Citat:
Ursprungligen postat av carlan85
Han ska ha sitt straff för det han har gjort i källaren om brottet är mord/människorov/eller vad det nu är
Har läst en del artiklar om honom som postats här, fyfan vad äcklad man blir av en sådan människa, Halmstad arena mm.... försöker tvinga sig till skattepengar.... fyfan vilken parasit
Ja, han har inte bettet sig föredömligt. Men vi vet ännu inte vad som har hänt i källaren. Därför är det svårt att säga vad han ska ha straff för. Han bör ju inte få straff för blöjsadism bara för att han betett sig illa mot hemkommunen och folk förut.
Citat:
Ursprungligen postat av bravissimo
Måste det vara en poäng, och måste den vara riktad till dig?
Om du nu inte begrep så är det så att för att det skall klassas som Sexuellsadism så skall tvångstankar och eller tvångshandlingar pågå i mer än 6 månader.
Den möjliga poängen man kan utläsa av mina egna ord som tycks vara viktig för dig är:
GM ( eller flera GM) som varit verksamma nere i källaren sedan 2005, har då gjort det mer än 6 månader.
Offret, eller möjligen offren, har BDSM böjelser som då är baserade på frivilligt utövande.
Capice?
En viss skillnad med andra ord.
Jag förstod bara inte varför det finns en gräns på just 6 månader, eller vad denna gräns kunde ha för betydelse för just det här fallet, då man troligtvis inte ens hållt på så länge i källaren. Att han gjorde sin debut i källaren 2005 betyder ju inte att han varit kontinuerligt verksam sedan dess.
Om det dessutom är frivilligt ser jag inget problem alls någonstans, då har ju inget brott begåtts.
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
För att sexualsadismen ska räknas som sjukdom ska tillståndet/böjelsen/perversionen hålla i sig i minst sex månader, enligt Wikipedia. Det handlar alltså inte om hur länge varje offer/slav/slyna tvingas lida.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sexualsadism
Tack för upplysningen, men jag förstår fortfarande inte hur vi kan veta att detta är något som hållt i sig i över 6 månader. Kan ju lika gärna vara något som dykt upp då och då, en gång om året.