2012-01-26, 17:24
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Nej, rapporterar du t.ex. något i Fildelning så går det endast ut till mig, .ZoeJane., soulreaper och CGN. Om man vill så kan man ställa in så man ser och får samtliga RPs över hela forumet. Men det är tämligen meningslöst eftersom man bara kan åtgärda de rapporter (och inlägg) i de forum man modererar.

Tack och lov finns det nu ett separat system för RPs, förr i tiden fick moderatorerna alla RPs via PM.

Det är upp till den enskilde moderatorn. Själv prioriterar jag alltid 1.xx rapporter före 0.0x.

jaha...så ni får inte ta bort ett inlägg även om det skulle vara en outning i ett annat forum?
Citera
2012-01-26, 17:25
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
jaha...så ni får inte ta bort ett inlägg även om det skulle vara en outning i ett annat forum?
Vi kan inte ta bort vare sig rapporter eller inlägg i forum vi inte modererar.
Citera
2012-01-26, 17:31
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Vi kan inte ta bort vare sig rapporter eller inlägg i forum vi inte modererar.

Om vi tar den där länken på alla Mods som spreds som en löpeld för nått år sen som ett bra exempel så kan man väl tycka att ni borde samarbeta för att så snabbt som möjligt få bort både användaren och länken i fråga.

Men å andra sidan förstår jag att man inte ska vara och rota i andras skit

Tack för snabbt och bra svar iaf Cousin
Citera
2012-01-26, 21:59
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Om vi tar den där länken på alla Mods som spreds som en löpeld för nått år sen som ett bra exempel så kan man väl tycka att ni borde samarbeta för att så snabbt som möjligt få bort både användaren och länken i fråga.

Men å andra sidan förstår jag att man inte ska vara och rota i andras skit

Tack för snabbt och bra svar iaf Cousin
Visst samarbetar vi, fast kanske inte som du menar. Vi kan alltså inte göra några åtgärder i andra forum än de vi modererar förutom att se raderade inlägg. Det finns ett roligt exempel på när modsen driver med just den grejen och jag ska se om jag hittar den tråden.

Men, en del mods känner varandra irl, vi har Outlaw, msn, chat osv. Vi har alltså en hel del vägar där vi kan göra aktuella mods uppmärksamma på att de "måste in och jobba lite". Det fungerar väl inte alltid, men det ökar möjligheten till lite snabbare ingripanden.

Edit: https://www.flashback.org/t470329
Senast redigerad av Carl Hamilton 2012-01-26 kl. 22:09.
Citera
2012-01-26, 22:18
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Visst samarbetar vi, fast kanske inte som du menar. Vi kan alltså inte göra några åtgärder i andra forum än de vi modererar förutom att se raderade inlägg. Det finns ett roligt exempel på när modsen driver med just den grejen och jag ska se om jag hittar den tråden.

Men, en del mods känner varandra irl, vi har Outlaw, msn, chat osv. Vi har alltså en hel del vägar där vi kan göra aktuella mods uppmärksamma på att de "måste in och jobba lite". Det fungerar väl inte alltid, men det ökar möjligheten till lite snabbare ingripanden.

Även Modsen har skön humor tydligen

Jag förstår logiken nu när jag läst ditt inlägg...thanks.
Citera
2012-01-27, 00:39
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton

Nåde den mod som i dagens läge hittar på något liknande i Kändisskvaller. Jag är fruktansvärt humorlös när det kommer till moddandet där.
Citera
2012-01-27, 21:20
Medlem
MonsterMagnuss avatar
På dom flesta vanliga medlemmar kan man se senaste aktivitet men inte på moderatorer.
Varför?
Citera
2012-01-27, 21:23
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
På dom flesta vanliga medlemmar kan man se senaste aktivitet men inte på moderatorer.
Varför?

Om personen surfar osynligt kan man inte se det oavsett om det är en medlem eller moderator.
Det går att ställa in under kontrollpanelen.
Citera
2012-01-27, 21:52
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Okej.
Då förstår jag.
Tack för ett snabbt svar.
Citera
2012-01-29, 11:34
Medlem
hur lägger jag in egen text som visas under inläggen?
Citera
2012-01-29, 11:41
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexyMalin
Det kallas "signatur" och du kan redigera/lägga in den i kontrollpanelen som du kommer till via den lilla verktygsrutan uppe till höger.
Citera
2012-01-29, 11:41
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexyMalin

Klistar in detta efter www.flashback.org som visas i adressfältet -> profile.php?do=editsignature

Där kan du lägga in en signatur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in