• 1
  • 2
2011-03-17, 21:03
Så, helt ärligt nu män och kvinnor. Hur gött är det egentligen att leva?

Om vi skulle bli lite sympatiska då... mången människa har det inte så gött; är det inte dags/en bra plan att vi ändar jordelivet för oss medborgare?!
Citera
2011-03-17, 21:08
Medlem
Energis avatar
Är miljontals folk som inte har det bra här i världen, dock så behövs de för att "vi" som har det bra ska fortsätta ha det bra. Så om alla kör filosofin "Det skall vara gött att leva, annars kan det kvitta" så kommer alla som inte har det bra att ta självmord. Vilket betyder att dom som nu har det bra kommer få det sämre, som i slutändan leder till mänsklighetens undergång. Ända folket som överlever är väl någon infödingsstam som lever utan kontakt med resten av jorden.
Citera
2011-03-17, 21:14
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S

Om vi skulle bli lite sympatiska då... mången människa har det inte så gött; är det inte dags/en bra plan att vi ändar jordelivet för oss medborgare?!

Jag känner just nu att det är jävligt gött att leva, då jag har kommit fram till att göra som jag själv vill och skita i vad andra anser att jag "bör göra".

Jag försöker göra livet gött för andra, så att det sprider sig som ringar på vattnet.
Det är min filosofi i livet.

Mår jag gött så kan jag få andra att må gött.
Citera
2011-03-17, 21:23
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Jag känner just nu att det är jävligt gött att leva, då jag har kommit fram till att göra som jag själv vill och skita i vad andra anser att jag "bör göra".

Jag försöker göra livet gött för andra, så att det sprider sig som ringar på vattnet.

Detta kanske är lite ot, men du är väl extremt deprimerad - med hänvisning till dina trådar?

F.ö. fattar jag nödvändigtvis inte vad självmord har med saken att göra. Om vi alla begår kollektivt dödsstraff för att vi syndat?

Kolla bara!, på hur många av de 7 dödssynder som vi brutit mot!! Märk ordet döds där...
Citera
2011-03-17, 21:23
Medlem
xyzns avatar
Citat:

Låter jävligt klokt.
Citera
2011-03-17, 21:24
Citat:
Ursprungligen postat av xyzn
Låter jävligt klokt.

Hur kan något som är totalt uppenbart vara klokt?
Citera
2011-03-17, 21:44
Medlem
xyzns avatar
Citat:

Citat:
Hur kan något som är totalt uppenbart vara klokt?

Om du allvar tror att det är uppenbart för alla så tycker jag synd om dig.

Något som däremot är uppenbart är att ordet du söker i ditt förra inlägg är empatiska och inte sympatiska - för att gå lite OT.
Citera
2011-03-17, 21:48
Citat:
Ursprungligen postat av xyzn
Om du allvar tror att det är uppenbart för alla så tycker jag synd om dig.

Något som däremot är uppenbart är att ordet du söker i ditt förra inlägg är empatiska och inte sympatiska - för att gå lite OT.

Nja, både och funkar faktiskt. Men så här i efterhand så valde jag väl fel.

/ Ursäkta.
Citera
2011-03-18, 16:12
Medlem
anachronismoss avatar
Citat:

Gött i vilken betydelse?

Materiellt? Existentiellt? Mellanmänskligt?

Det finns rika med existentiell ångest.
Det finns fattiga utan existentiell ångest.
Det finns de som inte lider någon materiell eller existentiell nöd, men som saknar givande mänskliga relationer.

Alla har vi våra egna demoner att kämpa mot, ty livet är kamp. En nöjd människa är ett djur i en djurpark.
Citera
2011-03-21, 14:57
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Detta kanske är lite ot, men du är väl extremt deprimerad - med hänvisning till dina trådar?

F.ö. fattar jag nödvändigtvis inte vad självmord har med saken att göra. Om vi alla begår kollektivt dödsstraff för att vi syndat?

Kolla bara!, på hur många av de 7 dödssynder som vi brutit mot!! Märk ordet döds där...

Ja jag är ännu inte helt fri från min depression, men kan säga att jag har själv börjat bli gladare och ser detta ur ett nytt perspektiv, och det är jag glad för, men sen måste jag fråga dig hur du menar med det du sa om att folk inte har det så gött?

För alla har ju olika perspektiv på vad som är gött här i livet.
Citera
2011-03-21, 17:31
Citat:
Ja jag är ännu inte helt fri från min depression, men kan säga att jag har själv börjat bli gladare och ser detta ur ett nytt perspektiv, och det är jag glad för, men sen måste jag fråga dig hur du menar med det du sa om att folk inte har det så gött?

För alla har ju olika perspektiv på vad som är gött här i livet.

Ja, alla har det väl inte så gött?
Citera
2011-03-21, 20:40
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ja, alla har det väl inte så gött?

Ja men jag frågar vad du menar med att folk inte har det gött?

I vilka situationer menar du att folk inte har det gött?

En ekonomiskt oberoende människa kanske inte har det så gött, bara för att han eller hon inte har nått mer mål i livet eller någon speciell livsfilosofi.
Och en fattig människa kanske har det skitgöttans bara för att dom har ett mål eller en speciell filosofi i livet.

Min idé är att man endast kan ändra på sig själv, och filosofin är att försöka ge minst ett leende om dagen till andra människor, som sedan omedvetet blir glada av mitt leende och sprider detta vidare.
Man mår som bäst då man är just glad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in