2011-05-01, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hultas
Spelarna är det inget fel på, snarare attityden och hur väl den "nya" spelidén fungerar för laget.
Du skojar? Sverige ställer ju upp med ett riktigt skräplag (undantaget Loui). Loui är typ den enda som skulle platsa i ett OS/World Cup-lag.
Citera
2011-05-01, 00:24
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winning
Man är inte starkare än svagaste länken. Spelarna bär det största ansvaret. Det ska inte behövas någon coach för att slå Norge.

Håller inte riktigt med, förrutom att vi alltid ska slå Norge - oavsett coach, tycker att en coach kan tillföra mycket. jag har aldrig varit förtjust i Mårts som coach, han känns för "soft" och går för mycket på saker som är helt onödiga, t ex ålder, dessutom har jag aldrig varit imponerad av hans matchcoachning.

BÅGs stora svaghet, förrutom hans dåliga kommunikation, var att han var totalt värdelös som matchcoach. Många av de matcherna som Sverige förlorade var för att han inte kunde anpassa sig eller toppa laget, oavsett vad som hände så rullade han runt på sina kedjor. Man kunde se Mårtensson och Weinhandl inne när Sverige skulle försvara en ledning med två minuter kvar t ex.

Jag skulle vilja ha en coach som helt enkelt gör mer än att stå med händerna i fickorna när matchen väl drar igång, nån som vågar gambla när det behövs och någon som absolut inte är rädd för att sätta sina favoritspelare på bänken när de inte presterar, då tror jag att Sverige skulle kunna prestera bättre med de material som vi har tillgängligt. Tyvärr så gör varken Mårts eller BÅG det.
Citera
2011-05-01, 00:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Ok visste knappt att VM startat men förlust mot NORGE! Ska vi skicka ett så uselt lag så att de får stryk av åter igen NORGE borde vi inte skicka ett alls.
Citera
2011-05-01, 00:27
Medlem
hultass avatar
Citat:
Du skojar? Sverige ställer ju upp med ett riktigt skräplag (undantaget Loui). Loui är typ den enda som skulle platsa i ett OS/World Cup-lag.
Nej, jag skojar inte. Jag tycker att Grossman, OEL, Tedenby, Chef Loui, Magic Nilsson JR, Krüger, Pääjärvi har väldigt goda chanser för att ta en plats i ett OS.

Sen finns det några intressanta namn som jag tycker är bra (och som kommer att bli bättre) såsom Erixon, Backlund, Silfverberg & Berglund.
Citera
2011-05-01, 00:31
Medlem
Vad Sverige hade behövt göra är att sansa sig lite. Det stod och bollades fram och tillbaka t.ex.
efter 4-3 målet. Varför? Sverige har ju alltid varit kända för att spela ett kontrollerat klapp-klapp spel
och föra matcherna, samt stänga. Vi har alltid varit bra box play dödare, och vi har undvikit alla typer av "hawaii hockey". Varför spelar man inte kontrollerat idag? Varför stressar man in sig själv i svåra situationer?
Citera
2011-05-01, 00:33
Bannlyst
Ulf Samuelsson vore perfekt som coach för landslaget!
Citera
2011-05-01, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellkaramell
Ulf Samuelsson vore perfekt som coach för landslaget!
Tills första förlusten mot Norge kommer.
Alla tränare/coacher är populära fram tills första torsken.
Citera
2011-05-01, 00:40
Bannlyst
Citat:
Tills första förlusten mot Norge kommer. Alla tränare/coacher är populära innan första torsken.

Tuffe Uffe skulle få fart på dessa primadonnor kan jag säga.

Gör dom en dålig period så kommer dom att få höra det i omklädningsrummet...
Citera
2011-05-01, 00:41
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Tills första förlusten mot Norge kommer.
Alla tränare/coacher är populära fram tills första torsken.

Beror ju på hur laget förlorar, mot vilka och sedan även hur coachen agerat. Tror inte Samulsson bara stätt o glott o låtit andra coacha istället.
Citera
2011-05-01, 00:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Men nu är Pär Mårts historiskt. Leda ett VM lag som får stryk av NORGE. Det ska krävas en HV:are för att lyckas med den bedriften.
Citera
2011-05-01, 00:50
Medlem
Jag känner inte igen en enda spelare i det svenska laget. Var är de stora lirarna?
Citera
2011-05-01, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellkaramell
Tuffe Uffe skulle få fart på dessa primadonnor kan jag säga.

Gör dom en dålig period så kommer dom att få höra det i omklädningsrummet...
Det finns ju x antal exempel på coacher med nordamerikansk anknytning som failat totalt (tänker t.ex på Ulf Dahlen & Barry Smith). Varför Uffe skulle lyckas bättre föstår jag icke. Det har ju inte direkt gått lysande för hans Phoenix.

Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Beror ju på hur laget förlorar, mot vilka och sedan även hur coachen agerat. Tror inte Samulsson bara stätt o glott o låtit andra coacha istället.
Det kanske hade gått ännu värre med en "skrikande/aktiv" coach. Det får vi aldrig veta.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men nu är Pär Mårts historiskt. Leda ett VM lag som får stryk av NORGE. Det ska krävas en HV:are för att lyckas med den bedriften.
Han må vara historisk men inget klår Hardys bedrift (torsk mot Vitryssland).

Citat:
Ursprungligen postat av korrektpolitiskt
Jag känner inte igen en enda spelare i det svenska laget. Var är de stora lirarna?
I Nordamerika alternativt hemma och städar.
Senast redigerad av Winning 2011-05-01 kl. 00:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in