• 1
  • 2
2011-03-22, 13:58
Medlem
Hej flashback.
Nu måste ni hjälpa mig att få mig på bättre humör, kan ju inte gå runt och deppa hela tiden!
Men nu är det såhär, att min pojkvän har gjort slut med mig efter 6 underbara månader.
Han säger att det inte är mig det är fel på, han har tappat känslorna.
Han säger även att han kommer ångra att han gör slut 1000 gånger om.
Vet inte vad jag ska tro på.

Men jag behöver verkligen höra hur man tar sig ur en sådan här situation, jag kan inte sluta tänka på honom och det är värst på natten när man sover ensam..
Behöver peppmusik också, så snälla hjälp mig!
Citera
2011-03-22, 13:59
Medlem
m0rtals avatar
alla tjejer är horor utom mamma, hon har slutat!
Citera
2011-03-22, 14:02
Medlem
Battery6s avatar
Du behöver bara lite tid på dig! Om det gick över på en vecka skulle ditt förhållande inte varit värt något, ett tips jag kan ge är att du ska tänka på allt du har lärt dig och alla nya livserfarenheter du fick under förhållandet samt börja tänka på hela grejen som ett minne istället för något du vill ha igen i framtiden.

Lite musik här som jag har funnit trevlig efter avslutade förhållanden:

http://open.spotify.com/track/6b5rA9rthDbZDOQp9UbOgl
http://open.spotify.com/track/1EkFWUqg6yctUgljB5DY0A
http://open.spotify.com/track/5uSrnuPmMwN87TqipQFnNG
http://open.spotify.com/track/2kyHTCX3zjbU8497Y7hlLO
http://open.spotify.com/track/5W3cjX2J3tjhG8zb6u0qHn
http://open.spotify.com/track/2MI8dKeWvmWc4WXWTJkKdZ
http://open.spotify.com/track/3yIsvpr5FuhQBpUz2YAC7e

Lite blandat mellan sköna budskap och riktigt sköna låtar.
Citera
2011-03-22, 14:05
Medlem
Ja klart, tid kommer det ta, för gud vad dåligt jag mår.
Vi hade ett underbart förhållande, det här kom så plötsligt, det känns verkligen overkligt.
Tack för musiken, lär få knarka den ett bra tag!
Citera
2011-03-22, 14:10
Medlem
Battery6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diamondlover
Ja klart, tid kommer det ta, för gud vad dåligt jag mår.
Vi hade ett underbart förhållande, det här kom så plötsligt, det känns verkligen overkligt.
Tack för musiken, lär få knarka den ett bra tag!

På tal om knark kan jag tipsa om att röka cannabis för att få det att gå över. Kör ett helgrace där du är helt jävla nedrökt fram tills söndag kväll då du kommer ha lite svårt att sova för alla tankar som smyger sig på när du blir mer klartänkt men dagen efter kommer din hjärna ha sorterat allt under sömnen och du kommer må mycket bättre.

Teorin bakom det hela är att man inte tänker speciellt mycket på sin livssituation medan man är hög utan istället ser till sin direkta underhållning eller bekvämlighet. Det rensar hjärnan under tiden du är hög och du slipper tänka på allt det jobbiga. Cannabis hämmar också REM sömnen, jag har ingen aning om hur mycket men tror inte att det är allvarligt dock så är jag hyfsat säker på att sömnen inte ser likadan ut då man är hög när man går och lägger sig jämfört med att vara nykter. I vilket fall som helst när du väl blir nykter kommer du tänka på allt igen och det kommer kännas jobbigt, sedan lägger du dig och ligger vaken medan du tänker igenom allt och tillslut kommer du somna och få en nykter, skön, nattsömn där din hjärna kan sortera alla tankar du hade innan du somnade.

Det har funkat för mig iaf och teorin är VÄLDIGT teoretisk, hittade på den nu faktiskt, tog ett tag innan jag listade ut det, var bara en slump att det såg ut så för mig en helg för ett tag sedan. På det är ju alla olika så kanske inte har samma effekt för dig.
Senast redigerad av Battery6 2011-03-22 kl. 14:27.
Citera
2011-03-22, 14:20
Medlem
Phosphoruss avatar
Om du har tur så inser han vad han har förlorat, och vill ha dig tillbaka.
Ifall du sen vill va med honom, eller jävlas med honom är upp till dig.
Citera
2011-03-22, 14:23
Medlem
Alltså du anar inte, han kommer sakna oss så jävla mycket. Jag vet det, för vi hade ett sånt sjukt bra förhållande.
Vi tjafsade ibland, och jag menar, det gör alla.
Men tror han är lite rädd, han hade så sjukt dåliga anledningar till att göra slut.
Han sa att jag var den bästa som hade hänt honom, att han aldrig skulle hitta en bättre tjej osv.
Men att hans hjärna säger något annat.
Tycker det är mest skrattretande...
Citera
2011-03-22, 14:37
Medlem
Phosphoruss avatar
Han kanske är rädd för att det ska skita sig senare? Och därför gör han slut tidigare, så han slipper bygga upp ett liv av minnen med dig.

Jag vet att jag har tänkt så flera gånger. Men jag vet att jag skulle ångra mig på direkten.
Citera
2011-03-22, 14:37
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Alltså du anar inte, han kommer sakna oss så jävla mycket. Jag vet det, för vi hade ett sånt sjukt bra förhållande.
Men tror han är lite rädd, han hade så sjukt dåliga anledningar till att göra slut.
Han sa att jag var den bästa som hade hänt honom, att han aldrig skulle hitta en bättre tjej osv.

Jag har varit tillsammans med min pojkvän strax över 6 månader och vi har aldrig tjafsat

OnT: Nej, men det kommer kännas svinjobbigt för dig i början och det finns inga genvägar. Det gör det alltid när ett förhållande tar slut. Man vill inte att det ska ta slut, känner sig sviken och frågor om "varför?" kommer upp. Det kommer sitta i ett tag. Med tiden blir det lättare och snart kommer du kunna andas igen.

Det är mycket möjligt att han försöker vara snäll med dig och ge dig ett varsamt slut, och därför försöker han lindra omständigheterna. Istället ger det dig bara fler frågetecken och blir därmed jobbigare (något man inte inser när man sitter "på andra sidan"). Så sluta fråga dig varför det tagit slut, acceptera det istället. Annars kommer det bara plåga dig.

Se till att omringa dig med människor du tycker om, hitta på saker osv. Men se också till att låta dig själv vara ledsen. Det är okej och en naturlig del när ett förhållande tar slut.
Citera
2011-03-22, 14:51
Medlem
Herrtrosas avatar
Citat:

Så ädelt. De där fraserna är så utnötta att jag tappar andan varje gång jag hör dem. Försök finna dig i att det är så han känner, anledningen till varför ni inte kan fortsätta är kanske något du aldrig får svar på och därför ser jag ingen direkt anledning för dig att jaga svaret på frågan. Det tillåter dig nämligen inte att gå vidare, snarare sätter det upp hinder för dig i dina steg framåt. I övrigt är inlägget ovanför mitt väldigt bra. Ta till dig av det

Den här brukar pigga upp mig.
Samma låt på Spotify.
Citera
2011-03-22, 15:01
Medlem
Tack så mycket allihopa, yes, jag känner med att det är sjukt uttjatade ord.
Hur många har han sagt det till liksom...
Jag får väl hoppas att jag kommer över det, jag ska sluta fråga mig själv varför.
Men just nu känns det som allt är mitt fel, jag känner mig så sjukt värdelös och kass.
Men det är väl så man ska känna..
Citera
2011-03-22, 15:10
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Tack så mycket allihopa, yes, jag känner med att det är sjukt uttjatade ord.
Hur många har han sagt det till liksom...
Jag får väl hoppas att jag kommer över det, jag ska sluta fråga mig själv varför.
Men just nu känns det som allt är mitt fel, jag känner mig så sjukt värdelös och kass.
Men det är väl så man ska känna..

Det är inte ditt fel och du har troligtvis inte gjort någonting fel heller. Nu vet jag ju inte hur han ser på saken såklart, men om ert förhållande var bra så är det troligtvis ingens fel. Men ja, det är naturligt att känna så med när ett bra förhållande tar slut. Acceptera att du känner så, men gå inte under för det. Gillar du att skriva? I så fall är det ett bra tips att skriva ut alla känslor på ett papper. Viktigt dock att det sker med penna och papper - otroligt befriande. Så brukar jag göra
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in