• 1
  • 2
2011-03-21, 20:44
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Min idé är att man endast kan ändra på sig själv, och filosofin är att försöka ge minst ett leende om dagen till andra människor, som sedan omedvetet blir glada av mitt leende och sprider detta vidare.
Man mår som bäst då man är just glad.

Men folk i Juarez kanske inte har det så gött?
Citera
2011-03-21, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
"Welcome to Tijuana. Tequila, sex and marijuana" Fan bästa staden jag sett. Visst det är lite stökigt och ibland får man ducka under kulregnen men där händer det ju nått alla fall.
Citera
2011-03-21, 21:18
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:

Har folk som bor där sagt det till dig eller är det ett antagande för att det inte passar in i dina ramar?

Varför skall dom inte kunna ha det lika gött som alla andra?
Citera
2011-03-21, 21:23
Medlem
therebells avatar
Citat:
Så, helt ärligt nu män och kvinnor. Hur gött är det egentligen att leva?

Om vi skulle bli lite sympatiska då... mången människa har det inte så gött; är det inte dags/en bra plan att vi ändar jordelivet för oss medborgare?!

tycker att man i första hand, framför allt att man ska rikta in sig på; sig själv och ens egna behov och förutsättningar. när man väl funnit "lycka" inom sig själv; inte förens då kan man hjälpa andra. det är du mot världen och världen mot dig.
Citera
2011-03-21, 21:28
Medlem
xply1s avatar
Japanerna har en lite annorlunda filosofi. Hörde på nyheterna idag: "Bensinen är slut här, men det gör inte så mycket för vår bil spolades bort i tsunamin."
Citera
2011-03-22, 21:23
Citat:
Ursprungligen postat av Soffbord
"Welcome to Tijuana. Tequila, sex and marijuana" Fan bästa staden jag sett. Visst det är lite stökigt och ibland får man ducka under kulregnen men där händer det ju nått alla fall.

Vi snackar väl inte om Tijuana?

Citat:
Ursprungligen postat av therebell
tycker att man i första hand, framför allt att man ska rikta in sig på; sig själv och ens egna behov och förutsättningar. när man väl funnit "lycka" inom sig själv; inte förens då kan man hjälpa andra. det är du mot världen och världen mot dig.

Det låter ju iofs klokt.

Citat:
Ursprungligen postat av xply1
Japanerna har en lite annorlunda filosofi. Hörde på nyheterna idag: "Bensinen är slut här, men det gör inte så mycket för vår bil spolades bort i tsunamin."

Jo, om man kunde skratta åt det så.

Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Har folk som bor där sagt det till dig eller är det ett antagande för att det inte passar in i dina ramar?

Varför skall dom inte kunna ha det lika gött som alla andra?

Är du efterbliven, vännen?

http://en.wikipedia.org/wiki/Ciudad_...ime_and_safety
Citera
2011-03-22, 22:20
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Är du efterbliven, vännen?

http://en.wikipedia.org/wiki/Ciudad_...ime_and_safety

Sist jag kollade var jag inte efterbliven.

Men detta handlar om FILOSOFI.
Och ja jag fattar att folk har det svårt där, men vad säger att dom inte har en filosofi som gör att dom klarar av vardagen där borta?

Nått måste dom ju ha som driver dom, annars skulle väl alla där och på andra ställen i världen där det är krig och helvete, lägga sig ner och ge upp och hoppas på att dö.

Människor som ger upp dör ganska fort om dom inte har nått mål, och folk även i Juarez måste ju ha nått dom driver dom, för det finns ju uppenbarligen en befolkning i landet.

Dom kanske inte anser att livet är "gött" varje dag. Men dom orkar leva.
Citera
2011-03-23, 11:55
Medlem
ceterus avatar
Livet är så gött som man gör det till, allt blir ju subjektivt vad man gör det till.

Vet inte om det finns något objektivt svar på huruvida livet är "gött" eller inte ^^
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in