Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-20, 17:38
  #1
Medlem
Evaristos avatar
Nu har jag varit ute på årets första tur. Underbart! Vägarna var lite jobbiga med mycket grus och en del isiga partier, men större delen av turen - 30 km - körde jag nere på sjön. Gammal snö var perfekt underlag för grova endurodäck. Mycket vinddrivor, men det var maffigt att braka över dem. Passa på ni som har hoj och däck för det, bättre blir det inte! Räkna med långa blickar från från pimpelfiskare och skidåkare.
Citera
2011-03-20, 23:05
  #2
Medlem
Venditas avatar
Tog årets första tur 2'a Januari om du räknar så
Räknar dock inte det som en tur, årets första tur är den när du kan åka iförd endast jeans och en rejäl tjocktröja på någon mindre landsväg och bara njuta av livet!
Citera
2011-03-28, 23:19
  #3
Medlem
Laughing-Buddhas avatar
Tog jungfruturen igår. Soligt och hyggligt varmt på förmiddan när jag gav mig ut, inte fullt så soligt och varmt på eftermiddan dock.
Satan va kallt det var, men han i alla fall hem innan snöblasket kom som tur var.

Nu väntar jag tills det blir aningen varmare och torrare så man kan njuta och köra som man vill.
Citera
2011-03-29, 00:42
  #4
Medlem
knullklassons avatar
Hade min livs första tur på en mc idag. Första körlektionen. Har inte ens åkt moppe i min ungdom så jag befarade det värsta, med det gick fan bra! Lite förvånad över att jag direkt fick börja köra på vägar med annan trafik. Trodde jag skulle vara förpassad till någon ödslig parkering de första gångerna, men icke!
Citera
2011-03-29, 10:05
  #5
Medlem
orvarens avatar
Har kört min moppe i nära en månad nu!

(Topplockspackningen på min V6'a är gången.. därav den tidiga,ofrivilliga premiären..)
Citera
2011-03-29, 15:36
  #6
Medlem
anndreeaass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Hade min livs första tur på en mc idag. Första körlektionen. Har inte ens åkt moppe i min ungdom så jag befarade det värsta, med det gick fan bra! Lite förvånad över att jag direkt fick börja köra på vägar med annan trafik. Trodde jag skulle vara förpassad till någon ödslig parkering de första gångerna, men icke!

Välkommen till hojlivet


Första turen var för 3-4 veckor sen och de va bitande kallt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback