• 1
  • 2
2011-03-17, 13:27
Bannlyst
Dels att svenska tjejer ofta r blonda och snygga (vilket iofs kan ligga mycket sanning i) men det finns ocks en mrklig myt om att svenska killar inte r "manliga" och r "svaga", till skillnad frn de, i deras egna gon, "maskulina" brittiska killarna. Vilket r rent skitsnack. Bde brittiska tjejer och killar r bde fulare, mer komplexfyllda och tanigare byggda n de flesta svenskar, dessutom r de ofta s mycket tntigare.De jmfr allts strda, vldsbengna komplexfyllda fotbollshuligan arbetarklassbritter med vanliga svenska killar.

Britterna har bara frdelen att de fr en automatisk hgre status n de gjort sig frtjnta av enbart fr att de tillhr den anglosaxiska kultursfren och det tycker mnga idiotiska svenska tjejer r "spnnande". (Jttekul sen om de nu bildar par med dessa britter nr de krver lydnad och en markservice som jmnstllda svenska svenska tjejer inte r vana vid att bist med..)

Varfr skulle attraktiva snygga svenska tjejer fredra dessa ruggigt fula, underklassiga, komplexfyllda, tntiga, brittiska killar framfr s mycket snyggare trevligare och jmlikare svenska killar/mn?(talar nu framfrallt om lngvariga frhlllanden och familjebildning)
Citera
2011-03-17, 13:37
Medlem
att svenska mn inte r manliga och svaga tycker ju alla i hela vrlden som vet ngot om Sverige. Svenskar verhuvudtaget har flera gnger beskrivits som vertrygga och rdda fr i stort sett allt. Det r inte bara en brittisk myt. Eller det r iallafall vad jag ofta fr hra.
Citera
2011-03-17, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenapa
att svenska mn inte r manliga och svaga tycker ju alla i hela vrlden som vet ngot om Sverige. Svenskar verhuvudtaget har flera gnger beskrivits som vertrygga och rdda fr i stort sett allt. Det r inte bara en brittisk myt. Eller det r iallafall vad jag ofta fr hra.
Det dr r helt enkelt inte sant, det r framfr allt en brittisk favvomyt fr att vertyga sig om sin egen frtrfflighet i konkurrensen om de snygga svenska tjejerna som de flesta av dem bara kan drmma om.
Citera
2011-03-17, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenapa

Var inte Sverige frr i vrlden ansett som ganska tufft folk? vi har ju krigat ganska mycket och vi har ju resande folk som i legenderna iaf var ganska hemska?

Vilket folk sger detta? r du sker p att de inte tar ut det ver alla svenska mn grundat p de f som springer runt stureplan om onsdagarna? fr i s fall kan jag tycka de har rtt
Citera
2011-03-17, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Var inte Sverige frr i vrlden ansett som ganska tufft folk? vi har ju krigat ganska mycket och vi har ju resande folk som i legenderna iaf var ganska hemska?

Vilket folk sger detta? r du sker p att de inte tar ut det ver alla svenska mn grundat p de f som springer runt stureplan om onsdagarna? fr i s fall kan jag tycka de har rtt

Jag TROR att dom grundar p nutida Sverige d vi alltid r passiva, eller t ex under vrldskriget nr vi lt tyskarna passera Sverige fr att inte bli invaderade men gav dom Norge och Danmark. Mycket snt tror jag att deras sikter/frdomar grundar sig p. Men vad vet jag, jag bor trots allt i Sverige sjlv och det som jag har hrt har jag ofta ftt hra frn utlndska forum/internet sidor.
Citera
2011-03-17, 13:54
Medlem
Perditions avatar
Fysiskt sett r vl Svenskar ganska stora sett i internationell standard, i alla fall till lngd (och var och varannan tomte trnar ju p gym/kampsport s det borde vl glla kroppsmassa ocks). Sen r vl svenskar i allmnhet blyga, intvnda och rtt tystltna av sig. Detta har jag ftt hra av personer frn bde England, USA, sydeuropa etc som varit hr p besk.
Citera
2011-03-17, 14:39
Medlem
myrdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neonode
Dels att svenska tjejer ofta r blonda och snygga (vilket iofs kan ligga mycket sanning i) men det finns ocks en mrklig myt om att svenska killar inte r "manliga" och r "svaga", till skillnad frn de, i deras egna gon, "maskulina" brittiska killarna. Vilket r rent skitsnack. Bde brittiska tjejer och killar r bde fulare, mer komplexfyllda och tanigare byggda n de flesta svenskar, dessutom r de ofta s mycket tntigare.De jmfr allts strda, vldsbengna komplexfyllda fotbollshuligan arbetarklassbritter med vanliga svenska killar.

Britterna har bara frdelen att de fr en automatisk hgre status n de gjort sig frtjnta av enbart fr att de tillhr den anglosaxiska kultursfren och det tycker mnga idiotiska svenska tjejer r "spnnande". (Jttekul sen om de nu bildar par med dessa britter nr de krver lydnad och en markservice som jmnstllda svenska svenska tjejer inte r vana vid att bist med..)

Varfr skulle attraktiva snygga svenska tjejer fredra dessa ruggigt fula, underklassiga, komplexfyllda, tntiga, brittiska killar framfr s mycket snyggare trevligare och jmlikare svenska killar/mn?(talar nu framfrallt om lngvariga frhlllanden och familjebildning)
Jag tror att du behver lite mer sjlvdistans. De du kallar "vanliga svenska killar" r i 99 fall av 100 "svaga".
Citera
2011-03-17, 14:51
Medlem
Mad-Macs avatar
Ja inte fan r vi smre n britterna iaf! Jvla andra klassens blekfeta ras till mnniskor..!

Eller s finns det lite av allt i alla lnder..?

Svrt att vlja dr.. h, vi gr p det frsta!
Citera
2011-03-17, 15:26
Medlem
Nr jag bodde i England fick jag mycket uppmrksamhet, och det blev en chock fr mig eftersom att jag inte alls var van vid sdan i Sverige. S fort man sa att man var frn Sverige s fick man alltid positiva reaktioner. Sen frstr jag inte heller varfr svenska tjejer faller fr engelska killar. Det r skert pga deras accent, fr snygga r de ju generellt stt inte.
Citera
2011-03-17, 16:18
Medlem
Daniel501s avatar
Rtt felaktigt pstende, jag bodde nmligen nstan 4 r i London.

Det r som i Sverige, du har de lite fjolligare killarna som lyssnar p indie, pop och trams, sen har du casuals/chavs/pikes som r som vilken idiot som helst i Sverige.

Men sjlvklart ligger det ju en sanning av en viss grad i dessa pstenden, jag har sjlv hrt det frn andra nationaliteter, Svenska killar r fega framfr allt. Det ligger ju mycket i hur vr uppvxt ser ut gentemot deras. Jag hade en trygg uppvxt med hockey och fotboll hela uppvxten, mina engelska kompisar hade mycket tidig alkohol pverkan, mycket ute p kvllarna och rnna efter brudar eller ska tampas med andra killar.
Citera
2011-03-17, 16:30
Medlem
Aversions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neonode
det finns ocks en mrklig myt om att svenska killar inte r "manliga" och r "svaga", till skillnad frn de, i deras egna gon, "maskulina" brittiska killarna. Vilket r rent skitsnack. Bde brittiska tjejer och killar r bde fulare, mer komplexfyllda och tanigare byggda n de flesta svenskar, dessutom r de ofta s mycket tntigare.De jmfr allts strda, vldsbengna komplexfyllda fotbollshuligan arbetarklassbritter med vanliga svenska killar.

r nog pga av alla hipstersvenskar som ker till London och leker vrldsvana metropoliter. Jag har aldrig knnt mig hotad av britter/engelsmn trots att jag har bott i landet i mnga r. Jag ses alltid som "svensken" nere p pubben men kanske r jag inte s svensk i mitt beteende.

Det knns lite som att du blivit dissad av svenska tjejer i London till frmn fr engelska grabbar. Skit i detta och hitta istllet en snygg engelsk brud (det finns gott om dem, speciellt ute p landsbygden) och reta gallfeber p britterna
Citera
2011-03-17, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAlot
Nr jag bodde i England fick jag mycket uppmrksamhet, och det blev en chock fr mig eftersom att jag inte alls var van vid sdan i Sverige. S fort man sa att man var frn Sverige s fick man alltid positiva reaktioner. Sen frstr jag inte heller varfr svenska tjejer faller fr engelska killar. Det r skert pga deras accent, fr snygga r de ju generellt stt inte.

Det r fr att svenska brudar sker en "karaktr". Den britiska gentleman eller den australienska surfarsnyggingen. Samtidigt frsker svenska tjejer lgga p en pinsam jvla accent nr de pratar engelska. De lskar att f hra "wow. youre fluent. have you ever lived in the uk? i can hardly tell that youre not english. sounds like youre from cornwall or something" S jvla roligt utomlands nr jag ser svenska/norska brudar med anglo-trash. Haha, den svenska/norska accenten hr man oavsett och det blir bara jvla pinsamt Jvligt kul e d ocks nr de anvnder britisk slang. "I need to go to the loooo (lieeuuuuuuu)"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in