2014-03-14, 19:19
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Är det inte bara att PM:a en Mod om att flytta tråden ?

RP är bättre eftersom det syns av alla moderatorerna i forumdelen.
Citera
2014-03-14, 20:14
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Hur gör moderatorerna och admins för att upptäcka multipla konton under en avstängning, granskar ni IP-adresser och så?
(FB) Hur upptäcker ni missbruk av multipla konton?

Admins vill nog inte avslöja det, med tanke på det sista inlägget i den tråden.
Citera
2014-03-14, 20:24
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
(FB) Hur upptäcker ni missbruk av multipla konton?

Admins vill nog inte avslöja det, med tanke på det sista inlägget i den tråden.

Tack för länken!

Har upptäckt en medlem som känns väldigt mycket som en avstängd medlem i ett delforum, får kanske PM:a en moderator och höra?
Citera
2014-03-14, 20:35
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Tack för länken!

Har upptäckt en medlem som känns väldigt mycket som en avstängd medlem i ett delforum, får kanske PM:a en moderator och höra?
Rapportera ett inlägg skrivet av användaren som 1.07 och skriv en förklaring till varför du tror det.
Citera
2014-03-14, 20:49
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Tack för länken!

Viktigt här är att du inte spekulerar i tråden om det, det faller under 1.06.

Edit: Eller såg ju nu att det var Rakii, så den biten vet du nog iom din mängd inlägg
Citera
2014-03-15, 12:55
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Viktigt här är att du inte spekulerar i tråden om det, det faller under 1.06.

Edit: Eller såg ju nu att det var Rakii, så den biten vet du nog iom din mängd inlägg

Nej, jag har inte spekulerat i det även om jag snackat med flera andra medlemmar om att mina misstankar besannas ytterligare, jag kan regelverket utan och innan, nästan.
Citera
2014-03-15, 17:50
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Nej, jag har inte spekulerat i det även om jag snackat med flera andra medlemmar om att mina misstankar besannas ytterligare, jag kan regelverket utan och innan, nästan.
Skrev du i PM-konversationer med vanliga flashbackare (alltså inga moderatorer) att du misstänker att Användare A och Användare B är samma person? Räknas inte det som brott mot regel 1.06?
Citera
2014-03-15, 17:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Skrev du i PM-konversationer med vanliga flashbackare (alltså inga moderatorer) att du misstänker att Användare A och Användare B är samma person? Räknas inte det som brott mot regel 1.06?

Nej, jag skrev inget användarnamn eller så, bara att det kändes som att det är en medlem som blev avstängd, men det kanske är 1.06, ingen har rapporterat inlägget i alla fall och ingen moderator har varit och rensat tråden. Kanske får semester trots allt snart så...
Citera
2014-03-15, 18:03
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Nej, jag skrev inget användarnamn eller så, bara att det kändes som att det är en medlem som blev avstängd, men det kanske är 1.06, ingen har rapporterat inlägget i alla fall och ingen moderator har varit och rensat tråden. Kanske får semester trots allt snart så...
Jag tror inte att det räcker för att du ska straffas för brott mot regel 1.06. Men i framtiden är det nog bäst att du i sådana fall bara rapporterar valfritt inlägg från vederbörande användare för brott mot 1.07 (helst med motivering), och sedan bara håller tyst om det här på Flashback.
Citera
2014-03-15, 18:12
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Jag tror inte att det räcker för att du ska straffas för brott mot regel 1.06. Men i framtiden är det nog bäst att du i sådana fall bara rapporterar valfritt inlägg från vederbörande användare för brott mot 1.07 (helst med motivering), och sedan bara håller tyst om det här på Flashback.

Mm, ibland i situationens hetta så händer det att man spottar iväg inlägg som man inte tänker igenom, men jag har rapporterat vederbörande medlem till en modsen nu.
Citera
2014-03-17, 11:26
Medlem
DIEXELs avatar
1. Varför kan man inte se hur många medlemmar och gäster som läser ett ämne? Just nu så har ni bara aktuella ämnen och nya ämnen men de berör inte samtliga trådar på forumet...

2. "♦·♦·♦ Fråga om Flashback här! ♦·♦·♦" och "Den nya forumbuggtråden" borde vara klistrade. Det var ett helvete att hitta denna tråd bland all jävla djungel av flyttade- och andra trådar!
Citera
2014-03-17, 11:32
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
2. "♦·♦·♦ Fråga om Flashback här! ♦·♦·♦" och "Den nya forumbuggtråden" borde vara klistrade. Det var ett helvete att hitta denna tråd bland all jävla djungel av flyttade- och andra trådar!
Det finns en klistrad tråd med länkar som är relevanta i denna del.
(FB) (¯`°•¸ Saker ni bör läsa innan ny trådstart ¸•°´¯)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in