2013-03-21, 09:05
Medlem
Germanias avatar
det finns ju annat än arbetsplatser, man kan ju sitta brevid nån man inte känner på bussen etc, då blir det störande med allt för stötande avatarer. nsfw är bara den gängse termen.
Citera
2013-03-21, 22:16
Medlem
tomibollen_2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Det är en s.k. "custom title" som insomnia tilldelades 2005-05-25 (se crillecrilles inlägg varför) av administrationen. Vad jag vet är det, insomnia, tomibollen (hade "AKA Lou Reed" under en period) och TuXI (som hade titeln "Låtsasmoderator" innan han blev utnämnd till riktig moderator) som haft dylika titlar. Finns säkert fler.

http://www.myspace.com/music/player?sid=76022788&ac=now Detta mästerverk var orsaken till min tillfälliga "custom title" ett tidlöst epos som går till historien, eller nån historia...vem vet
Citera
2013-03-22, 16:06
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomibollen_2
http://www.myspace.com/music/player?sid=76022788&ac=now Detta mästerverk var orsaken till min tillfälliga "custom title" ett tidlöst epos som går till historien, eller nån historia...vem vet
So, why isn't your title still visible while insomnia's is? Not that I'm asking you to respond for insomnia but more why your title isn't still aka lou reed. I guess TuXI lost his title when he transitioned either member->moderator or the other way around, but what about you? Was it removed intentionally or did you lose it e.g through an account suspension?
Citera
2013-03-22, 17:43
Medlem
Varför denna irriterande färgen på trådar som är "Viktigt"? får ont i ögonen av dem.
Citera
2013-03-22, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peteq
Varför denna irriterande färgen på trådar som är "Viktigt"? får ont i ögonen av dem.

Den lades till för att FOLK INTE LÄSER BEFINTLIGA TRÅDAR INNAN DE VRÄKER UR SIG DUMHETER.

Edit: spottar in en till sak medan jag kan redigera.

Jag snubblade in på olika avstängningar och upptäckte detta inlägg där en användare stängs av av Arbetarbroder:

Citat:
***[Isei's maskning] har under en tid samlat på sig så pass många Tillsägelser att det efter en omröstning i Outlaw beslutats att NirvanA ska få en Varning för Ohörsamhet.
Då detta är första Varningen kommer NirvanA vara avstängd från Flashback i en vecka.

Mer info om reglerna på Flashback hittas här:
www.flashback.org/rules

Är inte det jättebra? Helt glasklart. Så jämför man med detta inlägg där Fina Gubben stänger av en användare.

Citat:
Användaren [Borttaget användarnamn] avstängd för 1.06. Användarnas anonymitet.
Men där står inte ens hur länge avstängningen gäller. Borde inte det vara något standardformulär där detta inkluderas?
Senast redigerad av Isei 2013-03-22 kl. 18:21.
Citera
2013-03-22, 20:14
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isei
Den lades till för att FOLK INTE LÄSER BEFINTLIGA TRÅDAR INNAN DE VRÄKER UR SIG DUMHETER.

Edit: spottar in en till sak medan jag kan redigera.

Jag snubblade in på olika avstängningar och upptäckte detta inlägg där en användare stängs av av Arbetarbroder:

Är inte det jättebra? Helt glasklart. Så jämför man med detta inlägg där Fina Gubben stänger av en användare.

Men där står inte ens hur länge avstängningen gäller. Borde inte det vara något standardformulär där detta inkluderas?
Sen början av 2011 så skapas alla avstängningstrådar automatiskt, med samma mall. Innan dess så skapade vi trådarna manuellt och det fanns ingen mall för hur man skulle skriva. Står det inget längd på avstängningen, så är den normalt sex månader.
Citera
2013-03-22, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Sen början av 2011 så skapas alla avstängningstrådar automatiskt, med samma mall. Innan dess så skapade vi trådarna manuellt och det fanns ingen mall för hur man skulle skriva. Står det inget längd på avstängningen, så är den normalt sex månader.

Det här hade jag ingen aning om och om jag ska vara ärlig så tvekar jag på att många vet om det, men tack så jättemycket för förtydligandet!
Citera
2013-03-23, 22:43
Medlem
Känns som att inlägg räknaren har stannat för mig?!

Edit: löste det
Citera
2013-03-24, 11:46
Medlem
a) varför är det så att när jag experimenterat i forskningssyfte med en SD-vänlig alias så kommer jag undan med mycket mer grova kommentarer än med motsatsen, trots liknande, hetsig retorik?

b) varför är det så att om man kollar genom FBs artikelarkiv så ser man en tydlig antiinvandringsbias?

c) Slutligen, en praktisk fråga: varför kan jag inte komma åt att klicka upp mitt namn på ett snabbare sätt? Genom att göra så kan jag få upp listan på mina sista inlägg och läsa responserna, men det är en lång omväg att få upp mitt namn, om inte jag missat något? Tack för ordet.
Citera
2013-03-24, 11:53
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panopticator
c) Slutligen, en praktisk fråga: varför kan jag inte komma åt att klicka upp mitt namn på ett snabbare sätt? Genom att göra så kan jag få upp listan på mina sista inlägg och läsa responserna, men det är en lång omväg att få upp mitt namn, om inte jag missat något? Tack för ordet.
Uppe till höger, verktyget.
Hoovra med musen där så får du tillgång till det mesta...
Citera
2013-03-24, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Panopticator
a) varför är det så att när jag experimenterat i forskningssyfte med en SD-vänlig alias så kommer jag undan med mycket mer grova kommentarer än med motsatsen, trots liknande, hetsig retorik?

b) varför är det så att om man kollar genom FBs artikelarkiv så ser man en tydlig antiinvandringsbias?

a: Samma regler för alla, möjligtvis kan dina grova kommentare som "anti-SD:are" RPas oftare än dina andra eftersom det är fler användare som är "pro-SD".

b: För att folk inte vill läsa nyheter på Aftonbladets nivå?

Ta av dig foliehatten nu.
Citera
2013-03-24, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Uppe till höger, verktyget.
Hoovra med musen där så får du tillgång till det mesta...

tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in