• 1
  • 2
2011-03-18, 17:28
Medlem
C Bildts Kostyms avatar
Laddade för någon dag sedan ned Turf från Android market. Hade egentligen ingen aning om vad det var. Tror jag hittat ett tips om spelet på något forum någonstans. Det visade sig vara ett fantastiskt roligt spel som är beroendeframkallande och dessutom bidrar till en bättre hälsa (kanske skulle lägga tråden i träningsforumet...).

I spelet finns ett antal zoner utplacerade runt om i landet. Ju fler aktiva användare inom ett område, desto fler zoner placeras ut (om jag fattat saken rätt). Spelet går ut på att ta över och äga zoner. Det gör man genom att helt enkelt promenera (eller cykla/åka bil om man är riktigt lat) in i en zon och stanna kvar i denna några sekunder. Då man tar över en zon får man en bonus och därefter en viss inkomst i form av poäng per timme. Den som har flest poäng när en månad är slut vinner (det delas ut en del priser)!

Inne i spelet, som jag tror bygger på Google Earth, ser man en kartbild med zoner utmarkerade. Man ser även andra "turfare" som är online. De zoner man själv äger är gröna, de någon annan äger är röda och zoner som ingen äger är gula. Olika zoner är värda olika mycket poäng. De flesta zonerna ligger relativt lättåtkomligt till men det finns zoner som är svårtillgängliga. Ute i vatten etc.

Det kanske inte låter så roligt men det är verkligen underhållande. Känns bra att styra sig själv för att tjäna poäng istället för en gubbe i ett spel också. Lite nyttigare liksom. Det skulle vara skoj om fler personer skulle börja spela eftersom ökad aktivitet gör spelet roligare.

Utöver att tjäna poäng och gå upp i rank kan man också vinna olika medaljer om man lyckas med vissa bedrifter. Ännu en morot för att ge sig ut och ta den där zonen alltså.

Det finns mer att läsa på http://www.turfa.se/ samt http://forum.turfa.se/index.php .

Det skulle vara skoj om fler Flashbackare tog upp spelet och testade. Kanske finns det redan någon där ute som har erfarenhet? En intern Flashbackliga vore riktigt skoj!

Turfa på!
Citera
2011-03-18, 23:47
Medlem
Oh it's on
Iaf direkt jag köpt mig en android igen
Måste klämma på arc innan jag känner mig trygg i ett köp
Citera
2011-03-18, 23:59
Medlem
TokyoBarns avatar
Låter asball, har desvärre ingen androidmobil, men nu blev jag sugen på att skaffa
Citera
2011-04-05, 15:35
Medlem
kepspojkens avatar
Bumpar upp denna då jag måste bara säga att det är det bästa spel som finns.

så otroligt kul
Citera
2011-04-05, 15:54
Medlem
chibarikus avatar
Väntar på min första androidtelefon som kommer imorn, tyvärr finns det nog inte så många zoner där jag befinner mig just nu :/
Citera
2011-04-05, 19:26
Medlem
Fy fan, det här lät sjukt kul. Nu vet jag vad jag ska göra imorgon! Tack så mycket för tipset!
Citera
2011-04-05, 21:51
Medlem
kepspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chibariku
Väntar på min första androidtelefon som kommer imorn, tyvärr finns det nog inte så många zoner där jag befinner mig just nu :/

finns det inga zoner i din stad så kan du tipsa om nya zoner (menu -> help -> suggest zone)
Citera
2011-04-05, 22:27
Medlem
chibarikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kepspojken
finns det inga zoner i din stad så kan du tipsa om nya zoner (menu -> help -> suggest zone)

Ok tack bara jag får telefonen imorn har suttit och f5:at postens sida hela dan nu xD
Citera
2011-04-06, 01:53
Medlem
Finns inga planer på en iphone variant? Eller finns liknande för iphone? Detta låter hur bra som helst ju för motivationen.
Citera
2011-04-06, 20:00
Medlem
kepspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekonomen111
Finns inga planer på en iphone variant? Eller finns liknande för iphone? Detta låter hur bra som helst ju för motivationen.

det ska finnas liknande för Iphone med den är mer USA anpassad och Sverige finns med men enligt min polare så var det tydligen ganska fail.

angående motivation så har jag som den extremt lata person som jag är helt plötsligt cyklat ca 25mil sedan jag började.Det finns en distansmätare inbyggd som räknar hur långt du rest (fågelvägen mellan zonerna) lite missvisande med bra.
Citera
2011-04-09, 18:30
Medlem
C Bildts Kostyms avatar
Skoj att se att fler gillar detta. Har spenderat hela dagen med att plocka zoner. Riktigt roligt när andra är i närheten och man mer eller mindre krigar om zonerna. Viktigt med bra blocktid då. Sjukt frustrerande att inte kunna ta en zon på grund av andras blocktid.
Citera
2011-04-09, 18:40
Medlem
top12s avatar
äre gratis? verkar kul
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto