Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Jag skulle kunna gissa vad du syftar på utifrån mina förutfattade meningar om rasister (det du kallar kontexten). Dvs du syftar inte på vita från Afrika, du syftar på negrer oavsett om de kommer från Afrika eller Sverige.
Oj, nu kommer invektiven fram. Jag syftade på samtliga analfabeter och oduglingar som immigrerar till Sverige och vill utnyttja vårt givmilda samhälle. Tro det eller ej, men jag håller afrikaner söder och väster om Kenya högre än många andra grupper på grund av erfarenheter. Jag har dock inga högre tankar om muslimer, så fram med dina förutfattade meningar om islamofober.
Citat:
Men det jag invände mot var din ovilja att ge människor en chans att lära sig läsa. Det gäller både barn och vuxna. Jag gissar av kontexten att du har någon sorts rasmässigt utrval av vilka som ska få lära sig och vilka som inte ska få göra det.
Och det jag invänder mig mot att sådana som du vill ta resurser från behövande svenskar och ösa dem över immigranter från bl.a. MENA, varav en majoritet, aldrig någonsin kommer att bidra till det svenska samhället. I kombination med att det leder till ökad kriminalitet, social oro, polarisering och konflikter, framstår inte dina goda vilja som vidare god längre (eller förnuftig).
Det är icke heller sådana som du som får ta smällen, utan de äldre och de sjuka, de som inte för så mycket väsen av sig, som inte kan. Det är dem du egentligen ger en smäll när du vill ta in en massa människor från tredje världen som får "en chans att lära sig läsa"(underförstått: livstidsförsörjning på bekostnad av andra svagare grupper). Det är även de som utnyttjas av hänsynslösa, kriminella invandrare. Något som PI och några andra sidor uppmärksammar, men inte media.
Citat:
Expo redovisar ganska öppet sin ekonomi. Det gör inte PI. Du bryr dig inte. Jag gör det.
Gissnings- och lyckligtvis är du inte en av större donatörerna.