2011-01-31, 18:45
Medlem
Ballfagers avatar
Är det något nytt att man bara kan se 1000 senaste inläggen då man tar "Hitta alla inlägg av..."??
Rätt irriterande bl.a. då man vill kolla efter ett specifikt inlägg av någon man inte minns i vilken tråd det postades.
De som hänger här hela tiden kan ju posta den mängden på bara några månader.
Nej, gå tillbaka till det gamla systemet där man verkligen kunde se ALLA inlägg av användaren.
Citera
2011-01-31, 18:50
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Så länge jag har varit här har det bara varit de senaste tusen inläggen så det är inget nytt påfund.
Citera
2011-01-31, 18:51
Bannlyst
Det har ju alltid vart så, eller?
Citera
2011-01-31, 19:14
Medlem
Mittpunkts avatar
Funkar det inte att gå på medlemssidan och söka upp användaren där? Att man går den vägen när man vill se inläggen. Eller det kanske är så du har gjort.

Epost72 hade det här förslaget förra sommaren och jag tycker självklart att man ska kunna se användarens allra första inlägg på forumet. https://www.flashback.org/t1218402
Citera
2011-01-31, 19:25
Medlem
Ballfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Så länge jag har varit här har det bara varit de senaste tusen inläggen så det är inget nytt påfund.
Ja du har ju inte varit här så länge (av registreringsdatumet att dömma), så jag vill nog hävda att det är ett (i relativ mening) nytt påfund.
Forumet har ju bytt skepnad några gånger under åren.
Citera
2011-01-31, 19:31
Medlem
epost72s avatar
Om man ser på de trådar som startats om problemet så är det rejält många år som det varit så här iaf.

Men med ditt sätt att se det så kan ju hjulet vara ett nytt påfund.
Citera
2011-01-31, 20:22
Medlem
micaeles avatar
När i tiden kunde man få sökresultat på ALLA inlägg någon skrivit? Jag har varit här med detta konto tre månader längre än dig och kan inte minnas att man någonsin fått fler än 1000 resultat på en sökning.
Citera
2011-01-31, 21:03
Medlem
Mittpunkts avatar
Kan admin eller moderatorerna se alla inlägg som en användare har postat?
Citera
2011-01-31, 23:47
Medlem
Ballfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
När i tiden kunde man få sökresultat på ALLA inlägg någon skrivit? Jag har varit här med detta konto tre månader längre än dig och kan inte minnas att man någonsin fått fler än 1000 resultat på en sökning.
Jag har haft flera konton innan det här (tror jag började hänga mer regelbundet på forumet sommaren 2001).
Jag vill minnas att det gick tidigare, men skit samma fixa till det bara!
När jag klickar på "Hitta alla inlägg" betyder det att jag vill se ALLA inlägg!! Aaaargh!
Citera
2011-02-01, 11:42
Medlem
epost72s avatar
Problemet ligger som jag kan tänka mig i att, om man då exempelvis söker på en person som har 10000+ inlägg så blir det en hög belastning på databasen.
Inga problem iofs men å andra sidan om många råkar göra det samtidigt så kan det finnas en risk att det låser sig.

Däremot finns det ett antal sätt att hitta sina tidiga inlägg om man trixar lite.
Dels kan man söka i delforum.

Vidare kan man söka på a:nick i sökrutan.

Det resultatet kan man sedan välja Sortering: relevans (Visa: stigande, fallande) , överst hamnar då ens tidigaste inlägg.
Citera
2011-02-01, 12:35
Medlem
SaveMySouls avatar
Det är väl inget nytt att man inte kan hitta alla inlägg som en användare skrivit? Man får nog gå tillbaka till 2004-2005 då detta var möjligt. Men jag är inte ens säker på att det fungerade då. Flashback har blivit väldigt, väldigt stort.
Citera
2011-02-05, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Problemet ligger som jag kan tänka mig i att, om man då exempelvis söker på en person som har 10000+ inlägg så blir det en hög belastning på databasen.
Inga problem iofs men å andra sidan om många råkar göra det samtidigt så kan det finnas en risk att det låser sig.

Däremot finns det ett antal sätt att hitta sina tidiga inlägg om man trixar lite.
Dels kan man söka i delforum.

Vidare kan man söka på a:nick i sökrutan.

Det resultatet kan man sedan välja Sortering: relevans (Visa: stigande, fallande) , överst hamnar då ens tidigaste inlägg.

a:nick + och sortera i stigande ordning ger de 500 första inläggen, så om man söker på samma sätt fast i delforumen borde man kunna hitta alla inlägg, såvida man inte har 1000+ inlägg i ett delforum. Stämmer va?

När du säger "Dels kan man söka i delforum" menar du inte att man söker a:nick då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in