• 1
  • 2
2004-09-14, 16:35
Medlem
Mjölks avatar
Vet inte om detta ämne tagits upp redan, men om det är så ber jag om ursäkt och hoppas att "ni" tar bort detta inlägg.

Ngn som har nån erfarenhet av Remeron S?
Goda erfarenheter? Dåliga erfarenheter?

Tack på förhand.

/Maria
Citera
2004-09-14, 16:52
Medlem
Nemesis1s avatar
Har för mig att folk brukar gå upp i vikt av Remeron...
Citera
2004-09-14, 17:22
Medlem
Sovas avatar
Jag gick på det i en månad, gick upp 10kg på grund av de sjuka munchiesen man fick, var som en zombie hela tiden.. kunde somna precis vartsomhelst, närsomhelst.. rekommenderas inte.
Citera
2004-09-14, 17:28
Medlem
Exakt, du blir trött som fan och till råga på allt tjock, lite ironiskt i mitt fall eftersom jag tog p.g.a jag var lite deprimerad över min vikt....
Citera
2004-09-14, 17:32
Medlem
Mjölks avatar
Tack för era svar, min sk läkare är väldigt på att jag ska prova dessa tabletter.
Har provat både Zoloft, Cipramil och Fluoxetin .. men inget av dom har hjälpt desto mer .. förrutom att jag gått upp massor i vikt ..
Men man sover alltså "bra" på dessa Remeron?
Zombie .. på vilket sätt då? Trött hela tiden? Känslokall?

/Maria
Citera
2004-09-14, 19:13
Kan bara instämma med ovanstående talare, en viktuppgång är mycket vanligt. Annars tycker jag de är ganska bra. Tar 30 mg på kvällen och det ger ganska bra ångestdämpning, samt att jag somnar snabbt, så jag slipper Imovanen & Stilnocten.

Antidepressivt är det också, även om jag inte blir jätteglad av dem, så har jag märkt att när jag försökt att sluta med dem så har jag mått som vanligt, alltså fruktansvärt dåligt, med suicid-tankar m.m. Iof. käkar jag Efexor också plus att jag får regelbundna elchocks-behandlingar.
Citera
2004-09-14, 23:05
Medlem
Mjölks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Kan bara instämma med ovanstående talare, en viktuppgång är mycket vanligt. Annars tycker jag de är ganska bra. Tar 30 mg på kvällen och det ger ganska bra ångestdämpning, samt att jag somnar snabbt, så jag slipper Imovanen & Stilnocten.

Antidepressivt är det också, även om jag inte blir jätteglad av dem, så har jag märkt att när jag försökt att sluta med dem så har jag mått som vanligt, alltså fruktansvärt dåligt, med suicid-tankar m.m. Iof. käkar jag Efexor också plus att jag får regelbundna elchocks-behandlingar.

Tack för ditt svar *uppskattar*

Märker du att du blir som en "zombie"? Känslokall? Allmänt trött typ hela tiden? Osv osv..

Kram/Maria
Citera
2004-09-14, 23:06
Medlem
Mjölks avatar
Jag vet att det är mkt individuellt detta med verkning osv av div tabletter .. men har ngn erfarenhet av att dessa Remeron är bättre eller funkar bättre än typ Zoloft, Cipramil, Fluoxetin .. ?

Mkt tacksam för svar.

/Maria
Citera
2004-09-14, 23:29
Medlem
nyblads avatar
Jag käkar 45mg remeron dagligen, somnar bra på dom och tycker inte jag är som en zombie, visst innan man gått in sig på dom kan många vara riktigt morgonsega men om man som jag var när jag börgade med dom så var det till bra hjälp, jag var stirrig som en jävla ja, stirrig var och jag iaf, är fortfarande lite stirrig....Jag gick även upp i vikt men det tror jag beror mer på att jag slutade röka brass varge jävla dag och minskade mitt amfetaminintag från 3-4 gånger i veckan till nästan iinget alls.
Jag har gott upp från 55 till 63 är ca 170 så det var nog bara bra.

Sen kan jag säga att när man ligger och gråter och så känns det inte alls lika illa som man känner att det borde göra.
Citera
2004-09-14, 23:37
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjölk
Jag vet att det är mkt individuellt detta med verkning osv av div tabletter .. men har ngn erfarenhet av att dessa Remeron är bättre eller funkar bättre än typ Zoloft, Cipramil, Fluoxetin .. ?

Mkt tacksam för svar.

/Maria

hmm, jag käkar zoloft nu, funkar så till vida att det inte är kaos i hjärnan hela tiden. Gick på Remeron för några år sen, har för mig att de funkade bra mot ångesten men jag gick upp som fan i vikt. Remeron är väl starkare än zoloft iaf. Ska försöka få Remeron utskrivna igen, eftersom jag inte skulle ha nått emot att gå upp ett par kilo. Zoloften ger mig dock helt sinnesjuka och äckligt verklighetstrogna drömmar, men det är väl individuellt som allt annat. Har testat Efexor också, men de bieffekterna jag fick gick inte att leva med.
Citera
2004-09-14, 23:50
Medlem
Mjölks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyblad
Jag käkar 45mg remeron dagligen, somnar bra på dom och tycker inte jag är som en zombie, visst innan man gått in sig på dom kan många vara riktigt morgonsega men om man som jag var när jag börgade med dom så var det till bra hjälp, jag var stirrig som en jävla ja, stirrig var och jag iaf, är fortfarande lite stirrig....Jag gick även upp i vikt men det tror jag beror mer på att jag slutade röka brass varge jävla dag och minskade mitt amfetaminintag från 3-4 gånger i veckan till nästan iinget alls.
Jag har gott upp från 55 till 63 är ca 170 så det var nog bara bra.

Sen kan jag säga att när man ligger och gråter och så känns det inte alls lika illa som man känner att det borde göra.

Tack för ditt svar, jag hoppas att Remeron funkar bättre än de tabletter jag tidigare testat .. det där med att när man ligger å gråter .. *förstår*

Kram/Maria
Citera
2004-09-14, 23:52
Medlem
Mjölks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
hmm, jag käkar zoloft nu, funkar så till vida att det inte är kaos i hjärnan hela tiden. Gick på Remeron för några år sen, har för mig att de funkade bra mot ångesten men jag gick upp som fan i vikt. Remeron är väl starkare än zoloft iaf. Ska försöka få Remeron utskrivna igen, eftersom jag inte skulle ha nått emot att gå upp ett par kilo. Zoloften ger mig dock helt sinnesjuka och äckligt verklighetstrogna drömmar, men det är väl individuellt som allt annat. Har testat Efexor också, men de bieffekterna jag fick gick inte att leva med.

Tack för ditt svar *uppskattar*
Jag fick oxå mkt verklighetstrogna drömmar av Zoloften .. ibland visste man inte vad som hänt och inte hänt när man vaknar .. trodde att drömmen var verkligheten så att säga ..

Ja Remeron är starkare än Zoloft .. eller det är vad jag har fått för mig ..
Men är viktuppgången mkt större än med andra anti depp tabletter?

Kram/Maria
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in