2009-07-10, 15:45
Medlem
antagonistens avatar
Det skulle vara väldigt trevligt att kunna söka bland sina egna inlägg (inte bara de 1,000 senaste med ctrl + F).
Om man vill leta upp ett inlägg man har skrivit i en tråd måste man idag posta ett nytt inlägg (eller leta upp ett gammalt inlägg) för att sedan klicka på "hitta fler inlägg av x i detta ämne".

Om man kunde söka bland sina egna inlägg skulle det vara mycket enklare. Då knappar man bara in trådnamnet i sökrutan och får upp samtliga inlägg man har postat i ämnet.

Bra eller anus?
Citera
2009-07-10, 15:50
Bannlyst
Varför vill du hitta inlägg längre bak än 1000?
Citera
2009-07-10, 15:53
Medlem
SMK-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Encounter

han skrev ju det

"Det skulle vara väldigt trevligt att kunna söka bland sina egna inlägg"

En rolig grej helt enkelt.
Citera
2009-07-10, 15:55
Moderator
rotadents avatar
Det kan vara nyttigt ibland. Om någon ställer en fråga och jag vet att jag har diskuterat den tidigare och vill göra en hänvisning kan det vara lögn i helvete att hitta det gamla inlägget. Då har jag ändå inte så himla många inlägg, men det vore fint att kunna söka bland alla inläggen då.
Citera
2009-07-10, 15:58
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Encounter
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det kan vara nyttigt ibland. Om någon ställer en fråga och jag vet att jag har diskuterat den tidigare och vill göra en hänvisning kan det vara lögn i helvete att hitta det gamla inlägget. Då har jag ändå inte så himla många inlägg, men det vore fint att kunna söka bland alla inläggen då.
Ungefär så. Tidigare idag skulle jag exempelvis kolla upp en gammal förfrågan i "vad heter låten?"-tråden och lade ner en massa tid på att försöka att hitta inlägget (vilket jag f.ö. inte lyckades göra).
Citera
2009-07-10, 16:15
Medlem
epost72s avatar
Förslagsvis skulle denna sökruta kompletteras Med typ "hitta inlägg av".

För övrigt skulle nämnda ruta även kompletteras med "sök enbart i rubrik".
Jag har också emellanåt känt behov av att hitta äldre inlägg än 1000.

Jo jag känner till avancerad sök men resultaten blir olika, och avancerad sök har en stor brist, sökresultatet presenteras inte genom att en adress till sökningen skapas uppe i adressfältet, hade den funktionen funnits kunde man enkelt skapa bokmärken på avancerade sökningar också.
Citera
2009-07-10, 16:33
Medlem
Azzazels avatar
Har jag missförstått, men det är väl bara att gå in på snabblänkar > min profil > och sedan mina inlägg ?
Oj, nu läste jag helt fel.
nvm
Citera
2009-07-10, 16:47
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Precis, det där har jag varit med om ett antal gånger. Skulle faktiskt vara en bra idé!
Citera
2009-07-11, 02:24
Medlem
zebagos avatar
Ja de skulle vara bra, själv har jag lagt mig själv som ett bokmärke uppe i webbläsaren.
Citera
2009-07-11, 10:00
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Det skulle vara väldigt trevligt att kunna söka bland sina egna inlägg (inte bara de 1,000 senaste med ctrl + F).
Om man vill leta upp ett inlägg man har skrivit i en tråd måste man idag posta ett nytt inlägg (eller leta upp ett gammalt inlägg) för att sedan klicka på "hitta fler inlägg av x i detta ämne".

Om man kunde söka bland sina egna inlägg skulle det vara mycket enklare. Då knappar man bara in trådnamnet i sökrutan och får upp samtliga inlägg man har postat i ämnet.

Bra eller anus?

Idag så går det alldeles utmärkt att hitta sina äldre inlägg i den vanliga sökfunktionen.

Ett exempel:

http://i30.tinypic.com/21d20z8.png

Detta resulterar i en ganska gedigen lista av inlägg som du har skapat.

Hurvida sökningen går ända tillbaka till det allra första inlägget du gjorde på FB vet jag dock inte.

För att minska antalet träffar så kan man ju även använda "Hitta inlägg från"-funktionen.

Förenklingar av funktionen är ju dock förvisso alltid välkommet.
Citera
2009-07-11, 13:18
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -deviant-
Idag så går det alldeles utmärkt att hitta sina äldre inlägg i den vanliga sökfunktionen.

Ett exempel:

http://i30.tinypic.com/21d20z8.png

Detta resulterar i en ganska gedigen lista av inlägg som du har skapat.

Hurvida sökningen går ända tillbaka till det allra första inlägget du gjorde på FB vet jag dock inte.

För att minska antalet träffar så kan man ju även använda "Hitta inlägg från"-funktionen.

Förenklingar av funktionen är ju dock förvisso alltid välkommet.

Öhm, jag får ändå bara fram de senaste 1000 inläggen jag gjort och inga äldre?
Citera
2009-07-11, 13:40
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Ungefär så. Tidigare idag skulle jag exempelvis kolla upp en gammal förfrågan i "vad heter låten?"-tråden och lade ner en massa tid på att försöka att hitta inlägget (vilket jag f.ö. inte lyckades göra).

Om du söker på inlägg gjorda av dig och begränsar sökningen till "Musik - Allmänt", fungerar inte det då? Jag får hantereliga 96 träffar då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in