2011-04-28, 16:11
Medlem
G.Bs avatar
Använde mig för första gången av funktionen ''Mina citerade inlägg'' och upptäckte snabbt att det var inte mina citerade inlägg som visades utan andras. Bug eller?
Citera
2011-04-28, 16:19
Moderator
Psilosophers avatar
Varför är sökfuntionen begränsad till 500 träffar vid sök på användares inlägg? Visst, söker jag på mina citerade inlägg kommer jag åt de första 500 + de sista 500 citeringarna om jag alternerar fallande/stigande, dock är det fortfarande väldigt begränsande.

Baseline: jag vill kunna hitta alla mina inlägg, eller Ruskigbuss inlägg för den delen...
Citera
2011-04-28, 16:25
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.B
Använde mig för första gången av funktionen ''Mina citerade inlägg'' och upptäckte snabbt att det var inte mina citerade inlägg som visades utan andras. Bug eller?
Det beror på att punkter ses som mellanslag.
Citera
2011-04-28, 16:53
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Varför är sökfuntionen begränsad till 500 träffar vid sök på användares inlägg? Visst, söker jag på mina citerade inlägg kommer jag åt de första 500 + de sista 500 citeringarna om jag alternerar fallande/stigande, dock är det fortfarande väldigt begränsande.

Baseline: jag vill kunna hitta alla mina inlägg, eller Ruskigbuss inlägg för den delen...

Problemet är antagligen att man har ansett att belastningen på databasen skulle bli allt för stor om om det inte fanns någon begränsning.

"Hitta alla inlägg av" ger inte ALLA inlägg längre!!
Förbättringsförslag: Sökfunktionen årtalsavgränsning
Förslag: Söka bland sina egna inlägg
Begränsat visat antal poster vid "visa fler inlägg av denna användaren".
Citera
2011-04-28, 18:28
Medlem
Mittpunkts avatar
Varför kan inte jag se alla mina inlägg eller en annan användare allas inlägg? Kan en mod. eller administratör se alla inlägg av användare trots att en användare har skrivit över 5000 inlägg?
Citera
2011-04-28, 20:16
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Varför kan inte jag se alla mina inlägg eller en annan användare allas inlägg? Kan en mod. eller administratör se alla inlägg av användare trots att en användare har skrivit över 5000 inlägg?
Man kan se alla dina inlägg genom att gå in på din profil och klicka på hitta alla inlägg, det är bara de som har över 1000 inlägg som inte kan det.
Citera
2011-04-28, 20:20
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt

Det är som NotAGirlCalledBrian säger, dock så vet jag inte om admin och mods kan se fler. Antar att admin garanterat kan det, men hur är det med moddarna vet jag som sagt inte.

Intressant fråga, vad säger ni som vet?
Citera
2011-04-28, 23:16
Medlem
ojns avatar
Testade, och vi verkar inte heller kunna se fler än 1000 inlägg (exkl. raderade då, som vi kan se separat).
Citera
2011-04-28, 23:52
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Testade, och vi verkar inte heller kunna se fler än 1000 inlägg (exkl. raderade då, som vi kan se separat).

Jag som trodde att i alla fall modden med den gyllene snoppen såg allt

Nå, då vet man det... fan man lär sig något nytt varje dag på detta forum. Gotta love it.
Citera
2011-04-29, 00:16
Medlem
ojns avatar
Det går väl i och för sig att gå längre bakåt i tiden genom att söka per forumdel och inte hela Flashback. Och det finns ju ett gäng mindre kända "grejer" man kan göra med sökfunktionen, men dessa är jag för dåligt insatt i.

Viktigast för mig är kunna se ett par tre hundra inlägg bakåt i tiden (användbart när vi t.ex. diskuterar nya moderatorskandidater), samt startade trådar. Mitt svar är alltså baserat på search.php --> Sök efter användarnamn --> Visa resultat som inlägg.
Citera
2011-05-03, 15:14
Medlem
partygrisens avatar
Går det att sätta en mod på ignore? Eller kan han skicka PM ändå?
Citera
2011-05-03, 15:17
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av partygrisen
Går det att sätta en mod på ignore? Eller kan han skicka PM ändå?
moderatorer/admins kan inte ignoreras med forumets funktioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in