2011-03-29, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är en annan sak men ska inte förväxlas med BDSM är det fullständigt klart !
Vi har människorov på agendan ::::det har inte med bdsm att göra utan är ett brott !
Kan ge den här göken en längre volta på anstalt .

Vilka är ni som har människorov på agendan? Eller menar du att ni på eran agenda har att utmåla och få någon fälld för människorov utan bevis? Vilka är ni och vilka dolda mörka avsikter har ni? Börjar bli nyfiken nu!
Citera
2011-03-29, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Visst har du poäng med det du säger, men kallar du denna "dungeon" för avancerad, så undrar jag vilken kunskap du har att luta dig tillbaka på.

Med avancerad så menar jag "avancerad" för att vara i just ett ödehus som man inte förfogar över själv och egentligen vem som helst kan stövla in i.

De liknande jag har sett har varit på privata platser.
Skulle dock inte påstå att alla var särskilt "fräscha".

Lika bra att tillägga är att jag själv inte tänder på den typen av lekar.
Senast redigerad av trailsmoke 2011-03-29 kl. 23:31.
Citera
2011-03-29, 23:29
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Lägg ner!
Bara för att du har referensramar som du kan stå för, så behöver du ju inte försvara själva begreppet BDSM utifrån dina egna referenser.
Acceptera att det finns människor som gillar saker som ligger lååångt ifrån din trygghetszon.

Vad du kallar seriös eller inte, är helt ointressant och hela den här sidodiskussionen som har ploppat upp lite här och var i tråden kring detta är något malplacerat..

Kan ni inte ta det i PM istället?

Nej det är relevant för ämnet .
Man ska se till faktan och det är fortfarande att någon varit där ofrivilligt och människorov är misstanken.
Så vart ville du komma att bdsmutövarna tvingar folk att ligga i ett hål med gag i munnen tills man skiter på sig ?
Citera
2011-03-29, 23:30
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SURGUBBEN
Vilka är ni som har människorov på agendan? Eller menar du att ni på eran agenda har att utmåla och få någon fälld för människorov utan bevis? Vilka är ni och vilka dolda mörka avsikter har ni? Börjar bli nyfiken nu!

Fler personer kan ha spärrats in i ödehuset
HALMSTAD (TT)
Polisens bild klarnar allt mer – ödehuset norr om Halmstad kan ha använts för att hålla människor fångna. En 47-årig hallänning sitter nu anhållen, på sannolika skäl misstänkt för människorov.

Så det är vad man misstänker inte frivilliga sexpartyn.
Det är vad polisen arbetar efter !
Sen ska åklagaren ta ställning till om den här sjuka fan ska häktas.!!!!!
Citera
2011-03-29, 23:30
Medlem
Jimbos avatar
[quote=Ollenblau]Inte helt osannolik länk till Blöj-Magne. Läste tidigare i tråden att han har kontakter i artistvärlden och arrangerat spelningar etc.
/QUOTE]
Känns lite långsökt.. Blöjmannen var ju knappt torr bakom öronen när greven försvann ut i perforin..

Däremot så klingar det i skallen gällande den där artistförmedlaren från Norrköping som åkte fast i nån sexhärva. Tror det var i samband med Kapten Klänning. Nån som kommer ihåg?
Citera
2011-03-29, 23:31
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Örfil
Ta det lugnt med påhoppen här nu, varför blir du så arg? Kan du inte åtminstone försöka att acceptera att det finns människor med andra erfarnheter och åsikter än du?

Vad vet du om sanningar? Vad gör dig till auktoritet i området? Har du lust att dela med dig?

Man ska argumentera för sina åsikter och stå för dom, det är en tillgång i diskussioner som alltför lätt
faller in i dröm och fantasi.
I det här fallet kan jag ganska på rak arm säga att livserfarenhet står högt på dagordningen att kunna skilja på fantasi och verklighet.
I denna källare har mycket fantasi i kombination med sjuk störning legat till grund för vad som åstadkommits. Resultatet kan ses som "ett misslyckande" i branschen som de inblandande kommer att skämmas grovt inför andra mer "avancerade" skulle jag vilja säga.
Där ingår troligtvis inte brott på agendan.

Dream on.
Citera
2011-03-29, 23:32
Medlem
katamari.damacys avatar
Citat:
Du fjanten tala inte om mig och vad du med egna ord säger om mig har du det klart för dig.
Inget du säger här nu är i närheten av sanningen utan du sitter och insinuerar massa lögn.
Jag vet vad som finns inom BDSM och jag står för det uttalandet det här är ingen seriös person som inrett det här hålet !
Postaren ser på film och googlar med sitt uttalande inget annat !
Räcker med analysen från igår då den här postaren trodde killen i fallet sett på film.

Jag måste nog hålla med de andra här, du uttalar dig verkligen som om du hade en massa sanningar att komma med. T.ex att "en människa hållits fången mot sin fria vilja här".

Vad vi VET är att en anmälan har inkommit. Ingen är ännu häktad. En man med sannolik koppling till källaren är anhållen, men var som försiggåtts där vet bara de som var där.

Jag tycker att vi bör ta med i beräkningen att den häktade mannen har drivit processer mot många och skaffat sig många ovänner genom åren. Det är ju inte helt uteslutet att nån av dem han stött sig med har sett sin chans att ta lite hämnd på honom genom att se till att han blir anmäld för människorov.

Sen en personlig OT-reflektion: det är tråkigt när du kallar andra postare för okvädningsord bara för att de inte har samma åsikter och teorier som du. Kan vi inte försöka hålla oss till saken, och inte gå på i sjöstövlarna om andra forummedlemmar?

Och vad gäller dina uttalanden om exakt vad BDSM står för, så får du nog i det fallet nöja dig med att det är din och väldigt många andras syn på BDSM, men dock inte allas. Får väl tillägga att jag inte själv har den böjelsen alls, men förstår att andra inte alltid tänker som jag.
Citera
2011-03-29, 23:32
Medlem
[quote=Jimbo][quote=Ollenblau]Inte helt osannolik länk till Blöj-Magne. Läste tidigare i tråden att han har kontakter i artistvärlden och arrangerat spelningar etc.
/QUOTE]
Känns lite långsökt.. Blöjmannen var ju knappt torr bakom öronen när greven försvann ut i perforin..

Du har förmodligen rätt. Men ex Jockmocks Jocke och Rock-Olga höll på rätt länge så vem vet.....
Citera
2011-03-29, 23:34
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Nej det är relevant för ämnet .
Man ska se till faktan och det är fortfarande att någon varit där ofrivilligt och människorov är misstanken.
Så vart ville du komma att bdsmutövarna tvingar folk att ligga i ett hål med gag i munnen tills man skiter på sig ?

Dina personliga åsikter kring vad som får kallas för BDSM eller inte, är INTE relevant för ämnet. Och du behöver inte citera mig och bevisa att du lider av ett outhärdligt behov att alltid få sista ordet.

Plocka istället fram en gag-boll, en blöja och ligg still..
Citera
2011-03-29, 23:34
Medlem
hararjags avatar
Helt ovidkommande och irrelevant men hur fan avslutar men en sån här träff?
Tjejen har varit fastspänd i flera dagar och bajsat i blöja.
Tar han av blöjan, spänner ner henne och tackar för en trevlig stund.
Eller frågar han kanske om hon vill ha ett glas juice innan hon går?!

Jag må vara fördomsfull men något står ju inte helt rätt till.

Vore det inte konstigt om det inte dök upp några foton eller filmer?
Går man igång på detta och lyckats få ner en tjej dit borde det väl vara något man vill föreviga
Och ev ”skrytsamt” visa upp för likasinnade om det nu är flera som har tillgång till kammaren.
Citera
2011-03-29, 23:36
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Inte helt osannolik länk till Blöj-Magne. Läste tidigare i tråden att han har kontakter i artistvärlden och arrangerat spelningar etc.
/QUOTE]

Däremot så klingar det i skallen gällande den där artistförmedlaren från Norrköping som åkte fast i nån sexhärva. Tror det var i samband med Kapten Klänning. Nån som kommer ihåg?

Har du belägg för hans artistvänner ?
Eller menar du dom på facebook som alla kan ha ?

Nej Se& hör är inte ämnet här och ditt skvaller ser ut att sakna relevant grund !
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-03-29 kl. 23:38.
Citera
2011-03-29, 23:36
Medlem
hararjags avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av chippzy
Enligt en bloggare så var dom 3 när dom hittade BDSM rummet.
Och hur ofta är det på en skala att man hittar det bara helt random?
http://dianapersson.blogg.se/2011/march/creepy.html

Hon skriver:
Citat:
Sen om allt är arrangerat av dom det vet ju inte jag men jag behöver
lite spänning i livet just nu så jag väljer att tro att det är sant!

Det gör ju i alla fall mig lite misstänksam. Hon känner dem indirekt. Vet hon att de brukar rigga sajter som de fotar?

Skönt att det visade sig att det inte var riggat så slapp jag försvara mig=)
Senast redigerad av hararjag 2011-03-29 kl. 23:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in