2011-03-30, 00:27
Medlem
GummoGunnmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Organon
Nu har jag tyvärr inte domen i fulltext men, även ifall någon utsätts för grovt våld under en sexakt, som är att betrakta som en grov misshandel av någon utomstående kan detta ej bedömas som ett brott om samtycke har funnits. Är du med mig i vart ditt sakfel finns nu?

Du skriver "Enligt svensk rätt kan dock ingen samtycka till grov misshandel eller värre kroppskada." Praxis säger annat.

Somliga har låga krav på "grov misshandel"...

Ledsen, men några rapp på rumpan med en linjal kvalificerar inte på långa vägar.
Citera
2011-03-30, 00:29
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacobe
Kvinnan kanske har tekniska bevis för den saken. Blöjmange verkar inte gilla att städa. Kanske finns det DNA kvar?

Ja, DNA kan nog finnas kvar. Men det tar ett par dagar att matcha, om nu kvinnan varit där.
Citera
2011-03-30, 00:30
Medlem
hararjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Har du någon uppfattning om elektricitet i huset, det finns ingen nuförtiden va?

Fönstret (med gardiner eller något liknande) i källargrunden som man kan se på vissa utomhusbilder, hör det till "totyrkammaren"?

Jag har inte varit ute vid huset så jag kan inte svara på om fönstrena tillhör källaren.

El har jag svårt att tro att det är i huset, iaf "den vanliga vägen genom väggen".
Finns väl egentligen ingen anledning till att det skulle finnas ett elabonnemang till huset.
Ägaren påstår ju att han inte visste något om källaren så då kan man väl utgå ifrån att det inte
skickas någon ström till ett hus som står och förfaller.

Men som sagt, jag vet inte. Jag vet inte mycket mer än nån annan, så tyvärr kan jag inte bidra med några svar.
Citera
2011-03-30, 00:34
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Organon
Du har missförstått mig, beklagar min otydlighet. Vad jag vill få fram är att detta visst kan ha att göra med den sexuella läggningen, parafili. Det finns de i tråden som menar på att detta inte har något med sex att göra utan enbart handlar om en psykiskt sjuk person. Är du med?

Jag är helt på det klara från början att det handlar om en gränsöverskriden gränsöverskridande sexuell perversion kopplat till någon form av störning, ja.
Det räcker för mig och jag har inte behov av att övertyga om något annat.

Det viktiga som är kärnpunkten och som jag vill få fram, är att aktiviteterna i sunkkällaren nu är brottsrubricerade och att det rättsfall med praxis som du tidigare tog upp inte har relevans , vilket Magoo påvisat, då detta som refererades handlat om ett fall av överenskommet och frivilligt "sexuellt tvång".

Du tar upp en aspekt dock, den tvångsmässiga som verkar ha relevans - i det att aktiviteter pågått i viss utsträckning ganska lång tid, ( sedan 2005) men inte verkar ha varit särskilt frekventa för den sakens skull. Att tvångsmässigt då hålla kvar vid en ohållbar "affärside´, framstår i det perspektivet som mycket sjukt.
Senast redigerad av PhDSalander 2011-03-30 kl. 00:38.
Citera
2011-03-30, 00:36
Medlem
Det där huset har jag gått förbi väldigt många gånger, läskigt när sånt här händer..
Citera
2011-03-30, 00:36
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hararjag
Jag har inte varit ute vid huset så jag kan inte svara på om fönstrena tillhör källaren.

El har jag svårt att tro att det är i huset, iaf "den vanliga vägen genom väggen".
Finns väl egentligen ingen anledning till att det skulle finnas ett elabonnemang till huset.
Ägaren påstår ju att han inte visste något om källaren så då kan man väl utgå ifrån att det inte
skickas någon ström till ett hus som står och förfaller.

Men som sagt, jag vet inte. Jag vet inte mycket mer än nån annan, så tyvärr kan jag inte bidra med några svar.

Okej. Tack för svar iaf! Jag verkar ha missförstått något du skrev i ditt näst första inlägg.

Hursomhelst, välkommen!
Citera
2011-03-30, 00:37
Medlem
hararjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicolasCage
Det där huset har jag gått förbi väldigt många gånger, läskigt när sånt här händer..

Lite to good to be true över det hela.
Läskigt i vår lilla stad som tydligen inte är så from ändå=)
Citera
2011-03-30, 00:40
Medlem
Citat:
Har du sett noe der? Fotspor om vinteren, bilar gømd/parkerat i narheten.
Citera
Medlem
DanceBabys avatar
Citat:

Berätta lite om vilka observationer du gjort när du gått förbi. Har det skett några förändringar över tid? Bilar som stått parkerade etc.?
Citera
Medlem
hararjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Okej. Tack för svar iaf! Jag verkar ha missförstått något du skrev i ditt näst första inlägg.

Hursomhelst, välkommen!

Jag skrev om det i min blogg innan det kom ut i tidningen, men jag är ingen av de bloggare som varit där.
Jag läste detta i GN:s blogg i slutet av februari och i början av mars lades det upp bilder.
Efter några dagar var dom borta pga polisrapport, som det stod.
Så jag har ingen information som inte varit med i tidningen.

Väntade på att det skulle stå i tidningen men det dröjde länge innan det dök upp i
Aftonbladet.
Citera
2011-03-30, 00:43
Medlem
bagarn29s avatar
Nu har jag bara skummat genom sidorna men är det klarlagt att det har varit en kvinna därute tillsammans med M?

Är det tänkbart att stugan använts till filminspelning?

Ber om ursäkt ifall detta redan varit uppe.
Citera
2011-03-30, 00:43
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Har du sett noe der? Fotspor om vinteren, bilar gømd/parkerat i narheten.

Rök ur någon skorsten?

Fattar inte varför någon köpt ved dit, hur vågar man elda? Brandrök syns ju (och luktar) lång väg.

En förklaring till vedpåsen skulle kanske kunna vara om någon tvingats köpa den som undanmanöver vid vedförsäljningsstället som ligger i närheten. Typ "Oj, jäklar, har de öppet så här dags. Nu kommer de ju att se mig när jag åker förbi med bondagebjälken på takräcket. Bäst jag stannar och säger att jag är på väg till mitt fritidshus i närheten."
Senast redigerad av Callas 2011-03-30 kl. 00:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in