Citat:
Ursprungligen postat av diamondlover
Alltså du anar inte, han kommer sakna oss så jävla mycket. Jag vet det, för vi hade ett sånt sjukt bra förhållande.
Vi tjafsade ibland, och jag menar, det gör alla.
Men tror han är lite rädd, han hade så sjukt dåliga anledningar till att göra slut.
Han sa att jag var den bästa som hade hänt honom, att han aldrig skulle hitta en bättre tjej osv.
Men att hans hjärna säger något annat.
Tycker det är mest skrattretande...
Jag har varit tillsammans med min pojkvän strax över 6 månader och vi har aldrig tjafsat
OnT: Nej, men det kommer kännas svinjobbigt för dig i början och det finns inga genvägar. Det gör det alltid när ett förhållande tar slut. Man vill inte att det ska ta slut, känner sig sviken och frågor om "varför?" kommer upp. Det kommer sitta i ett tag. Med tiden blir det lättare och snart kommer du kunna andas igen.
Det är mycket möjligt att han försöker vara snäll med dig och ge dig ett varsamt slut, och därför försöker han lindra omständigheterna. Istället ger det dig bara fler frågetecken och blir därmed jobbigare (något man inte inser när man sitter "på andra sidan"). Så sluta fråga dig varför det tagit slut, acceptera det istället. Annars kommer det bara plåga dig.
Se till att omringa dig med människor du tycker om, hitta på saker osv. Men se också till att låta dig själv vara ledsen. Det är okej och en naturlig del när ett förhållande tar slut.