Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-09, 13:38
  #1
Medlem
Kurt1s avatar
Den här aktien tycker jag förtjänar en egen tråd. Det verkar vara en av de allra mest populära aktierna just nu, om man ser till värdestegringen under de senaste dagarna. Dessutom skiftar kursen väldigt mycket fram och tillbaka. Jag förmodar att det är många som gör daytrade-affärer i den.

När är det dags att hoppa av? Eller är det ett företag som verkligen växer extremt mycket och det finns all anledning att vara kvar i denna aktie?
Citera
2010-11-09, 20:14
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Den här aktien tycker jag förtjänar en egen tråd. Det verkar vara en av de allra mest populära aktierna just nu, om man ser till värdestegringen under de senaste dagarna. Dessutom skiftar kursen väldigt mycket fram och tillbaka. Jag förmodar att det är många som gör daytrade-affärer i den.

När är det dags att hoppa av? Eller är det ett företag som verkligen växer extremt mycket och det finns all anledning att vara kvar i denna aktie?

nja, denna aktie har gått +980% på 12månader
Jag hade nog sålt om det hade stått + 980% i min depå
Men marknaden kan ibland va märklig, den kan lika väl siga 500% till
Fast jag själv köper bara aktier på kraftigt minus, så denna är inget för min smak.
Men det betyder inte att det är en dålig aktie, men jag e orolig för fallhöjden.
Lycka till ni som ligger +500% eller mer
Citera
2010-11-09, 21:13
  #3
Medlem
Gruvaktier i synnerhet kan svänga kraftigt så var förskitig(a). Tänk på att bågen redan är rejält spänd.
Citera
2010-11-10, 09:34
  #4
Medlem
Kurt1s avatar
Jag håller med om att värdeökningen verkar omotiverat hög och jag sålde nu av de aktier som jag hade. Skulle dock vara intressant om någon kunde tala om varför aktien har stigit så mycket.
Citera
2010-11-10, 09:45
  #5
Medlem
Svithjods avatar
Spekulation om stigande kurser är väl den enda rimliga förklaringen.
Andra gruvaktier har haft en bra utveckling i perioder och man ser då möjligheten att den här gör samma resa. Aktien handlas och börjar dra iväg, fler uppmärksammar den och köper osv. osv. tills aktien är uppenbart övervärderad och alla börjar prata om att det är dags att hoppa av.
Citera
2010-11-10, 11:23
  #6
Medlem
brolijas avatar
Satt på denna aktie förra året, den verkade ha intressanta kontakter med Kina samt många fina områden. Jag valde dock att lämna Beowulf för Botnia. Jag tyckte det luktade skumt att nästan all handel gick genom England och att man kunde tjäna grova pengar på att handla och sälja på de olika börserna. Jag ska inte säga att jag vet varför ökningen har varit som den varit, men troligtvis kommer den dala snart igen.

Tänk på att GBB har gått upp 700-800% och håller på att visa upp något extremt sällsynt. Vad har Beowulf att komma med?
Citera
2010-11-10, 16:03
  #7
Medlem
Kurt1s avatar
Idag gick luften ut rejält ur aktien. -24% just nu. Raserar den nedåt nu, eller är det bara högst tillfälligt och den kommer att gå upp kraftigt igen?

Citat:
Ursprungligen postat av brolija
Tänk på att GBB har gått upp 700-800% och håller på att visa upp något extremt sällsynt. Vad har Beowulf att komma med?

GBB?
__________________
Senast redigerad av Kurt1 2010-11-10 kl. 16:07.
Citera
2010-11-10, 18:26
  #8
Medlem
Gick in lite lätt på 2.89, ångrade mig efter en halvtimme och gick ut på 2.90 - gjorde nästan 400 spänn

Glad att det täckte courtaget. Sen får vi se facit i morgon. Dagens nedgång kan vara (en isf förhållandevis lätt) rekyl på den enorma uppgången de senaste dagarna. Det kan likväl vara början till slutet...

Gruvaktier är rena rouletten.
Citera
2010-11-10, 18:37
  #9
Medlem
1x1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Jag håller med om att värdeökningen verkar omotiverat hög och jag sålde nu av de aktier som jag hade. Skulle dock vara intressant om någon kunde tala om varför aktien har stigit så mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av brolija
Satt på denna aktie förra året, den verkade ha intressanta kontakter med Kina samt många fina områden. Jag valde dock att lämna Beowulf för Botnia. Jag tyckte det luktade skumt att nästan all handel gick genom England och att man kunde tjäna grova pengar på att handla och sälja på de olika börserna. Jag ska inte säga att jag vet varför ökningen har varit som den varit, men troligtvis kommer den dala snart igen.

Tänk på att GBB har gått upp 700-800% och håller på att visa upp något extremt sällsynt. Vad har Beowulf att komma med?

Beowulf sitter på Sveriges största fynd av Molybden, vilket används vid tillverkning av högkvalitativt stål. Var själv på väg att gå in i aktien innan uppgången
Citera
2010-11-16, 18:33
  #10
Medlem
Ner 13% idag, vilken anledning? Köpläge? Inte alls insatt i bolaget så borde troligtvis hålla mig ifrån, men -13% reagerar man på!
Citera
2010-11-16, 21:14
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Charp
Ner 13% idag, vilken anledning? Köpläge? Inte alls insatt i bolaget så borde troligtvis hålla mig ifrån, men -13% reagerar man på!

sånt man får räkna med i denna typ av aktie, en dipp på 13% är inte mycket med tanke på historiken!

Historik
Kurs +/- %
1 vecka 3,76 -29,26
1 månad 1,10 +141,82
3 månader 0,46 +478,26
12 månader 0,40 +565,00

1-årshögsta: 4,03 1-årslägsta: 0,29
Citera
2010-11-16, 23:49
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noe74
sånt man får räkna med i denna typ av aktie, en dipp på 13% är inte mycket med tanke på historiken!

Historik
Kurs +/- %
1 vecka 3,76 -29,26
1 månad 1,10 +141,82
3 månader 0,46 +478,26
12 månader 0,40 +565,00

1-årshögsta: 4,03 1-årslägsta: 0,29

Kanske kommer en ny top?!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback