Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-10, 09:16
  #865
Medlem
kuddenchristos avatar
Varför räknas inte de inlägg som man postar i exempelvis "Laidback", "Humor" och "Länktips" med i det antal som står under ens användarnamn och avatar?
Citera
2012-05-10, 10:27
  #866
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Varför räknas inte de inlägg som man postar i exempelvis "Laidback", "Humor" och "Länktips" med i det antal som står under ens användarnamn och avatar?

Från FAQ:n
Forumen (2011-03-13)
Q: Varför räknas inte alla mina inlägg i postcount?
A: Mysfaktorn i några forum (Humor - Roliga historier, Laidback med underforum, Länktips, Matchpratforumen i Sport, Träningsjournaler och medlemsbilder, Recycle Your Stuff, samt i Viktiga meddelanden-forumet) kommer av lägre krav på diskussionskvalitet än i huvuddelen. Liksom dessa forum njuter smärre undantag från KFK (se nedan), undantas dina där gjorda inlägg från postcount. Inlägg som hamnar i Papperskorgen räknas också bort.
Citera
2012-05-10, 19:13
  #867
Medlem
Anonymvillvaradets avatar
Vad fyller kompislistan för funktion? Kan någon annan se den?
Citera
2012-05-10, 19:55
  #868
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymvillvaradet
Vad fyller kompislistan för funktion? Kan någon annan se den?
Den är en kvarleva från vBulletin som ligger till grund för forumet. Den är inte användbar till något annat än att ha sina närmaste vänner i en lista och snabbt kunna skicka PM till dessa. Andra kan inte se den.
Citera
2012-05-10, 20:58
  #869
Medlem
Anonymvillvaradets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Den är en kvarleva från vBulletin som ligger till grund för forumet. Den är inte användbar till något annat än att ha sina närmaste vänner i en lista och snabbt kunna skicka PM till dessa. Andra kan inte se den.

Okej. Då så. Och reglerna för att få tillgång till laidback?
Citera
2012-05-10, 21:00
  #870
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymvillvaradet
Okej. Då så. Och reglerna för att få tillgång till laidback?
https://www.flashback.org/t1203115

Sex månader som medlem och 200 inlägg. Tillträde ges dygnet efter dessa mål uppnåtts.
Citera
2012-05-10, 22:45
  #871
Medlem
Anonymvillvaradets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
https://www.flashback.org/t1203115

Sex månader som medlem och 200 inlägg. Tillträde ges dygnet efter dessa mål uppnåtts.

Tack
Citera
2012-05-13, 09:27
  #872
Medlem
DerplockHolmess avatar
Enkel fråga, hur startar jag en poll? Kan jag starta den i en redan aktiv tråd även om jag inte är TS?
Citera
2012-05-13, 09:39
  #873
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerplockHolmes
Enkel fråga, hur startar jag en poll? Kan jag starta den i en redan aktiv tråd även om jag inte är TS?
Endast moderatorer kan skapa pollar. PM:a en moderator i aktuellt forum med en motivering varför en poll behövs och fråga och alternativ.
Citera
2012-05-13, 13:18
  #874
Medlem
Denoms avatar
Gör det någon nytta att RPa om tråden redan blivit det?
Citera
2012-05-13, 13:24
  #875
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Gör det någon nytta att RPa om tråden redan blivit det?
Om den redan är 0.x eller 1.x så det stämmer gör det nog ingen mer nytta. Om den däremot är 0.x men istället skall vara 1.x har vi fått lära oss att göra det igen, för att den ska hamna högre upp på dagordningen.
Citera
2012-05-13, 13:28
  #876
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Gör det någon nytta att RPa om tråden redan blivit det?
Som ovan, men det finns ytterligare en aspekt.
Om tråden har flyttats efter att inläggen rapporterats så vet man inte det i den nya forumdelen och då kan det vara motiverat att ånyo rapportera inlägg som redan är rapporterade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback