• 1
  • 2
2011-03-20, 16:11
Medlem
Hej..
Jag orkar inte med en massa oseriösa svar till att börja med. Hur som helst så tänkte jag överdosera sertralin eftersom jag vill hamna på sjukhus. Jag vill inte dö eller så. Men jag undrar vad konsekvenserna av detta kan bli?
Citera
2011-03-20, 16:29
Medlem
Snöjs avatar
Du kan få Serotonin/Serotonergt syndrom (även kallat "Serotonin storm"), vilket inte är så kul och kan vara livsfarligt. Lite info på svenska och mer info på engelska.
Citera
2011-03-20, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Du kan få Serotonin/Serotonergt syndrom (även kallat "Serotonin storm"), vilket inte är så kul och kan vara livsfarligt. Lite info på svenska och mer info på engelska.

Okej.. Men det beror väl på hur mkt man knaprar i sig samt hur fort man får komma in till akuten? Eller?
Citera
2011-03-20, 16:55
Medlem
Corrans avatar
Varför vill du hamna på sjukhus?
Citera
2011-03-20, 17:26
Medlem
Stormorfars avatar
Det finns en tråd där någon käkat nåt gram eller nåt och sa att det påminde om E. Ögonen vobblade osv. Lär inte vara nyttigt iaf.
Citera
2011-03-20, 17:29
Medlem
Överdosera inte på SSRI om du inte vill gambla med ditt liv och din hjärna. Finns det någon anledning till att du vill hamna på sjukhus?
Citera
2011-03-20, 20:59
Medlem
lithionits avatar
i värsta fall svåra epileptiska anfall eller hjärtproblem som kan bli i värsta fall vara dödligt?

Varför vill du överdosera? Är det för att få bli inlagd? Vissa städer som i göteborg t.ex. kan man inte bli inlagd om man typ inte gjort ett självmordsförsök :S
Citera
2011-03-20, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
i värsta fall svåra epileptiska anfall eller hjärtproblem som kan bli i värsta fall vara dödligt?

Varför vill du överdosera? Är det för att få bli inlagd? Vissa städer som i göteborg t.ex. kan man inte bli inlagd om man typ inte gjort ett självmordsförsök :S

Mm, jag vill bli inlagd. Men jag vill liksom inte skada mig själv.. Men finns typ inget annat sätt för att jag ska få hjälp.
Citera
2011-03-21, 18:54
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diams
Mm, jag vill bli inlagd. Men jag vill liksom inte skada mig själv.. Men finns typ inget annat sätt för att jag ska få hjälp.

Du vill ha hjälp...så du tänker att du ska överdosera nåt läkemedel. Hur ska det hjälpa dig???

Det framgår inte vad du behöver ha hjälp med. Har du ont i en axeln lär inte en överdosering av SSRI hjälpa dig.

Har du psykiska problem lär inte en överdosering av SSRI hjälpa heller. Varför inte gå till din vårdcentral och berätta om ditt faktiskta problem?

Åker du in akut pga av överdosering så lär de ju främst ta tag i de. Och inte det du upplever som ditt huvudproblem. Så sök endast för de, istället för att skaffa dig fler problem.
Citera
2011-03-22, 11:15
Medlem
Slingshots avatar
SSRI är nog det sämsta du kan överdosera, låt bli!
Citera
2011-03-24, 00:04
Medlem
plastfittas avatar
Ingen idé att överdosera. Jag gjorde det på fyllan av någon anledning. Mådde kasst dagen efter. Spydde och mådde allmänt pissdåligt.

Bättre att du åker till närmsta vårdcentral, berättar för läkaren där hur du mår, vad du vill ha hjälp med.
Då får du förmodligen remiss till närmsta psykakut, och där får du träffa en till läkare som gör bedömning. Samma sak där, berätta hur du mår och vad du vill ha hjälp med så erbjuder dom dig nog en plats om de gör den bedömningen.

Lycka till!!
Citera
2011-03-27, 14:47
Medlem
Åk till psykakuten och var ärlig, det räckte för mig när jag mådde som sämst. Hoppas du träffar en bra läkare.

Om du vill förstärka kan du komma dit full, bättre än att överdosera ssri. Har du benzo kan du också ta det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in