2011-07-02, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bob75
Och det gör inte gammelmedia menar du? Tycker att det verkar vara det enda de sysslar med nuförtiden. Alla har sin egen agenda, varför ska det vara så svårt att förstå? Det finns inget som heter objektiv journalistik eller nyhetsförmedling.

Nej. Journalister påstår inte objektiv journalistik eller nyhetsförmedling. Påstår saklighet, relevans, källkritik. Talar om vinklingar, utrymme för genmäle. Talar om mångfald i media så att olika redaktioner kan göra olika bedömingar till förmån för någon sorts allsidighet.

Gammelmedia skiljer mellan nyhetsförmedling och kommentarer.
Dessutom är det möjligt att ställa ansvarig utgivare inför skranket om man menar att han förbrutit sig
Citera
2011-07-02, 16:40
Bannlyst
Citat:
Man måste vara både källkritisk och inte helt bakom flötet för att kunna sätta ihop två och två, ja. Gammelmedia och den "alternativa median" är varandras motpoler, extrema på sina egna sätt. Nånstans där mitt emellan finns sanningen.
Källkritisk ska man alltid vara.
Men om du på allvar tror att "alternativa median" som PI, FT och så vidare har något intresse av att förmedla en sann bild av verkligheten så är du bakom flötet.
Det är SDs propagandacentraler.
Citera
2011-07-02, 17:21
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivardonald
Dom påstår att dom skriver sina artiklar helt själva. Dom påstår att dom tar fram all fakta själva. Vilket inte är sant. Ta t.e.x när dom publicerar dömda personer. Allt för ofta har dom inget målnr skrivet, vilket dom sagt att det är viktigt att ange källa.
Låt oss jämföra med annan svensk press/nyhetsmedia på webben. Visar de någonsin, utom i extrema undantag, målnummer?

Aftonbladet NEJ
Expressen NEJ
DN NEJ
UNT NEJ
SVD NEJ
SVT NEJ
Citera
2011-07-02, 18:40
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Att utvisa kriminella eller minska invandringen bidrar inte på något sätt till att en människa lär sig läsa eller cykla.
Det du pekar på är en avgörande skillnad mellan oss, dvs majoriteten och er, SDminoriteten (PIskribenter). Vi är beredda att bidra till att folk lär sig cykla eller läsa. SD försöker gång på gång hindra utbildning.

För mig är det dessutom kriminalitet som är problemet inte etnicitet. Hos SD är det tvärtom. Därför saknar SD ett program för vad man ska göra med alla hederliga invandrare och kriminella ickeinvandrare.
Enligt SOM 2010 är det 42% som tyckte det är en bra ide att ta emot färre flyktingar. 30% tyckte tvärtom. Det är alltså fler som vill begränsa invandringen. Enligt opinionsinstitutet YouGov tyckte 57% av svenskarna att SD har bästa invandringspolitiken.

Du fantiserar om att du tillhör en majoritet. Det gör du inte.

För övrigt är jag inte PI-skribent.
Citera
2011-07-02, 18:43
Medlem
Ivardonalds avatar
Citat:
VGNT, den alternativa medians skam. Där snackar vi att kopiera rakt av och sno friskt från både gammelmedia och PI, FT etc utan att ange källa. Inte mycket research bakom den sajten inte. Hela den sidan är ju en dålig PI-kopia. Fria nyheter, PI, FT har klarat sig alldeles utmärkt utan den skitsidan, tror det funkar också i framtiden.

Lite uppenbart att det är du som står bakom VGNT också, med tanke på din avatar och ideliga länkningar dit.

VGNT är en samlingsplats för nyheter om hur det ser ut i dagens samhälle. Ingen påstår att dom skriver artiklarna själva. Utan dom samlar ihop olika artiklar. Till skillnad från tex PI som påstår att dom skriver själva och inte har med SD att göra.

Att jag läser den sidan och finner mycket som jag anser viktigt på FB har inget med att jag står bakom sidan. Jag länkar till olika länkar, även PI och AB när det behövs.
Citera
2011-07-02, 18:48
Medlem
Ivardonalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Låt oss jämföra med annan svensk press/nyhetsmedia på webben. Visar de någonsin, utom i extrema undantag, målnummer?

Aftonbladet NEJ
Expressen NEJ
DN NEJ
UNT NEJ
SVD NEJ
SVT NEJ
Varför skall gammelmedia länka till något annat? Dom skriver sina artiklar själva, vilket inte PI gör. Däremot talar dom om varifrån vissa rapporter mm kommer ifrån. PI citerar annan källa och säger att dom "alltid" länkar till källa. Vilket dom bevisligen inte gör.
Citera
2011-07-02, 20:42
Medlem
Citat:
Jag skulle kunna gissa vad du syftar på utifrån mina förutfattade meningar om rasister (det du kallar kontexten). Dvs du syftar inte på vita från Afrika, du syftar på negrer oavsett om de kommer från Afrika eller Sverige.

Oj, nu kommer invektiven fram. Jag syftade på samtliga analfabeter och oduglingar som immigrerar till Sverige och vill utnyttja vårt givmilda samhälle. Tro det eller ej, men jag håller afrikaner söder och väster om Kenya högre än många andra grupper på grund av erfarenheter. Jag har dock inga högre tankar om muslimer, så fram med dina förutfattade meningar om islamofober.

Citat:
Men det jag invände mot var din ovilja att ge människor en chans att lära sig läsa. Det gäller både barn och vuxna. Jag gissar av kontexten att du har någon sorts rasmässigt utrval av vilka som ska få lära sig och vilka som inte ska få göra det.

Och det jag invänder mig mot att sådana som du vill ta resurser från behövande svenskar och ösa dem över immigranter från bl.a. MENA, varav en majoritet, aldrig någonsin kommer att bidra till det svenska samhället. I kombination med att det leder till ökad kriminalitet, social oro, polarisering och konflikter, framstår inte dina goda vilja som vidare god längre (eller förnuftig).

Det är icke heller sådana som du som får ta smällen, utan de äldre och de sjuka, de som inte för så mycket väsen av sig, som inte kan. Det är dem du egentligen ger en smäll när du vill ta in en massa människor från tredje världen som får "en chans att lära sig läsa"(underförstått: livstidsförsörjning på bekostnad av andra svagare grupper). Det är även de som utnyttjas av hänsynslösa, kriminella invandrare. Något som PI och några andra sidor uppmärksammar, men inte media.

Citat:
Expo redovisar ganska öppet sin ekonomi. Det gör inte PI. Du bryr dig inte. Jag gör det.
Gissnings- och lyckligtvis är du inte en av större donatörerna.
Citera
2011-07-02, 20:42
Medlem
Salfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Enligt SOM 2010 är det 42% som tyckte det är en bra ide att ta emot färre flyktingar. 30% tyckte tvärtom. Det är alltså fler som vill begränsa invandringen. Enligt opinionsinstitutet YouGov tyckte 57% av svenskarna att SD har bästa invandringspolitiken.

Du fantiserar om att du tillhör en majoritet. Det gör du inte.

För övrigt är jag inte PI-skribent.
Men där kommer ju skillnaden på PI, SD och vad dom står för. Deras politik sträcker sig långt längre än att vara för en restriktiv invandringspolitik som dom försöker framställa. Dom försöker göra rasism rumsren och förmedla sitt parti som ett invandringskritiskt parti och det är det folk har gått på.

Men både uttalanden från SD-politiker och artiklar i PI ger en annan bild och framställer dom mer främlingsfientliga än vad dom har förstått är bra för deras media-bild.

En majoritet är inte rasister utan dom är för en minskad invandring och röstar på ett missnöjesparti som spelar på känslor och rädsla. Där har du dina procent.
Citera
2011-07-02, 20:57
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salford
Men där kommer ju skillnaden på PI, SD och vad dom står för. Deras politik sträcker sig långt längre än att vara för en restriktiv invandringspolitik som dom försöker framställa. Dom försöker göra rasism rumsren och förmedla sitt parti som ett invandringskritiskt parti och det är det folk har gått på.

Men både uttalanden från SD-politiker och artiklar i PI ger en annan bild och framställer dom mer främlingsfientliga än vad dom har förstått är bra för deras media-bild.

En majoritet är inte rasister utan dom är för en minskad invandring och röstar på ett missnöjesparti som spelar på känslor och rädsla. Där har du dina procent.

Du yrar som vanligt. Den invandringspolitik som SD företräder idag är avsevärt liberalare än den invandringspolitik som det rådde koncensus om i årtionden i Sverige.

Anser du att Palme- och Fälldinregeringarna under 1970- och 80-talet var rasistiska? Var Palme en rasist och förklädd brunskjorta kanske? Var hela riksdagen från höger till vänster främlingsfientliga före 1990.
Citera
2011-07-02, 21:16
Medlem
PI regerar som alltid, att den privata underrättelsetjänsten Expo/AFA har skickat in aktivister på Flashback för att smutsa ner PI är tydligt. Men er propaganda lyssnar ingen på längre, PI besöks av tusentals svenskar, mediabolag och myndigheter läser också PI.
Expo/AFA vs PI: 0-1
Citera
2011-07-02, 21:37
Medlem
Salfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Du yrar som vanligt. Den invandringspolitik som SD företräder idag är avsevärt liberalare än den invandringspolitik som det rådde koncensus om i årtionden i Sverige.

Anser du att Palme- och Fälldinregeringarna under 1970- och 80-talet var rasistiska? Var Palme en rasist och förklädd brunskjorta kanske? Var hela riksdagen från höger till vänster främlingsfientliga före 1990.
Annan debatt i ett annat forum, här handlar det om PI och PIs agenda är inte alls lik den som rådde för 30-40 år sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Mias
PI regerar som alltid, att den privata underrättelsetjänsten Expo/AFA har skickat in aktivister på Flashback för att smutsa ner PI är tydligt. Men er propaganda lyssnar ingen på längre, PI besöks av tusentals svenskar, mediabolag och myndigheter läser också PI.
Expo/AFA vs PI: 0-1
Som Navelfluff klokt skrev innan:
"Ja, saknar man allmänbildning och inte fattar riktigt hur samhället fungerar så får man ta till konspirationsteorier för att kunna hantera verkligheten."
Hemliga AFA/expo agenter utsända för att sabotera PI, för jag kan verkligen inte förstå att mitt älskade PI blir kritiserat av någon, måste ju självklart vara några galna kommunister som gör det för alla tycker ju som jag.

AFA är ju ingen hemlig agentorganisation likt KGB som har agenter om du tror det. Expo har heller inga "agenter". Av med foliehatten om möt verkligheten.
Bara för att ni paranoida upprepar samma tokerier om expo/AFA-agenter så blir det inte sant.
Citera
2011-07-02, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Salford
Annan debatt i ett annat forum, här handlar det om PI och PIs agenda är inte alls lik den som rådde för 30-40 år sedan.

Du verkar inte själv ha någon koll på vad du skriver, från förra sidan i den här tråden, står väldigt mycket om SD:

"Men där kommer ju skillnaden på PI, SD och vad dom står för. Deras politik sträcker sig långt längre än att vara för en restriktiv invandringspolitik som dom försöker framställa. Dom försöker göra rasism rumsren och förmedla sitt parti som ett invandringskritiskt parti och det är det folk har gått på."

Du har bättrat ditt språk ser jag, men det är klart att kopierar man andra så blir det lättare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in