2011-03-30, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutajiddra
Kan bekräfta från helt säker källa att det inte är gyllene tiders gamla studio.

Tror detta stått klart sedan tidningarna berättade att studion byggdes i mitten på 2000-talet
Det har visserligen förekommit vissa uppgifter och spekulation om tidsresor i tråden, men det verkar inte troligt i nuläget.
Citera
2011-03-30, 12:43
Bannlyst
Citat:
Tror detta stått klart sedan tidningarna berättade att studion byggdes i mitten på 2000-talet

huh? Studion fanns *i huset* på 70 talet, dock inte detta hus utan ett liknande. Det har inte påståtts att studion skulle legat i källaren
Citera
2011-03-30, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjommelisa
Bättre att polisanmäla en gång för mycket än för lite när man hittar nåt skumt. Och det här är ju jävligt skumt! Låta poliserna avgöra vad som har hänt.

Den där första bilden lär väl bli årets läsarbild.

Det du förespråkar är ett riktigt storebrorsamhälle. Jag stödjer inte rätten till privatliv som går ut på att man utnyttjar andra, men anser att man ska få göra vad man vill tillsammans, om det sker i samförstånd. Även när det gäller sex (mellan myndiga människor).
Tyder inget på att ett brott har begåtts ska man inte anmäla grannar, främlingar, eller vem som helst till polisen bara för att man tycker de beter sig konstigt. Man bör endast kontakta polisen om man tror att ett brott har begåtts, nu var det ju inte riktigt så i det här fallet.
Citera
2011-03-30, 12:46
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaklundet
Tack för klargörande, men jag förstår inte varför ni gick till polisen i första början om ni inte själva trodde att ett brott hade begåtts?Där tycker jag personligen att ni gick över gränsen, då jag tycker det är en viktig princip att inte rota i folks "sängkammare" (även om det är en slave dungeon), och basunera ut detta offentligt, vad man hittade.
Men om MB visar sig ha begått brott, då var det ju tur att det uppdagades.
Vi får se. Även om jag anser som här ovan skrivits tycker jag såklart det är bra att du skriver i tråden, så uppskattar din närvaro och dina svar här!
Det kan jag förstå. När tankarna kommer - tänk om tankarna - är det svårt att bara låta det bero. Hur det än är, tänk om man har fel och det händer något riktigt vidrigt och man hade kunnat förhindra det.
Citera
2011-03-30, 12:47
Medlem
StefanAJs avatar
http://hallandsposten.se/nyheter/hal...l-ha-silbersky
Med all denna mediauppmärksamhet lär Silbersky älska detta målet
Citera
2011-03-30, 12:50
Medlem
Aposterioris avatar
@Jagsomhittadedet

Det har spekulerats kring att det skall ha hittats ben på platsen. Är det något du/ni såg?
Citera
2011-03-30, 12:51
Medlem
Inelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Det kan jag förstå. När tankarna kommer - tänk om tankarna - är det svårt att bara låta det bero. Hur det än är, tänk om man har fel och det händer något riktigt vidrigt och man hade kunnat förhindra det.

Håller med dig fullständigt. Sedan är ju hela situationen med den där kåken sådan att man nog förstår att något inte står rätt till. Det är ju inte så att de gått in i en familjs sovrum...
Citera
2011-03-30, 12:54
Medlem
Aposterioris avatar
En fråga:

Den här 47-åringen. Var det före eller efter han nämndes på flashback som han anhölls?
Citera
2011-03-30, 12:55
Medlem
Tjommelisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaklundet
men anser att man ska få göra vad man vill tillsammans, om det sker i samförstånd. Även när det gäller sex (mellan myndiga människor).
Tyder inget på att ett brott har begåtts ska man inte anmäla grannar, främlingar, eller vem som helst till polisen bara för att man tycker de beter sig konstigt. Man bör endast kontakta polisen om man tror att ett brott har begåtts, nu var det ju inte riktigt så i det här fallet.

Självklart ska vuxna människor få piska varandra om det nu är det de gillar, jag har inte påstått nåt annat. Jag har en oerhört liberal inställning till sånt.

Men nog får du hålla med om att det här fallet är extremt skumt. Vi talar inte om någons privata bostad. Ett ödehus som någon gjort om till "totyrkammare" hade jag anmält på stubben utifall ATT.

Tänk om det 10 år senare visar sig att det ligger 20 horor nedgrävda i trädgården. Jag hade aldrig förlåtit mig själv om jag INTE hade anmält det.

Risken att det handlar om ett brott är rätt hög, och det tycker jag att polisen skall få reda ut.
Citera
Medlem
Inelins avatar
Citat:
@Jagsomhittadedet

Det har spekulerats kring att det skall ha hittats ben på platsen. Är det något du/ni såg?

Det var jag som hittade ben på platsen. Bland annat detta http://barbieisaslut.blogg.se/images..._139651241.jpg

http://barbieisaslut.blogg.se/images..._139651378.jpg
Citera
Medlem
Citat:

Så om människor hittar S&M prylar hos någon när de rotar i dennes källare eller garderob bör ringa polisen ifall dessa använts mot någons vilja? Tycker det låter som moralpanik. Det mesta i hemmet kan användas som ett vapen eller sexobjekt med lite fantasi (att man tror att det använts mot någons vilja trots att inget tyder på detta säger mer om betraktaren än den som äger saken). Antagligen så tycker de flesta det här fallet är spännande eller hemskt pga att det är sexuellt laddat, trots att det enda brott som uppdagats inte har någon sexuell koppling alls. Det de hittade i källaren behöver inte ha något med brottet för flera år sedan att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av StefanAJ
http://hallandsposten.se/nyheter/hal...l-ha-silbersky
Med all denna mediauppmärksamhet lär Silbersky älska detta målet

intressant!
Citera
2011-03-30, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjommelisa
Självklart ska vuxna människor få piska varandra om det nu är det de gillar, jag har inte påstått nåt annat. Jag har en oerhört liberal inställning till sånt.

Men nog får du hålla med om att det här fallet är extremt skumt. Vi talar inte om någons privata bostad. Ett ödehus som någon gjort om till "totyrkammare" hade jag anmält på stubben utifall ATT.

Tänk om det 10 år senare visar sig att det ligger 20 horor nedgrävda i trädgården. Jag hade aldrig förlåtit mig själv om jag INTE hade anmält det.

Risken att det handlar om ett brott är rätt hög, och det tycker jag att polisen skall få reda ut.

Vi kanske skiljer oss lite på den punkten. Jag själv hade antagligen aldrig gått in i ödehus och börjat snoka. Det kanske spelar roll att man hittar detta i ett ödehus, men tycker samtidigt att det kan ligga på samma nivå som att hitta S&M-prylar i skogen. Varför ska man anmäla en sådan upptäckt?
Jag hade absolut inte anmält om jag hittade S&M-prylar i skogen - om det inte fanns något specifikt som tydde på att dessa används mot någons vilja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in