2017-02-10, 11:15
Medlem
Om jag skriver i en tråd med ett konto, och en snarlik tråd med ett annat konto, kan jag då åka på 1.07 om trådarna sammanfogas?

Kanske en ganska självklar fråga, det känns ju ologiskt att man skulle straffas i det läget, men lika bra att vara säker.
Citera
2017-02-10, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Om jag skriver i en tråd med ett konto, och en snarlik tråd med ett annat konto, kan jag då åka på 1.07 om trådarna sammanfogas?

Kanske en ganska självklar fråga, det känns ju ologiskt att man skulle straffas i det läget, men lika bra att vara säker.

Ja, det kan du nog, åtminstone om du skriver från samma IP-adress. För att undvika det får du skriva i inlägg på andra kontot: "Jag har även användarnamnet Blalotus" och gärna även vice versa i inlägg på detta konto.
Citera
2017-02-10, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Ja, det kan du nog, åtminstone om du skriver från samma IP-adress. För att undvika det får du skriva i inlägg på andra kontot: "Jag har även användarnamnet Blalotus" och gärna även vice versa i inlägg på detta konto.
Fast varför skulle jag åka på 1.07 om jag skriver i två separata trådar? Det är ju inte mitt fel att de sammanfogas liksom.
Citera
2017-02-10, 12:37
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Fast varför skulle jag åka på 1.07 om jag skriver i två separata trådar? Det är ju inte mitt fel att de sammanfogas liksom.

Håller med. Kan inte se varför man skulle kunna straffas för något sådant.

Enda möjligheten är om man fortsätter att skriva i tråden från något av kontona efter sammanfogning och då stöttar det andra kontots inlägg på något vis.
Citera
2017-02-10, 14:14
Medlem
Citat:

Du skrev ju först att du tänkte skriva i två snarlika trådar. Om du själv skapar trådarna kan du säkert bli fälld för 1.07 om du använder två olika konton. Om du använder samma konto är det brott mot netiketten 0.02 eller nog snarast 0.04, vilket ju är lindrigare än brott mot regel under 1.

Om du däremot inte skapar trådarna utan skriver i trådar som redan finns är det ju sannolikt att de hopkopplas om de är snarlika. Om du då skriver få inlägg som inte exakt håller med varandra kanske det inte räknas som brott mot 1.07, men du får i så fall inte skriva många inlägg på båda kontona utan att ange att du har två användarnamn.
Senast redigerad av jo5h2pe 2017-02-10 kl. 14:18.
Citera
2017-02-10, 14:20
Medlem
Citat:
Du skrev ju först att du tänkte skriva i två snarlika trådar.
Ja. Men det är fortfarande två separata trådar.
Citat:
Om du själv skapar trådarna kan du säkert bli fälld för 1.07 om du använder två olika konton. Om du använder samma konto är det brott mot netiketten 0.02, vilket ju är lindrigare än brott mot regel under 1.

Om du däremot inte skapar trådarna utan skriver i trådar som redan finns är det ju sannolikt att de hopkopplas om de är snarlika. Om du då skriver få inlägg som inte exakt håller med varandra kanske det inte räknas som brott mot 1.07, men du får i så fall inte skriva många inlägg på båda kontona utan att ange att du har två användarnamn.
Jag syftar självklart inte på om jag själv skapar två snarlika trådar, det är 0.04, inte 0.02.

Hur många inlägg jag skriver är ju irrelevant, det är ju två separata tråda.
Citera
2017-02-10, 17:33
Medlem
Citat:
Ja. Men det är fortfarande två separata trådar.
Jag syftar självklart inte på om jag själv skapar två snarlika trådar, det är 0.04, inte 0.02.

Hur många inlägg jag skriver är ju irrelevant, det är ju två separata tråda.

Ditt resonemang är ju lite hypotetiskt. I regel 0.02 står det: Starta inte en ny tråd ifall det redan finns en lämplig tråd (därmed kan en och samma användare bli fälld för både 0.02 och 0.04, men två olika användare för 0.02 och om det är samma person 1.07).

Flashbacks policy är således att det inte under lång tid ska finnas två snarlika trådar. Om det ändå gör det länge är det brister i moderering och/eller rapportering. I så fall blir man nog inte fälld om man skriver i två olika trådar på två olika konton, men det bör som sagt inte gå att göra det, inte under lång tid i alla fall.
Citera
2017-02-10, 18:15
Medlem
Carl-Oscars avatar
Jag har förstått att eftersom mitt nick börjar på Carl så ser jag också en del citeringar av inlägg från andra användare som också börjar på Carl (Carl Hamilton, Carl Serung, Carl-Johan, Carl-Ann von s). Men varför ser jag bara vissa citeringar och inte alla? Är det en gammal bugg som fixats men har kvar gamla rester? Eller är felet selektivt?

https://www.flashback.org/sok/quote=Carl-Oscar?sp=1&so=d
Citera
2017-02-10, 21:45
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:

Min personliga åsikt är att skriva i 2 trådar med olika konton inte är 1.07 för kontona stödjer inte varandra i en diskussion, däremot om trådarna slåss ihop så är det inte ok att fortsätta skriva med 2 konton.
Citera
2017-02-11, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Oscar
Jag har förstått att eftersom mitt nick börjar på Carl så ser jag också en del citeringar av inlägg från andra användare som också börjar på Carl (Carl Hamilton, Carl Serung, Carl-Johan, Carl-Ann von s). Men varför ser jag bara vissa citeringar och inte alla? Är det en gammal bugg som fixats men har kvar gamla rester? Eller är felet selektivt?

https://www.flashback.org/sok/quote=Carl-Oscar?sp=1&so=d
Jag är inte säker men jag tror att det alltid varit så att man bara ser vissa felaktiga citeringar och inte alla.

Det har hänt mig någon gång med men det händer så pass sällan att jag inte orkat fästa någon vikt vid det.
Citera
2017-02-15, 15:04
Medlem
orrecrists avatar
Vet någon vad som hände med regeln om att inte ha för många inlägg i laidback? Minns att man skulle ha en större andel inlägg skrivna utanför laidback annars kunde man bli avstängd? Vem har/hade koll på detta? & blev nån någonsin avstängd? Orsaken var att främja diskussionsforumet så att inte flamsandet tog över & flashback skulle förvandlas till någon form av lekhåla & man skulle bistå med att hålla diskussionerna uppe. Men hittar inget om detta & kanske är regeln borttagen då dom flesta faktiskt diskuterar här.

Fråga 2.

Finns det en lista över vilka forum/underforum där man inte får sina inlägg räknade? (Här räknas ju laidback, (hela övrigt forumet?) flashback foumet, tv & serie-kommentatorer bla)
Citera
2017-02-15, 15:26
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Fråga 2.

Finns det en lista över vilka forum/underforum där man inte får sina inlägg räknade? (Här räknas ju laidback, (hela övrigt forumet?) flashback foumet, tv & serie-kommentatorer bla)
(FB) Inlägg och trådar (2012-12-31)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in