2011-04-03, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-Gordon
.....eller så kanske det var en f d minister som trodde att källaren i skogen "var en avancerad nattklubb - inte en porrklubb"

Det får däremot anses som mer sannolikt eftersom en del ministrar, däribland Rosengren och Baylan, uppenbarligen inte brukar kunna skilja på porrklubbar och vanliga nattklubbar.
Citera
2011-04-03, 22:11
Medlem
BodyContacts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flickan88
"Polisens utredare har inte ansett att vinden i huset är en brottsplats. Därför har de inte spärrat av huset. Men på vinden finns spår som talar för att de personer som varit aktiva i tortyrkällaren också använt ödehuset intill."

Att de inte tolkar vinden som en brottsplats kan bero på att måläganden inte har uppgett att hon har vistats på vinden utan bara i källaren. Att han har haft tillgång till en vind (behöver inte vara denna) är dock klart.

Det verkar konstigt att de inte spärrar av vinden och säkrar eventuella bevis då det kan tillkomma fler målsägare som vistats på vinden men inte i källaren. Eller så är det helt enkelt så att vinden som avses i texten jag citerar inte har med saken att göra utan att polisen har säkrat en annan vind eller att de inte har hittat den riktiga ännu (kan ju ägas av någon annan som inte har någon klar koppling till den nu misstänkte mannen).
Citera
2011-04-03, 22:13
Medlem
Till vederbörande som precis sände mig ett PM,om du har information om Magnus Bjäredal,så lämna det till polisen först och främst,dom har nog mer nytta av vad du har att berätta än vad jag har.
Citera
2011-04-03, 22:15
Medlem
pekingbrudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visp12
Till vederbörande som precis sände mig ett PM,om du har information om Magnus Bjäredal,så lämna det till polisen först och främst,dom har nog mer nytta av vad du har att berätta än vad jag har.

Kanske nån som vill att det ska komma fram i tråden, fast anonymt då förstås?
Citera
2011-04-03, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekingbruden
Kanske nån som vill att det ska komma fram i tråden, fast anonymt då förstås?

Personen ifråga dolde inte vem denna är,då både namn och telefonnr lämnats till mej.
Citera
2011-04-03, 22:19
Medlem
pekingbrudens avatar
Citat:
Personen ifråga dolde inte vem denna är,då både namn och telefonnr lämnats till mej.

AHA, ok... Var det nån intressant info då?
Citera
2011-04-03, 22:19
Bannlyst
Citat:

Dåville h¨n säkert ha kontakt,
Citera
2011-04-03, 22:21
Medlem
santos_devilles avatar
PM brukar ju skickas för att de inte vill bli kopplade till ämnet..
Citera
2011-04-03, 22:21
Medlem
Flash-Gordons avatar
Användbar länk och epost:

tipsapolisen.halland@polisen.se

http://www.polisen.se/Halland/sv/sys...sen-i-Halland/

Anonymt går bra också......

Citat:
Tipsa Polisen
Polisen behöver hjälp från allmänheten för att kunna förebygga brott, bekämpa brottsligheten och skapa trygghet i samhället. Information kan lämnas till Polisen på flera olika sätt. Du behöver inte uppge ditt namn.

Tips kan lämnas dygnet runt på 114 14.

Ringer du från utlandet är numret +46 77 114 14 00.

Vid akuta ärenden ska du alltid ringa 112.

För lokal information välj län i menyn nedan.

Lokal information Halland
Har du något du vill tipsa polisen om?
För att vårt arbete ska bli framgångsrikt vill Hallandspolisen ha information från allmänheten. Information kan lämnas till polisen på flera olika sätt, antingen genom att uppge sitt namn eller anonymt. Så här kan du tipsa Hallandspolisen:

Telefon
Du kan tipsa Hallandspolisen dygnet runt på telefon 114 14. Knappval 2 på telefon 114 14 leder alltid till en välutbildad tipsmottagare.

E-post
Skicka e-post till Hallandspolisen Tipsa Polisen i Halland

Brev
Skicka ett brev till Hallandspolisen och berätta vad du tycker polisen bör känna till.

Polismyndigheten i Hallands län
Box 1031
Citera
2011-04-03, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HNTR
LÄSKEN Fick Vi reda på hur Lavemanges kompis fick denna "eminenta" benämning

TOTYRHÄRVAN2011 är ännu inte slut

"Läsken" är väl inte med i fallet längre. Det snackade ju om att han skulle varit medhjälpare. Han kom dit med all läsk om jag fattat det riktigt. Men det stämde tydligen inte. Men nåt skumt är det!
Citera
2011-04-03, 22:31
Medlem
flickan88s avatar
kanske GM som dumpat gubben i Genevadsån :P.. nä skämt åsido.., men ni som vatt inne i huset.. hur har ni vågat gå in i den där bakteriefälla?.. Gud vet vad för räliga baskelusker som finns där?.. Om folk har haft sex där frivilligt så kna de inte va normala.. Ryser av bara tanken, all smuts o alla bakterier får ju en o bli avtänd för resten av livet. Eeeww säger ja bara...
Citera
2011-04-03, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekingbruden
AHA, ok... Var det nån intressant info då?

Som sagt,bättre att kontakta polisen som kan avgöra om det är intressant, än att jag agerar nån sorts mellanhand på flashback för att sprida info.

Jag har inget som helst intresse av att bli indragen i något jag inte har koppling till.Jag är bara en nyfiken kärring på FB. Spånar gör vi väl allihop ,mer eller mindre,och i mitt fall ,mindre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in