• 1
  • 2
2011-03-22, 15:10
Medlem
Herrtrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diamondlover
Men just nu känns det som allt är mitt fel, jag känner mig så sjukt värdelös och kass. Men det är väl så man ska känna..

Precis det man inte ska känna. Däremot är det svårare sagt än gjort att bara skjuta iväg sådana tankar, det brukar ske i en långutdragen och smärtsam process innan de har försvunnit fullständigt. Många är vi som traskat igenom det där, många är vi som hittat någonting bättre och många har även blivit starkare av uppbrotten. Det sistnämnda är något klischéartat uttryck, men det ligger en hel del sanning i det beroende på hur man ställer sig upp på fötter igen. Försök också att undvika det självdestruktiva - det är nämligen bland det sista du behöver just nu.
Citera
2011-03-22, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
Det är inte ditt fel och du har troligtvis inte gjort någonting fel heller. Nu vet jag ju inte hur han ser på saken såklart, men om ert förhållande var bra så är det troligtvis ingens fel. Men ja, det är naturligt att känna så med när ett bra förhållande tar slut. Acceptera att du känner så, men gå inte under för det. Gillar du att skriva? I så fall är det ett bra tips att skriva ut alla känslor på ett papper. Viktigt dock att det sker med penna och papper - otroligt befriande. Så brukar jag göra

Nej det klart det inte är mitt fel, men det känns ändå så. Man känner sig så sjukt dålig, som man inte dög liksom.
Jag får pröva ditt tips!
Det som känns mest är ju att jag gjorde allt för den här grabben, förlorade många vänner, var hos han varenda helg, gav han allt han ville, gav hela mig.
Det är det som känns, dög jag inte liksom..
Usch!
Citera
2011-03-22, 15:35
Medlem
Min flickvän gjorde samma sak med mig igår. 9 underbara månader.. för 3 veckor sen sa hon att hon ville förlova sig, och igår kom bomben att hon tappat känslorna. http://open.spotify.com/track/2VlNY04Ide8FGfzAXJiccc och en flaska starkt är det som " hjälper " mig nu..
Citera
2011-03-22, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SativaHaze
Min flickvän gjorde samma sak med mig igår. 9 underbara månader.. för 3 veckor sen sa hon att hon ville förlova sig, och igår kom bomben att hon tappat känslorna. http://open.spotify.com/track/2VlNY04Ide8FGfzAXJiccc och en flaska starkt är det som " hjälper " mig nu..

Seriöst!! Det har alltid varit min pojkvän som har pratat om framtiden, vad han vill göra och att han aldrig kommer lämna mig.
Så kommer den här liksom, man bara tack så mycket.
Man blir så jävla tom...
Citera
2011-03-22, 15:38
Medlem
Battery6s avatar
Citat:
Seriöst!! Det har alltid varit min pojkvän som har pratat om framtiden, vad han vill göra och att han aldrig kommer lämna mig.
Man blir så jävla tom...

Kanske allt hans tänk om framtiden fick han att komma till insikt om saker han vill göra i sitt liv, saker han inte kan göra med kedjan som kallas ett seriöst förhållande.
Citera
2011-03-22, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battery6
Kanske allt hans tänk om framtiden fick han att komma till insikt om saker han vill göra i sitt liv, saker han inte kan göra med kedjan som kallas ett seriöst förhållande.

Sant, men hoppas han inte tror att han kan komma tillbaka.. För vet att jag kommer bli sårad igen och igen..
Citera
2011-03-22, 15:41
Medlem
Citat:
Man blir så jävla tom...
det går inte att lita på nåt som tänker med kuken, och de går inte lita på nåt som blöder i en vecka utan att dö.. dom 2 största problem för människan!
Citera
2011-03-22, 15:44
Medlem
Battery6s avatar
Citat:
Sant, men hoppas han inte tror att han kan komma tillbaka.. För vet att jag kommer bli sårad igen och igen..

Om han tänker som jag sa kan jag sätta mig på att han inte har någon plan på att komma tillbaka till dig. Vore det jag skulle jag veta vad mitt val gjorde mot dig och bara den grejen gör att komma tillbaka helt orimligt.

Men folk är generellt inte så djupa och jag kan sätta 50/50 på att antingen gjorde han det med baktanke om hans framtid eller så ville han knulla andra tjejer.
Citera
2011-03-22, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battery6
Om han tänker som jag sa kan jag sätta mig på att han inte har någon plan på att komma tillbaka till dig. Vore det jag skulle jag veta vad mitt val gjorde mot dig och bara den grejen gör att komma tillbaka helt orimligt.

Men folk är generellt inte så djupa och jag kan sätta 50/50 på att antingen gjorde han det med baktanke om hans framtid eller så ville han knulla andra tjejer.

Killar alltså, förstår mig inte på dom ibland.
Varför ska dom ens ge sig in i ett förhållande?
Citera
2011-03-22, 15:54
Medlem
Battery6s avatar
Citat:

Så att man får knulla på regelbunden basis, älska och bli älskad samt söka efter en livspartner. Samma anledning som för tjejer skulle jag tro.
Citera
2011-03-22, 15:56
Medlem
Citat:

Hoppet dör väl aldrig, liksom vår genetiska programmering. Men idag vill inte varken män eller kvinnor ta på sig alla de roller en partner ska ha, syster, mor, dotter och assistent samt hänsynslös och fullt lojal krigare för ens gemensamma projekt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in