Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-20, 08:05
  #481
Medlem
Sjuntorparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nander
Jag har också skummat igenom den här tråden och det är verkligen tragikomisk läsning. Så många verklighetsfrånvända människor svävandes runt på sina rosa drömmoln. Jag vet inte hur många gånger "den kan inte gå ner lägre" har skrivits här under de senaste tre åren.

Lätt att vara efterklock när man har kurskurvan som facit. Jag har snittat ner mej vid säkert 15 tillfällen nu, med ett gav på strax under kronan. Kunde aldrig tro att det skulle vara en sån långdragen process att få igång en ny gruva. Kan säkert ta 5-10 år till innan något är 100% spikat. eller en månad.

Hoppas du hittade botten med dit köp.
Citera
2014-03-26, 13:14
  #482
Medlem
Vad tror ni, kommer dem få tillstånd?
Aktien ligger nu på 0,48 kr värt o lägga in några tusenlappar?
Citera
2014-03-27, 13:05
  #483
Medlem
Bankdosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madfish
Vad tror ni, kommer dem få tillstånd?
Aktien ligger nu på 0,48 kr värt o lägga in några tusenlappar?

Köpte du? Det är en bra uppgång hittills idag. Roligt att det minskar den enorma, procentuella förlusten litegrann i alla fall.
Citera
2014-03-27, 13:29
  #484
Medlem
Nä gjorde aldrig det, men nu ångrar man sig lite grann
Citera
2014-03-27, 14:07
  #485
Medlem
Upp mot kronan nu! En till sådan här uppgång och jag ligger på plustecknet efter åratal av nedgång.
Citera
2014-03-27, 15:10
  #486
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laserpoint
Upp mot kronan nu! En till sådan här uppgång och jag ligger på plustecknet efter åratal av nedgång.

Inga nyheter ute, på tok för låg volym för att kunna stabiliseras, ner till 0.50 innan veckan är slut, förutsatt att inga nyheter kommer.

Hade dock en order på köp igår som ej gick igenom, lite ångrar man sig ju. Tror beowulf kan vara bra kortsiktigt när Kallk blir "ok" (förutsatt att det blir det etc etc) långsiktigt= no cash flow
Citera
2014-03-28, 11:02
  #487
Medlem
Galet! Nu är jag äntligen plus efter 2 år. Får hoppas på att uppgången fortsätter.. Men 18% är inte illa efter gårdagens 14%.
Citera
2014-03-28, 17:06
  #488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laserpoint
Galet! Nu är jag äntligen plus efter 2 år. Får hoppas på att uppgången fortsätter.. Men 18% är inte illa efter gårdagens 14%.

Ser starkt ut, de som säljer blir upplockade snabbt, trodde inte den skulle vara så stabil. Får hoppas det inte kylare av sig till nästa vecka bara, ser starkt ut som sagt.
Citera
2014-03-29, 16:12
  #489
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corinus
Ser starkt ut, de som säljer blir upplockade snabbt, trodde inte den skulle vara så stabil. Får hoppas det inte kylare av sig till nästa vecka bara, ser starkt ut som sagt.

Jag gick in i onsdags. Senast jag ägde aktien var 2011. Gick inte in eftersom den stiger lite i Sverige. Volymerna var låga.

Allt beror på London börsen. I Fredags var omsättningen där 3,5 miljoner aktier. Vilket är betydligt mer än i Sverige och i London tidigare.

Tidigare förra veckan och början på denna. Har flera miljon köpt gjorts.

Eftersom majoriteten av aktierna är noterade där så påverkar det helt klart.
I Sverige kan en småsparar aktie dra upp massa pgr. apflocken köper dvs småsparar flocken.

De har inte sätt detta ännu men lär komma nästan vecka.

Att inte aktien rusat tidigare i Mars är konstigt. Operations Update är lysande.

Jag vet vilken uppgång Northland fick när det började bli klart att det skulle bli gruva. Beowulf Mining har flera faktorer att det är betydligt mer lönsamt att starta gruva i Kallak.

Uppgången med en sådan betydande ökning av omsättningen beror inte på spekulation. Det är en helt ny handels trend i aktien. Ungefär densamma som var 2011 när aktien toppade 2011 på 8kr.

Sedan sjönk värderingen ned i källaren i samband med samernas bråk. Nu är det passe och både Jokkmokk kommun och majoritet av befolkningen vill ha gruva. Ett gäng vänstermuppar är alltid kritiska.
Men titta på Pajala andan som blev av Northlands gruvbygge.

Närheten till järnvägen i Jokkmokk, fyndighetens storlek, dess kvalite, provbrytningens utmärkta resultat. Samt Beowulf låga värdering.

Det gör att aktien kommer rusa. På Måndag blir det upp igen när spekulationen och omsättningen tar fart i London.

På Måndag eller Tisdag kommer småsparare börja köpa när aktien redan nått 1 kr.
Sedan kan aktien gå hur långt som helst. Om 8 kr var taket senast bör högre kunna nå snart.

Kika på Naurs kurva från 2007, man ser två tydliga stigningar. En våg först och en till sedan.
Nu når Beowulf våg 2 och kommer efterdet konsolidera sig betydligt högre.

Sälj sidan var mycket begränsad och vid större volymer har vi möjligen 100-200% i veckan.
Jag har 50% av min portfölj i Beowulf nu och 50% i Sivers.
Citera
2014-03-29, 16:20
  #490
Medlem
http://investing.businessweek.com/re...?ticker=BEM:LN

Kika på denna, så ser man volym över tid. De senaste veckorna har volymen ökat kraftigt. DVS. ett nytt handelsmönster.
4 miljoner aktier omsatta i fredags.

Citera
2014-03-29, 16:24
  #491
Medlem
http://www.lse.co.uk/SharePrice.asp?...&share=beowulf

Lite mer aktivt forum än i Sverige.
Det talas om nyheter/ PM på måndag.
Det talas om det som jag mfl. noterat att ett helt nytt handelsmönster har uppstått.

Min slutsats är att raketen har börjat!
Citera
2014-03-30, 12:29
  #492
Medlem
Om du köpte i Onsdags och gick in med 50% av depån måste du verkligen ha en stor depå......Wow!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback