2016-05-03, 20:40
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
När man skriver i sökrutan så kommer tidigare inskriven text upp, denna text som syns har idag ändrat typsnitt, är det FB som ändrat detta eller har någon fipplat med min dator?

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Kör du med Chrome? Jag märker för någon vecka sen att all sån text hade blivit ett par punkter större och i fet stil.
Jag märkte samma sak på Chrome idag, men inte på Flashback utan en annan sida. Så det är nog av det.
Citera
2016-05-04, 21:55
Medlem
Enydrions avatar
Ett par olika frågor:

1. i tråden 'Början på ett mediakrig om mångkulturen, har jag då och då märkt att i ett inlägg så döljs texten längst till höger i inlägget av annonserna i högerkanten, detta gäller på min Android mobil, med läsaren chrome, och det är ingen skillnad om bilden är liggande eller stående på skärmen. Vad beror det på, är det nåt jag kan göra något åt med någon inställning eller så?

2. Hur är det med varningar, har försökt och leta, men inte hittat något färskt som verkar stämma, hur är reglerna för hur många varningar man får ha innan man blir avstängd tex? Var hittar jag dem?
Citera
2016-05-04, 22:10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Ett par olika frågor:

1. i tråden 'Början på ett mediakrig om mångkulturen, har jag då och då märkt att i ett inlägg så döljs texten längst till höger i inlägget av annonserna i högerkanten, detta gäller på min Android mobil, med läsaren chrome, och det är ingen skillnad om bilden är liggande eller stående på skärmen. Vad beror det på, är det nåt jag kan göra något åt med någon inställning eller så?

2. Hur är det med varningar, har försökt och leta, men inte hittat något färskt som verkar stämma, hur är reglerna för hur många varningar man får ha innan man blir avstängd tex? Var hittar jag dem?

1:
...

2:
Q: Hur många varningar kan man dra på sig innan man får en avstängning för ohörsamhet?
A: Tumregeln är mellan tre och sex. Det som avgör är hur tätt inpå varandra de delats ut, om det är för samma sak osv.
Citera
2016-05-05, 02:49
Medlem
Chansar på att det här är rätt tråd att ställa denna fråga.

I kontrollpanelens Redigera alternativ finns detta alternativ:

Citat:
Länkvarning

När man klickar på en länk i forumet förs man till en varningssida med rubriken "Du lämnar nu Flashback Forum". Flashback tar inte ansvar för material på länkade adresser. Här kan du välja att avstå från varningen, på egen risk:

Jag är införstådd med risken och vill inte se varningen i framtiden.

Jag har alltid haft detta val bockat men nu fungerar det inte längre, får varningen ändå. Fler som har det här problemet?
Citera
2016-05-05, 15:44
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand
Chansar på att det här är rätt tråd att ställa denna fråga.

I kontrollpanelens Redigera alternativ finns detta alternativ:

Jag har alltid haft detta val bockat men nu fungerar det inte längre, får varningen ändå. Fler som har det här problemet?
testat att bocka av, spara, och bocka i igen och spara? Kan vara en bugg från servicen som var på systemet tidigare i veckan. (läs mer om den i viktiga meddelanden)
Citera
2016-05-09, 19:31
Medlem
Moramannens avatar
Ibland får mitt Chrome något ryck och kan inte nå Flashback, medan alla andra sidor funkar som det ska. Istället dyker enbart texten "Webbplatsen kan inte nås

Det gick inte att hitta DNS-adressen till servern för www.flashback.org.
DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN" upp. Provar jag däremot en annan webbläsare (Explorer) så är det inga problem.

Detta problem förekommer ganska sällan, men hoppar på då och då. Nu t.ex.

Vad kan det bero på? Antar att felet ligger hos Chrome snarare än Flashback.
Citera
2016-05-09, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
Ibland får mitt Chrome något ryck och kan inte nå Flashback, medan alla andra sidor funkar som det ska. Istället dyker enbart texten "Webbplatsen kan inte nås

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN" upp. Provar jag däremot en annan webbläsare (Explorer) så är det inga problem.

Samma här!
Citera
2016-05-09, 20:09
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Samma här!

Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen

Prova rensa cache för Flashback.org och se om det hjälper.
Citera
2016-05-09, 20:14
Medlem
hippilis avatar
Har varit avstängd för jag skojja om att sälja en grejj till mej så jag undrar var man kan läsa alla mystiska regler ni har?
Citera
2016-05-09, 20:17
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Har varit avstängd för jag skojja om att sälja en grejj till mej så jag undrar var man kan läsa alla mystiska regler ni har?
https://www.flashback.org/regler
(FB) Flashback Forum FAQ
Citera
2016-05-09, 20:35
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Prova rensa cache för Flashback.org och se om det hjälper.
Får komma ihåg det till nästa gång, för nu har det börjat funka av sig själv igen, som det brukar.
Citera
2016-05-09, 20:47
Medlem
hippilis avatar
[quote=Tinuviel|57212135]https://www.flashback.org/regler
[url="https://www.flashback.org/f351"] (FB) Flashback Forum FAQ[/URL

][/QUOTE jag hittar inte det jag söker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto