Citat:
Ursprungligen postat av Winning
Man är inte starkare än svagaste länken. Spelarna bär det största ansvaret. Det ska inte behövas någon coach för att slå Norge.
Håller inte riktigt med, förrutom att vi alltid ska slå Norge - oavsett coach, tycker att en coach kan tillföra mycket. jag har aldrig varit förtjust i Mårts som coach, han känns för "soft" och går för mycket på saker som är helt onödiga, t ex ålder, dessutom har jag aldrig varit imponerad av hans matchcoachning.
BÅGs stora svaghet, förrutom hans dåliga kommunikation, var att han var totalt värdelös som matchcoach. Många av de matcherna som Sverige förlorade var för att han inte kunde anpassa sig eller toppa laget, oavsett vad som hände så rullade han runt på sina kedjor. Man kunde se Mårtensson och Weinhandl inne när Sverige skulle försvara en ledning med två minuter kvar t ex.
Jag skulle vilja ha en coach som helt enkelt gör mer än att stå med händerna i fickorna när matchen väl drar igång, nån som vågar gambla när det behövs och någon som absolut inte är rädd för att sätta sina favoritspelare på bänken när de inte presterar, då tror jag att Sverige skulle kunna prestera bättre med de material som vi har tillgängligt. Tyvärr så gör varken Mårts eller BÅG det.