Tack! Men konstigt att det heter vB-kod om inte forumet bygger på vB?
Citat:
Ursprungligen postat av AnusSeeker
Vad bygger FB på då? det enda jag har hittat och läst om är att FB bygger på vBulletin.
Det heter BBcode, inte vB-kod. Men forumet bygger visst på vB, långt tillbaka. Det är därför som många element fortfarande ser ut som vilket vB-forum som helst. Däremot är det enligt admins väldigt tungt modifierat. Söken är t.ex känd för att ha bögat sig mycket förr i tiden.
Tack! Men konstigt att det heter vB-kod om inte forumet bygger på vB?
Citat:
Ursprungligen postat av AnusSeeker
Vad bygger FB på då? det enda jag har hittat och läst om är att FB bygger på vBulletin.
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Det heter BBcode, inte vB-kod. Men forumet bygger visst på vB, långt tillbaka. Det är därför som många element fortfarande ser ut som vilket vB-forum som helst. Däremot är det enligt admins väldigt tungt modifierat. Söken är t.ex känd för att ha bögat sig mycket förr i tiden.
Det var mest menat som ett litet skämt eftersom en del admins hårdnackat hävdat att FB har i stort sett egenknackad kod här.
Hittar en referens från 2006 men jag vill minnas att det fanns redan 2004 iaf
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Ja det har funnits väldigt länge.
Ha, jag har faktiskt inte märkt att det funnits förrän de senaste två veckorna. Skedde det någon förändring för några veckor sedan så att de blev mer synliga?
Det verkar ju inte finnas i alla trådar heller utan bara vissa.
Ha, jag har faktiskt inte märkt att det funnits förrän de senaste två veckorna. Skedde det någon förändring för några veckor sedan så att de blev mer synliga?
Det verkar ju inte finnas i alla trådar heller utan bara vissa.
Exakt, var lite därför jag ställde frågan då jag inte märkt av det förrän nu. Men det kanske bara bara blev så.
Vad är det där för inlägg? jäkligt fina funktioner där alltså. Annorlunda spoilers och större text.
Så...när kom detta till FB?
Det är ett meddelande som accepterar HTML och CSS, därav lite finare announcement
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Hur länge har det varit möjligt? Knappast ett jättearbete att göra det där i html
Vore bra att göra vissa klistrade trådar lite mer förtroendeingivande med sådana enkla medel.
Det har nog varit möjligt sen announcements kom till vBulletin. Nej, det var inget jättearbete, simpelt faktiskt.
Lyckades inte få det att fungera i vanliga trådar dock utan bara announcements.
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Nej, men man måste känna till hur vBulletin fungerar och tolkar HTML-kod så man kan utnyttja allehanda Xploits här och var. Flashback har täppt till många, men inte alla.
Diggan var en trevlig moderator med god svarsfrekvens på PM, men tystnade plötsligt i månader. Och tack vare denna tråd såg jag att han var degraderad till vanlig dödlig medlem. Tråkigt.
Nja, skulle inte säga att det är en sårbarhet då man har ett alternativ när man lägger till announcements i vBulletin för att aktivera HTML i inlägget.
Tack, rörande. Flyttade iväg och fick andra saker i huvudet ett tag. Nu är jag tillbaka men inte lika mycket, stannar som dödlig medlem.