2016-02-22, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Hur menar du med korrekt citering? Att namnet finns kvar? Se de två citaten nedan. De bägge ser lika ut men i det sista är id:t bortplockat. Då försvinner också pilen eftersom systemet inte vet var citatet kommer ifrån. Det kan ju lika gärna vara en användare som har copy-pastat något från DN och skrivit "Dagens nyheter" som quotetag.

Citat där id finns kvar.

Citat utan id.
Ja alltså det är svårt för mig att påstå något tvärsäkert då det kan vara mer än ett dygn sedan jag såg det. Jag vet bara att jag såg namnet på den citerade och ville klicka på pilen för att följa konversationen bättre, blev fundersam varför ingen pil fanns, funderade på att leta upp inlägget själv men klickade mig bakåt kanske en sida innan jag tappade intresset.
Citera
2016-02-22, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Backlink infördes 2013.5.28: (FB) Ny funktion: backlink vid citat
Pilen saknas i inlägg äldre än så.

(Omvänd backlink 2015.6.25: (FB) Ny funktion: Hitta citerande inlägg!)
Japp det känner jag till. Eftersom jag inte kan minnas tvärsäkert så kan jag inte säga om det var ett gammalt inlägg, däremot vet jag att det var en tråd på flera sidor och jag läste på sista sidan och det fanns andra inlägg ovan den jag läste, vet inte om det var senaste inlägget dock. Tråden hittade jag i Nya inlägg, det är jag helt säker på.
Börjar tvivla på mitt eget minne nu men min första reaktion gav mig anledning till att nämna detta, ser jag det igen ska jag länka sidan i denna tråd.
Citera
2016-02-22, 19:19
Medlem
Zwerchstands avatar
Det kan ock vara ett manuellt hopknackat citat. Backlänken går ju att så fixa: [quote=Användarnamn|spID], men det orkar blott få.
Citera
2016-02-22, 20:46
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loquita
Hmm.. Vilken pil menar du?

Jag menar dom här pilarna:

http://www.ladda-upp.se/bilder/etyfiajnujfjk/
Ja jag med.
Citera
2016-02-22, 22:32
Medlem
Loquitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Ja jag med.

Men som du ser på den andra bilden så är ju alla pilar borta! Och den bilden är från "aktuella ämnen"?
Jag fattar ingenting längre!
Citera
2016-02-23, 06:10
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Men som du ser på den andra bilden så är ju alla pilar borta! Och den bilden är från "aktuella ämnen"?
Jag fattar ingenting längre!
Mina pilar finns kvar i AÄ. Vad kör du för webbläsare? Säker på att du inte har råkat tukla med några inställningar?
Citera
2016-02-23, 07:52
Medlem
Loquitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Mina pilar finns kvar i AÄ. Vad kör du för webbläsare? Säker på att du inte har råkat tukla med några inställningar?

Jag surfar från min iphone så det är väl safari? Har faktiskt ingen aning om jag ska vara ärlig! Aldrig ändrat på det!

Vad finns det för inställningar som skulle kunna ändra på det?
Citera
2016-02-23, 20:46
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Jag surfar från min iphone så det är väl safari? Har faktiskt ingen aning om jag ska vara ärlig! Aldrig ändrat på det!

Vad finns det för inställningar som skulle kunna ändra på det?
Jag har ingen koll alls på Safari då jag inte äger några Appleprodukter. Men jag kan konstatera att pilarna finns kvar i Chrome.
Citera
2016-02-24, 02:05
Medlem
ShazzaJoness avatar
Hm, jag surfar mobil och kör Chrome och pilarna har försvunnit för mig med. Gäller bara AÄ. Har varit så rätt många dagar nu.
Citera
2016-02-24, 10:34
Medlem
tempeZZts avatar
Själv kör jag Opera på mobil och då är pilarna kvar under AÄ.
Citera
2016-02-25, 09:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Sedan 22/2 fungerar inte "Mina citerade inlägg" längre. Har rensat och donat så mycket jag kan, kör IE. Vad kan jag mer göra?
Citera
2016-02-25, 09:58
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Sedan 22/2 fungerar inte "Mina citerade inlägg" längre. Har rensat och donat så mycket jag kan, kör IE. Vad kan jag mer göra?
Kan du definiera "funkar"? Vad förväntar du dig ska hända men som inte händer? Händer nåt annat? Blir skärmen svart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in