2013-03-22, 16:18
Medlem
SiSeniors avatar
Bytte precis från Futurism-temat till svart-vitt och i samma veva märker jag att klistrade trådar blivit vinröda. Är detta något nytt eller har de varit såhär en längre tid?

Mycket bra initiativ i alla fall, tummen upp!
Senast redigerad av SiSenior 2013-03-22 kl. 16:37.
Citera
2013-03-22, 16:19
Medlem
Phillemans avatar
Ja, märkte samma sak för 10 minunter sen. irriterande färg för ögat men förhoppningsvis rensar det upp lite
Citera
2013-03-22, 16:23
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philleman
Ja, märkte samma sak för 10 minunter sen. irriterande färg för ögat men förhoppningsvis rensar det upp lite
Grymt.
Förhoppningsvis är meningen att färgen ska vara så pass fallande för ögon att nya användare väljer att läsa dessa rubrikers namn innan dom fortsätter vidare i forumsdelen.
Citera
2013-03-22, 16:24
Bannlyst
Trodde jag hade fuckat upp något men då var allt på sin plats.
Citera
2013-03-22, 16:25
Bannlyst
Jag har lite blandade åsikter, jag föredrar den stilrena och minimalistiska stilen som Flashback vanligtvis har. Att allmänna utrop har en hel gul bakgrund och att klistrade trådar nu är röda är ett ganska stort steg bort från det. Vissa delforum som har uppemot 10 stycken klistrade trådar ser väldigt annorlunda ut nu. Jag kanske vänjer mig och accepterar det med tiden, lika bra att ge det en chans.
Citera
2013-03-22, 16:28
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitsocker
Jag har lite blandade åsikter, jag föredrar den stilrena och minimalistiska stilen som Flashback vanligtvis har. Att allmänna utrop har en hel gul bakgrund och att klistrade trådar nu är röda är ett ganska stort steg bort från det. Vissa delforum som har uppemot 10 stycken klistrade trådar ser väldigt annorlunda ut nu. Jag kanske vänjer mig och accepterar det med tiden, lika bra att ge det en chans.

Den gula färgen kring moderatorsmeddelandena kan jag hålla med om att den förstör lite. Många utav dessa meddelanden är dessutom väldigt gamla och känns sådär aktuella nu.
Däremot jag är helt klart för den vinröda färgen.
Citera
2013-03-22, 16:33
Medlem
25Decembers avatar
Usch vad jobbigt fattar varför det finns och tror det komme funkar för det sticker ut, men snälla kan ni inte ta någon annan färg som man märker av men inte sticker ut så mycket.
Citera
2013-03-22, 16:37
Medlem
sedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Usch vad jobbigt fattar varför det finns och tror det komme funkar för det sticker ut, men snälla kan ni inte ta någon annan färg som man märker av men inte sticker ut så mycket.
Men den sticker ju faktiskt inte ut så mycket. Har svårt att tänka mig en färg som sticker ut mindre, men som man ändå lägger märke till. Tänk dig om den hade varit neongrön eller något annat äckligt.
Citera
2013-03-22, 16:40
Medlem
najass avatar
Jo, det är ju en medveten grej för att få folk att uppmärksamm de klistrade trådarna mer. Om det blir just denna färgen i slutändan är väl kanske inte bestämt, men jag tyckte inte det var så pjåkigt, de märks rätt tydligt nu tycker jag utan att attackera ens synsinne helt och hållet.
Citera
2013-03-22, 16:46
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitsocker
Dessvärre var det tvunget att göras någonting då de klistrade trådarna helt bortsågs. Själv ska jag försöka få till en rensning av klister i de forum jag modererar så att vi inte behöver ha uppemot 10 klistrade trådar.
Citera
2013-03-22, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Jo, det är ju en medveten grej för att få folk att uppmärksamm de klistrade trådarna mer. Om det blir just denna färgen i slutändan är väl kanske inte bestämt, men jag tyckte inte det var så pjåkigt, de märks rätt tydligt nu tycker jag utan att attackera ens synsinne helt och hållet.

För det mesta, ja, men inom vissa delforum skule jag säga att det påverkar synsinnet en hel del, spoeciellt om det kombineras med ett allmänt meddelande: Erotik och sexualitet, Opiater och andra opioider och Relationer och samlevnad: allmänt, för att nämna några som jag ögnade igenom. Så många klistrade trådar kan inte behövas, kan jag tycka.

Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Dessvärre var det tvunget att göras någonting då de klistrade trådarna helt bortsågs. Själv ska jag försöka få till en rensning av klister i de forum jag modererar så att vi inte behöver ha uppemot 10 klistrade trådar.

Det förstår jag, däremot är jag inte helt säker på att folk kommer att lägga ned tid på att läsa dem ändå, men vi kan hoppas. Att städa bland klistrade trådar i vissa delforum tycker jag låter som en toppenidé.
Senast redigerad av Bitsocker 2013-03-22 kl. 16:58.
Citera
2013-03-22, 16:55
Medlem
Joomlas avatar
I responded negatively first but then I remembered all the times I've been trying to find the end of stickies and the beginning of regular threads. So the idea is good but I agree that the red color is too strong. I'd like a darker shade of wine red.

Related: could the shade of yellow for announcements also blend better? I think the idea should be for stickies and announcement to stand out from the regular threads, but still not steal attention from them.

edit: More related: Would it be possible to remove the "Viktigt" tag from stickies now that they're separated by color? Or the sticky icon (the pin). Either but not both. Removing both would make it less obvious why the thread is stuck there, for newcomers.
Senast redigerad av Joomla 2013-03-22 kl. 16:57.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in