2011-03-29, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedyWiFi
+1

Men här blir alltså en man anhållen för brott!
Nu måste vi luska fram vem kvinnan är.
Missbrukare/prostituerad/mytoman/attention whore eller en pryd högskolestudent som blev av med oskulden i tortyrkällaren för fem år sedan?

Min gissning är att det är en tjej som har genomlidit en ganska svår uppväxt och på äldre dagar speglas detta i hennes sexualitet på det vis att hon gillar att förnedras. Det var inte första gången hon var med om något liknande, även om denna gång antagligen var den grövsta.

Anledningen till att hon kontaktar polisen nu är för att få lite uppmärksamhet då hon inte fick så mycket sådan när hon var liten. Att det är negativ uppmärksamhet bryr hon sig inte om, då det ändå är bättre än ingen uppmärksamhet.

Amatörpsykolog ut.
Citera
2011-03-29, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjommelisa
För det första så vet vi inte om just den här tjejen har svarat på nån annons.

För det andra så är det oerhört svårt att få napp på den typen av annons. Så jävla många kinkiga vanliga tjejer finns det inte, som frivilligt skulle ta en sån oerhörd risk. Till och med vanliga sex-kontaktannonser är det oerhört svårt för killar att få svar på - kinky sex är ännu svårare.

Däremot är det inte så svårt att få tag på ett nedgånget sprutluder eller bara en eländig, desperat hora på gatan, eller kanske en eskort från nåt öststatsland som kan tänka sig att ställa upp.

Det jag reagerade mest på var att magoo menade att det stod helt klart att inga tjejer skulle vilja utsätta sig för det där.

Angående det fetstilta har du och jag helt klart olika uppfattning. Eller vad menar du med "kinky vanliga" förresten?
Senast redigerad av Örfil 2011-03-29 kl. 18:18.
Citera
2011-03-29, 18:16
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Örfil
Det är väl fortfarande allt annat en klart då? eller hur tänker du? Och jag syftar inte nödvändigtvis på just den tjejen som har ringt polisen heller...
Aha, OK.

Jag trodde att du syftade på just den anmälande tjejen.
Citera
2011-03-29, 18:19
Medlem
carlan85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaklundet
Vad exakt ska han ha straff för menar du?

Han ska ha sitt straff för det han har gjort i källaren om brottet är mord/människorov/eller vad det nu är

Har läst en del artiklar om honom som postats här, fyfan vad äcklad man blir av en sådan människa, Halmstad arena mm.... försöker tvinga sig till skattepengar.... vilken parasit
Senast redigerad av carlan85 2011-03-29 kl. 18:22.
Citera
2011-03-29, 18:19
Medlem
bravissimos avatar
Citat:
Det här har ju inte pågått i sex månader, så ser inte poängen i det du försöker säga?

Måste det vara en poäng, och måste den vara riktad till dig?
Om du nu inte begrep så är det så att för att det skall klassas som Sexuellsadism så skall tvångstankar och eller tvångshandlingar pågå i mer än 6 månader.

Den möjliga poängen man kan utläsa av mina egna ord som tycks vara viktig för dig är:
GM ( eller flera GM) som varit verksamma nere i källaren sedan 2005, har då gjort det mer än 6 månader.
Offret, eller möjligen offren, har BDSM böjelser som då är baserade på frivilligt utövande.
Capice?
En viss skillnad med andra ord.
Citera
2011-03-29, 18:22
Medlem
Kulpis avatar
Citat:
Vart kan man läsa om den här tidsangivelsen? har inte sätt någon länk
Aftonbladet uppdaterade fortlöpande från presskonferensen i punktformat och då skrevs bl.a. att Hamrén hade sagt att kvinnan varit inlåst ett längre tag, men "inte veckor". När jag nu går in på EP, AB och HN har dock ingen av dessa nätupplagor med detta uttalande. Ingen aning varför, men jag är säker på att det stod så då jag kopierade direkt från AB till ett inlägg jag gjorde direkt efteråt här på FB.
Citera
2011-03-29, 18:24
Medlem
Callass avatar
Citat:
Det här har ju inte pågått i sex månader, så ser inte poängen i det du försöker säga?

För att sexualsadismen ska räknas som sjukdom ska tillståndet/böjelsen/perversionen hålla i sig i minst sex månader, enligt Wikipedia. Det handlar alltså inte om hur länge varje offer/slav/slyna tvingas lida.

Citat:
För att detta skall ses som en sjukdom krävs att det ska finnas återkommande fantasier eller utlevda riktiga beteenden som innefattar utsätta andra för smärta, lidande (inkluderande förnedring) för att själv uppnå sexuell upphetsning eller tillfredsställelse. Detta skall pågå i minst sex månader.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sexualsadism
Citera
2011-03-29, 18:26
Medlem
bravissimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
För att sexualsadismen ska räknas som sjukdom ska tillståndet/böjelsen/perversionen hålla i sig i minst sex månader, enligt Wikipedia. Det handlar alltså inte om hur länge varje offer/slav/slyna tvingas lida.

Huvudet på spiken!
Citera
2011-03-29, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlan85
Han ska ha sitt straff för det han har gjort i källaren om brottet är mord/människorov/eller vad det nu är

Har läst en del artiklar om honom som postats här, fyfan vad äcklad man blir av en sådan människa, Halmstad arena mm.... försöker tvinga sig till skattepengar.... fyfan vilken parasit

Ja, han har inte bettet sig föredömligt. Men vi vet ännu inte vad som har hänt i källaren. Därför är det svårt att säga vad han ska ha straff för. Han bör ju inte få straff för blöjsadism bara för att han betett sig illa mot hemkommunen och folk förut.

Citat:
Ursprungligen postat av bravissimo
Måste det vara en poäng, och måste den vara riktad till dig?
Om du nu inte begrep så är det så att för att det skall klassas som Sexuellsadism så skall tvångstankar och eller tvångshandlingar pågå i mer än 6 månader.

Den möjliga poängen man kan utläsa av mina egna ord som tycks vara viktig för dig är:
GM ( eller flera GM) som varit verksamma nere i källaren sedan 2005, har då gjort det mer än 6 månader.
Offret, eller möjligen offren, har BDSM böjelser som då är baserade på frivilligt utövande.
Capice?
En viss skillnad med andra ord.

Jag förstod bara inte varför det finns en gräns på just 6 månader, eller vad denna gräns kunde ha för betydelse för just det här fallet, då man troligtvis inte ens hållt på så länge i källaren. Att han gjorde sin debut i källaren 2005 betyder ju inte att han varit kontinuerligt verksam sedan dess.
Om det dessutom är frivilligt ser jag inget problem alls någonstans, då har ju inget brott begåtts.

Citat:
Ursprungligen postat av Callas

Tack för upplysningen, men jag förstår fortfarande inte hur vi kan veta att detta är något som hållt i sig i över 6 månader. Kan ju lika gärna vara något som dykt upp då och då, en gång om året.
Citera
2011-03-29, 18:27
Medlem
myrkott88s avatar
I eftermiddags lade GP upp en artikel om fallet på hemsidan. I artikeln nämnde de ett gammalt(?) fall där en 16-årig kvinna påstått sig blivit bortförd till en källare där hon sedan hållits fången. Men när jag nu gick in på sidan igen för att citera här så hade detta försvunnit ur artikeln. Är det någon här som sitter inne på mer info om det? Säkert finns här en tråd någonstans. Jag vet inte om det var något som uppmärksammades mycket i media då jag normalt sett inte intresserar mig för kriminalfall, men "totyrkällaren" fångade mitt intresse. Faktiskt till den grad att jag registrerade mig här.

(Tilläggas bör att det också stod något i still med att polisen i dagsläget inte ser något samband mellan händelserna.)
Citera
2011-03-29, 18:27
Medlem
Tjommelisas avatar
[quote=Kulpi] han höll kvar henne för att hinna få ut all sexuell stimulans,QUOTE]

Men han slutar ju inte tända på sin grej bara för att han har fått leva ut den och knulla i två, tre dar. Han är ju lika kåt på våldsex varje dag, livet ut.

Snarare är det väl så att han blev tvungen att släppa loss henne efter ett tag, eller åtminstone lätta på handklovar etc. så hon kunde äta annars hade han ju tagit livet av henne. Hon luktade nog inte så fräscht efter en vecka heller. Det blir ju rätt besvärligt att hålla en vuxen fånge under så primitiva förhållanden.

På något sätt lyckades hon ta sig därifrån.

Märkligt, förresten, att syret inte tagit slut för nån fånge i den där jordkällaren - eller att nån frusit ihjäl i vinterkylan.
Citera
2011-03-29, 18:28
Medlem
Hatsepsuts avatar
Tvivlar på att huset varit låst och att de brutit sig in, det är def inte "praxis" bland UE-are att göra det. Är det stängt så är det. Sen är det klart att det finns de som inte bryr sig. Att koppla in polisen håller jag med om är onödigt.

Citat:
Jag själv är förbannad på Jonas och den andra killen, för att de satt igång det hela. Jag hyser inga som helst känslor för "47-åringen", men jag tycker det är fel att någon bryter sig in i någons "sängkammare" (eller sex-dungeon) och rotar och sen ringer till polisen. UEarna kunde givetvis inte veta vad som fanns där innan de bröt sig in, men de hade inget där att göra, så de borde låtit bli.
Det är helt lagligt att ha en sex dungeon, så de borde vetat bättre än att gå till polisen.
Det är inte ok att bryta sig in på platser bara för att man kallar sig "UE"are, hoppas MB stämmer dem, eller åtalar dem för något. Han är ju inte direkt ovan inför långdragna, udda, rättsprocesser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in