• 1
  • 2
2011-03-17, 19:45
Medlem
fraKturs avatar
Goddag!

I skrivande stund är jag 18 vårar, levt ett (i mina ögon) "normalt liv". Haft mycket kompisar, utövat sporter och spelat datorspel. Problemet är väl att jag aldrig känt det där suget efter alkohol som jag tror många i min ålder känt eller känner. Dels därför, och dels för att jag har varit relativt framgångsrik i flera sporter - vilket har gjort att man alltid i högstadiet/gymnasiet tackade nej till den där ölen därför att man hade match 07:00 kommande morgon. Undrar därför följande:

Bara genom vetskapen om att jag inte dricker alkohol tycka jag är konstig etc?

Om du själv har någon kompis/släkting som inte dricker. Hur klarar de sig i sociala sammanhang?

Har du själv någon gång tänkt på att dra ner på alkoholen helt?
Citera
2011-03-17, 19:50
Medlem
Beror ju helt på hur du är som person.
Citera
2011-03-17, 19:51
Medlem
fraKturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av th3-nuX
Beror ju helt på hur du är som person.

Hmm. Det låter bra, har dock stött på diverse fördomar lite här och där
Citera
2011-03-17, 19:53
Bannlyst
Absolut
Citera
2011-03-17, 19:53
Medlem
Powens avatar
Känner folk som är "framgångsrika" inom olika sporter som häver öl och annat på helger. Så det kan du inte använda som "försvar" att du inte druckit.
Citera
2011-03-17, 19:56
Medlem
fraKturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powen
Känner folk som är "framgångsrika" inom olika sporter som häver öl och annat på helger. Så det kan du inte använda som "försvar" att du inte druckit.

Säg det till min tränare då.

Jag kan visst använda det som "försvar" - man får kicken om man kommer bakfull till match eller träning.

F.ö skulle jag aldrig vilja spela en match bakfull...
Citera
2011-03-17, 19:58
Bannlyst
de som bryr sig om du druckit eller inte är dumma i huvet och bör ignoreras, det handlar om din personlighet helt och hållet.
Citera
Medlem
Bruttas avatar
Ja! Dock kommer lite misstankar och fördomar fram (asocial, tråkig eller religiös). Tyvärr.

Vi vänder på det: Jag dricker mig full två-tre kvällar per helg och brukar narkotika från och till. Är jag socialt accepterad i dina ögon?
Citera
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Nä du är väll normal...
Citera
2011-03-17, 20:00
Medlem
Anschlusss avatar
Du har ingen aaaaning om vad du har gått miste om......
Citera
2011-03-17, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fraKtur
Säg det till min tränare då.

Jag kan visst använda det som "försvar" - man får kicken om man kommer bakfull till match eller träning.

F.ö skulle jag aldrig vilja spela en match bakfull...
Det är väl snarare det faktum att du har match eller träning VARJE dag som är socialt missanpassat
Citera
2011-03-17, 20:01
Bannlyst
Du kan ju fortfarande dricka och dra på match/träning dagen efter.

Tror du man blir så bakfull av 5-6 öl att man inte kan springa efter en boll i nån timme?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in