• 1
  • 2
2004-09-15, 00:14
Medlem
Porrpojkes avatar
Jag har haft Remeron-S (30mg)nu i en vecka ca o märker redan att jag gått upp i vikt, kombinerar med Citalopram 40mg oxå, tar den på kvällen tillsammans med Hermolepsin (200mg) o Propavan (50mg) o ändå vaknar jag på natten...ska ta upp det med läkaren i morgon igen, tjatar om mina sömnproblem men ingen lyssnar-det suger o vara trött hela tiden...har märkt oxå att en Remeron på kvällen o utan o lägga sig ger ett skönt rus...lulligt som faan. Dagen efter är jag som vanligt-sjuk alltså...hehe
Citera
2004-09-15, 00:43
Medlem
nyblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Kan bara instämma med ovanstående talare, en viktuppgång är mycket vanligt. Annars tycker jag de är ganska bra. Tar 30 mg på kvällen och det ger ganska bra ångestdämpning, samt att jag somnar snabbt, så jag slipper Imovanen & Stilnocten.

Antidepressivt är det också, även om jag inte blir jätteglad av dem, så har jag märkt att när jag försökt att sluta med dem så har jag mått som vanligt, alltså fruktansvärt dåligt, med suicid-tankar m.m. Iof. käkar jag Efexor också plus att jag får regelbundna elchocks-behandlingar.

Elchoksbehandling??

Är det något att ha lr??
Låter intressant, berätta hjärna mer!

Nån som testat akupunktur föresten???
Jag rekomenderar er att iaf prova, jag har bra hjälp av det...

Ibörgan käkade även jag 30mg remeron om dagen, tyckte inte hjälpte "fullt ut" så vi höjde till 45 och sen mådde jag klart bättre.
Men men det är väl från person till person....
Citera
2004-09-15, 10:00
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjölk

Ja Remeron är starkare än Zoloft .. eller det är vad jag har fått för mig ..
Men är viktuppgången mkt större än med andra anti depp tabletter?

Kram/Maria

Remeron är de enda som fått mig att gå upp ett enda gram, men så är de ju kända för att ha den effekten också. Så generellt sett så går man upp när man käkar remeron.
Citera
2004-09-15, 20:51
Citat:
Ursprungligen postat av Mjölk
Tack för ditt svar *uppskattar*

Märker du att du blir som en "zombie"? Känslokall? Allmänt trött typ hela tiden? Osv osv..

Kram/Maria
Nej, jag märker inte av någon Zombie-effekt av dem, men det kan ju iof. variera. Inte heller känslokall.

Citat:
Ursprungligen postat av nyblad
Elchoksbehandling??

Är det något att ha lr??
Låter intressant, berätta hjärna mer!
Jo, det används framför allt emot svår depression, eller där inga mediciner fungerar. Det fungerar verkligen, tyvärr sitter effekten inte i så länge. Fick först en serie om 6 st på 2 veckor, sedan har jag sedan i januari fått det en gång i månaden. Efter första serien mådde jag bra i nån månad. Men efter en enstaka behandling sitter effekten i bara ett par dagar, så eventuellt ska jag få en serie till.

Det går till så att de fäster en massa sladdar på bröstet o huvudet (mäter EKG & EEG) plus en pulsoximeter (mäter syrehalten, eftersom du under behandlingen förbrukar mycket syre), samt får du andas ren syrgas. Sen sprutar dom in nått jättemysigt sömnmedel, och du slocknar direkt och märker inte av resten. Men sen får du ett muskelavslappnande medel (curare-liknande). Sedan placerar psykiatern två elektroder på huvudet, vanligast är en i pannan och en över den icke dominanta hjärnhalvan. Sen skickas ström genom huvudet, så att ett epileptiskt anfall utlöses, fast det syns knappt (pga det muskelavslappnande medlet), men det syns på EEG-skärmen, först en kraftigt ökad hjärnaktivitet följt av ett rakt streck i några sekunder (typ hjärndöd, därför är det viktigt med syrgas), sedan återgår hjärnverksamheten till det normala. Några minuter senare vaknar du och kan ha lite ont i huvudet. Minnes-störningar är vanligt också, men det är inget jag har märkt av.
Citera
2004-09-15, 21:07
Medlem
Mjölks avatar
Tack för alla svar och inlägg i denna tråd *uppskattar*

Det där med Elchoksbehandling låter intressant .. har dock hört att man måste göra minst en serie på tre st .. och att man aldrig gör en enstaka .. kan det stämma?

Kram/Maria
Citera
2004-09-16, 22:17
Medlem
Porrpojkes avatar
Har fått min Remeron höjt nu till 45 mg, jävlar vad dimmig jag är just nu, ska gå o sussa...
Citera
2004-09-16, 23:14
Medlem
PanzerDivisions avatar
Jag fick små "blackouter" dom 2 första månaderna jag käkade remeron, det kunde te sig som att jag helt plötsligt blev yr å inte visste vad jag hade gjort minuterna före. Mina kompisar berätta att jag ibland blev helt tyst i telefonen och inte svara på anrop ett par sekunder sedan kunde jag börja prata igen fast då om nått helt annat än vad vi diskuterade sekunderna före. Höll på att ramla i trappan nån gång när det inträffade. Har ökat dosen och äter nu 45mg dagligen funkar helt okej mot ångesten, har gått upp som fan men det är bra då jag var smal som en tråd förr. Sover mycket mer minst 12-14 timmar efter jag gått och lagt mig, gör inget heller då jag är sjukskriven och arbetslös. Jag upplevde det som att Zoloften funka bättre när jag fick det förr men dom fick jag en del biverkningar som inte försvann och fick byta därför.
Citera
2004-09-16, 23:21
Medlem
Mjölks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PanzerDivision
Jag fick små "blackouter" dom 2 första månaderna jag käkade remeron, det kunde te sig som att jag helt plötsligt blev yr å inte visste vad jag hade gjort minuterna före. Mina kompisar berätta att jag ibland blev helt tyst i telefonen och inte svara på anrop ett par sekunder sedan kunde jag börja prata igen fast då om nått helt annat än vad vi diskuterade sekunderna före. Höll på att ramla i trappan nån gång när det inträffade. Har ökat dosen och äter nu 45mg dagligen funkar helt okej mot ångesten, har gått upp som fan men det är bra då jag var smal som en tråd förr. Sover mycket mer minst 12-14 timmar efter jag gått och lagt mig, gör inget heller då jag är sjukskriven och arbetslös. Jag upplevde det som att Zoloften funka bättre när jag fick det förr men dom fick jag en del biverkningar som inte försvann och fick byta därför.

Remeron funkar alltså även som sömntablett?
Min läkare sa att när jag äter Remeron så ska jag inte äta några andra sömntabletter samtidigt .. är lite tveksam inför detta då jag har mkt stora sömnstörningar och stora svårigheter att sova överhuvudtaget .. men Remeron gör alltså att man bli trött och kan somna utan andra sömtabletter?
*nyfiken*

Tack för ditt svar *uppskattar*

Kram/Maria
Citera
2004-09-16, 23:29
Medlem
Gabrielswes avatar
Jo, trött blir du men räkna med att gå upp i vikt.

Det är snarare regel än undantag vad det gäller Remeron...
Citera
2004-09-17, 12:05
Medlem
Porrpojkes avatar
Har gått upp 5 kg redan, käkat dom i en vecka bara...sover sådär-det är ju på kvällen när man tagit sina smältisar som sömnen gör sig påmind...man blir sömnig som en get. En sköterska sa till mig i dag att jag ser "Knarkad" ut...sömnig dygnet om alltså...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in