2015-11-20, 21:20
Jag har tankat p rejlt idag, och p mndag tankar jag vidare
Citera
2015-11-21, 04:16
Medlem
alienfins avatar
Svrt att f det bli riktigt lnsamt lste jag nnstans. De mste bryta enorma mngder fr att
f nn vinst verhuvudtaget. Lite chansning som vanligt men fr lskig fr mig.
Citera
2015-11-28, 12:59
Medlem
Snarare tvrtom. Enkelt att f det lnsamt d malmen r s pass ren. Samt att den ligger grunt. Inte p en kilometers djup som i kiruna.
Citera
2015-11-29, 00:11
Medlem
Nackdelen med Beowulf r vl att det n s lnge inte kommit ngot beslut frn regeringen och att detta kan tyckas vara ett oskert kort d de skulle lmna under hsten 2015. Troligen blir det ett JA men tror vi verkligen att det kommer att komma eller blir det som med allt annat statligt att det skjuts upp i all evighet?

En annan sak man ven ska ha i tanke att ven om det blir ett ja frn regeringen och aktien rusar upp (vilket kan antar att det kommer gra d) s ska man ha i tanke att det kommer ta flera r innan de kommer igng med ngon brytning samt att det r ofantliga kostnader innan man r igng. S troligen blir de uppkpta p kuppen. Men jag personligen antar att om regeringen sger ja nu s kommer vi inte se ngon start p det hela innan 2020
Citera
2015-11-30, 18:57
Medlem
Resorbs avatar
Ni vet vl att hela jrnmalmsbranchen r p vg ner? Priset p malm sjunker, efterfrgan minskas, det produceras fr mycket. Den strsta konsumenten av jrnmalm r Kina som kommer minska sin efterfrga kraftigt eftersom mnga av deras smltverk och strproducenter gr back. Bostadsbubblan i Kina leder till att de kommer byggas mindre i framtiden ocks vilket leder till ytterligare minskning. Jag skulle inte investera i ngot snt p lngt sikt.
Citera
2015-11-30, 19:26
Medlem
Svrt att se varfr man skulle investera i jrnmalm i nulget.
Iron ore prices keep crashing, adding to global growth fears 2015-11-30
Iron Ore Breaches $40 in Singapore as Rising Supply to Feed Glut 2015-11-30
Senast redigerad av Asguk 2015-11-30 kl. 19:29.
Citera
2015-11-30, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resorb
Ni vet vl att hela jrnmalmsbranchen r p vg ner? Priset p malm sjunker, efterfrgan minskas, det produceras fr mycket. Den strsta konsumenten av jrnmalm r Kina som kommer minska sin efterfrga kraftigt eftersom mnga av deras smltverk och strproducenter gr back. Bostadsbubblan i Kina leder till att de kommer byggas mindre i framtiden ocks vilket leder till ytterligare minskning. Jag skulle inte investera i ngot snt p lngt sikt.

Citat:
Svrt att se varfr man skulle investera i jrnmalm i nulget.
Iron ore prices keep crashing, adding to global growth fears 2015-11-30
Iron Ore Breaches $40 in Singapore as Rising Supply to Feed Glut 2015-11-30

Priser hit och dit r helt ointressant (om du nu inte tnkt ligga lng), av alla aktierusningar p sistone att dma och att flocken r vl medvetna om vad som hnde med nomi och orezone m. fl. s kan du rkna med 100-1000% uppgng vid ett godknnande frn regeringen sida, sjlvklart kommer kursen dagen efter, eller ngra dagar efter falla som en sten s det gller att slja vid rtt tidpunkt och inte kpa in sig p toppen. Allt r psykologi just nu.
Senast redigerad av perrerodlok 2015-11-30 kl. 21:16.
Citera
2015-11-30, 22:43
Medlem
Resorbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perrerodlok
Priser hit och dit r helt ointressant (om du nu inte tnkt ligga lng), av alla aktierusningar p sistone att dma och att flocken r vl medvetna om vad som hnde med nomi och orezone m. fl. s kan du rkna med 100-1000% uppgng vid ett godknnande frn regeringen sida, sjlvklart kommer kursen dagen efter, eller ngra dagar efter falla som en sten s det gller att slja vid rtt tidpunkt och inte kpa in sig p toppen. Allt r psykologi just nu.

Om man bara vill spekulera s visst. Knns som ett fr enkelt stt att gra pengar, snt gr mig alltid lite nojig Lite skummt dock att regeringen inte gett ngot beslut n trots att de lovade hsten.
Senast redigerad av Resorb 2015-11-30 kl. 22:47.
Citera
2015-12-09, 13:53
Medlem
Regeringen har aldrig lovat att ett beslut kommer till hsten. Dock s har det tolkats att ett beslut kommer till hsten. Nu r vissa ute efter att det kommer till vren. Nu nr det r rea och inget beslut kommit till jul shoppar jag lite till...
Citera
2015-12-09, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lhffan
Regeringen har aldrig lovat att ett beslut kommer till hsten. Dock s har det tolkats att ett beslut kommer till hsten. Nu r vissa ute efter att det kommer till vren. Nu nr det r rea och inget beslut kommit till jul shoppar jag lite till...

Du kan nog gott vnta lite till innan du brjar shoppa, 0.4x kr r verkligen inte en omjlighet i den hr takten, kanske t.o.m lgre om beslutet skjuts upp tills vr/sommar.
Citera
2016-01-08, 14:02
Medlem
Ja nu str ju aktien p 0,750
Citera
2016-03-26, 23:42
Medlem
Min rst sger att detta blir rets aktie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto