Flashback bygger pepparkakshus!
2011-03-17, 20:03
Medlem
EraserP12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fraKtur
Säg det till min tränare då.

Jag kan visst använda det som "försvar" - man får kicken om man kommer bakfull till match eller träning.

F.ö skulle jag aldrig vilja spela en match bakfull...
Herregud, vem har inte supit dagen innan match? Det går alldeles utmärkt.
Citera
2011-03-17, 20:04
Medlem
fraKturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinceDaMoFo
de som bryr sig om du druckit eller inte är dumma i huvet och bör ignoreras, det handlar om din personlighet helt och hållet.

Vore nice om fler tänkte så.

Citat:
Ursprungligen postat av Brutta
Ja! Dock kommer lite misstankar och fördomar fram (asocial, tråkig eller religiös). Tyvärr.

Vi vänder på det: Jag dricker mig full två-tre kvällar per helg och brukar narkotika från och till. Är jag socialt accepterad i dina ögon?

Nej, jag är inte religiös, får ofta höra att jag är rolig "även fast jag inte är full", asocial tror jag inte att jag är i någon bred form - har många kompisar och inte några jätteproblem med att prata med främlingar.

Jag kan ärligt säga att vi nog inte skulle komma speciellt bra överens, dock inte för att jag ser dig som konstig som person, utan snarare för att våra livsstilar skiljer sig något enormt.

Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
Nä du är väll normal...

*sarkasm*
Citera
2011-03-17, 20:06
Medlem
fraKturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EraserP12
Herregud, vem har inte supit dagen innan match? Det går alldeles utmärkt.

Alla är inte lika omänskliga som dig, inte lika gangstah heller för den delen. Eftersom jag inte vet hur pass bra jag hanterar alkohol anser jag inte det vara värt att köra rysk roulette med mig själv
Citera
2011-03-17, 20:08
Bannlyst
Citat:
Goddag!

Bara genom vetskapen om att jag inte dricker alkohol tycka jag är konstig etc?

Om du själv har någon kompis/släkting som inte dricker. Hur klarar de sig i sociala sammanhang?

Har du själv någon gång tänkt på att dra ner på alkoholen helt?

God dag på dig själv

1. Jag skulle i alla fall tycka att det var lite konstigt men det skulle inte påverka någonting alls. Jag förlorade alkoholoskulden när jag vart 11, och dom flesta också minderåriga

Om du klarar av att vara med fulla personer ser jag inget fel med dig.

2. När man är full försvinner blygheten. Men man kan ändå prata med andra. Jag har varit nykter bland fyllon(jag tog medicin, kunde inte dricka alkohol) och jag klarade mig finfint, men det vart lite irriterande med skriken.

3. Nej, jag dricker bara alkohol en gång i månaden. Den dagen blir jag full. Det räcker för mig.
Citera
2011-03-17, 20:08
Medlem
Min-Mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brutta
Ja! Dock kommer lite misstankar och fördomar fram (asocial, tråkig eller religiös). Tyvärr.

Vi vänder på det: Jag dricker mig full två-tre kvällar per helg och brukar narkotika från och till. Är jag socialt accepterad i dina ögon?

Ja! Du är normaliserad!

Detär TS som är ufot här..

Själv gick det utmärkt att klämma pilsner innan träning för mig, faktiskt var det så att jag var uthålligare "dagen efter".. Måste ha blivit överladdad med proteiner eller nått.
Citera
2011-03-17, 20:09
Medlem
fraKturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anschluss
Du har ingen aaaaning om vad du har gått miste om......

Citat:
Ursprungligen postat av natogandalf
Det är väl snarare det faktum att du har match eller träning VARJE dag som är socialt missanpassat

Satsar man så gör man...

Citat:
Ursprungligen postat av Migrationsverket
Du kan ju fortfarande dricka och dra på match/träning dagen efter.

Tror du man blir så bakfull av 5-6 öl att man inte kan springa efter en boll i nån timme?

Om du läste trådstarten kanske du skulle förstått att jag inte har någon som helst erfarenhet av alkohol, därför vet jag inte om jag blir bakfull av 5-6 öl. Dessutom ser jag ingen vits med att dricka om man nu inte ska bli full, då kan jag lika gärna dricka cola.
Citera
2011-03-17, 20:09
Medlem
O.rly?s avatar
Citat:
Säg det till min tränare då.

Jag kan visst använda det som "försvar" - man får kicken om man kommer bakfull till match eller träning.

F.ö skulle jag aldrig vilja spela en match bakfull...

Du har ju aldrig varit bakfull, hur vet du att det inte är himmelskt att spela en match bakfull?

Men nej, jag anser inte att du är sämre eller bättre än någon annan. Man väljer helt och hållet själv om man vill dricka eller inte.

Hur kommer det sig att du inte har provat någon drog som inte tar på träningen, som t.ex cannabis?
Citera
2011-03-17, 20:11
Medlem
fraKturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyperactivesonic
God dag på dig själv

1. Jag skulle i alla fall tycka att det var lite konstigt men det skulle inte påverka någonting alls. Jag förlorade alkoholoskulden när jag vart 11, och dom flesta också minderåriga

Om du klarar av att vara med fulla personer ser jag inget fel med dig.

2. När man är full försvinner blygheten. Men man kan ändå prata med andra. Jag har varit nykter bland fyllon(jag tog medicin, kunde inte dricka alkohol) och jag klarade mig finfint, men det vart lite irriterande med skriken.

3. Nej, jag dricker bara alkohol en gång i månaden. Den dagen blir jag full. Det räcker för mig.

När du ser tillbaks på den relativt tidiga åldern du drack för första gången, är det något du ångrar eller var det bra att "ha det avklarat"?
Citera
2011-03-17, 20:12
Medlem
fraKturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.rly?
Du har ju aldrig varit bakfull, hur vet du att det inte är himmelskt att spela en match bakfull?

Men nej, jag anser inte att du är sämre eller bättre än någon annan. Man väljer helt och hållet själv om man vill dricka eller inte.

Hur kommer det sig att du inte har provat någon drog som inte tar på träningen, som t.ex cannabis?

Busted

Jag har läst att många blir ganska sega uppe i huvudet av det, och det lönar sig verkligen inte på planen

EDIT: ska gå på en promenad i en kvart, kommer tillbaka och besvarar era kommentarer.
Citera
2011-03-17, 20:19
Medlem
Akilles-själs avatar
Jag kröka också första gången när jag var 11. Undrar även överstående varför du inte testat cannabis etc om du är så nojig angående träninngen? Varför testar du inte att supa någon dag du inte har match dagen efter? Eller sjukskriver dig från tränningen en dag efter fyllan? Kan ju inte vara hela världen att greja något av alla dessa oliks alternativ?
Citera
2011-03-17, 20:23
Medlem
Bruttas avatar
Citat:
Nej, jag är inte religiös, får ofta höra att jag är rolig "även fast jag inte är full", asocial tror jag inte att jag är i någon bred form - har många kompisar och inte några jätteproblem med att prata med främlingar.

Jag kan ärligt säga att vi nog inte skulle komma speciellt bra överens, dock inte för att jag ser dig som konstig som person, utan snarare för att våra livsstilar skiljer sig något enormt.
Jag menade inte alls att jag direkt tror att du är tråkig, asocial eller religiös. Dock är de fördomarna extremt vanliga och har influerat även mig till viss del.

Dessutom är det inte alls säkert att våra livsstilar skiljer sig åt särskilt mycket. Enda skillnaden kanske är att du sportar ett par gånger i vecka och jag super ett par kvällar per vecka istället.
Senast redigerad av Brutta 2011-03-17 kl. 20:26.
Citera
2011-03-17, 20:28
Medlem
JagJagJagJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anschluss
Du har ingen aaaaning om vad du har gått miste om......

Mm han har gått miste om detta:

Ölmage
Dåligt självförtroende
Dålig hälsa
Kortare liv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in