2011-03-17, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zonarosa
Det r fr att svenska brudar sker en "karaktr". Den britiska gentleman eller den australienska surfarsnyggingen. Samtidigt frsker svenska tjejer lgga p en pinsam jvla accent nr de pratar engelska. De lskar att f hra "wow. youre fluent. have you ever lived in the uk? i can hardly tell that youre not english. sounds like youre from cornwall or something" S jvla roligt utomlands nr jag ser svenska/norska brudar med anglo-trash. Haha, den svenska/norska accenten hr man oavsett och det blir bara jvla pinsamt Jvligt kul e d ocks nr de anvnder britisk slang. "I need to go to the loooo (lieeuuuuuuu)"
Hahaha. Klockrent. Det r ofta det dr tjejgnget som vill starta om p en ny kula och festa i London tills de trttnar. De lgger p den dr accenten. Fr att slippa dem s stack jag till en mindre stad.
Citera
2011-03-17, 16:54
Medlem
Jamaicabananers avatar
Det stmmer till viss del. Kanske r det allt strogen som p-pillerknaprande tjejer kissar ut i dricksvattnet? Jag spenderar mycken tid p ett lroste, och det r ont om karlakarlar dr. Bara man gr ut p stan s kryllar det ju av finlemmade varelser med sotarmssa.

Vet dock inte om situationen r likadan i Britannien.
Citera
2011-03-17, 17:06
Medlem
Herrtrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perdition
Fysiskt sett r vl Svenskar ganska stora sett i internationell standard, i alla fall till lngd (och var och varannan tomte trnar ju p gym/kampsport s det borde vl glla kroppsmassa ocks). Sen r vl svenskar i allmnhet blyga, intvnda och rtt tystltna av sig. Detta har jag ftt hra av personer frn bde England, USA, sydeuropa etc som varit hr p besk.

Min styvfader bodde ett lngre tag i Spanien och jag vill minnas att han ofta fick hra uttrycket "var inte s jvla svensk" (syftar just p det frsiktiga, blyga och intvnda). ven vra grannar i st lr ha en del att sga om svenska mn.

OnT: Spnnande trd som gr emot de majoriteten av trdar dr samma mne behandlas. Olikt den hr trden s klagas det ver att svenska mn har blivit krringar, bde av folk med invandrarbakgrund och av svenskar sjlva.
Citera
2011-03-17, 18:14
Medlem
lumpkinss avatar
Svenska mn anses homosexuella pga raka och hela tnder.
Citera
2011-03-17, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zonarosa
Det r fr att svenska brudar sker en "karaktr". Den britiska gentleman eller den australienska surfarsnyggingen. Samtidigt frsker svenska tjejer lgga p en pinsam jvla accent nr de pratar engelska. De lskar att f hra "wow. youre fluent. have you ever lived in the uk? i can hardly tell that youre not english. sounds like youre from cornwall or something" S jvla roligt utomlands nr jag ser svenska/norska brudar med anglo-trash. Haha, den svenska/norska accenten hr man oavsett och det blir bara jvla pinsamt Jvligt kul e d ocks nr de anvnder britisk slang. "I need to go to the loooo (lieeuuuuuuu)"

S du tycker inte det r bra att vi svenskar frsker anpassa oss i de lnder vi flyttar till? Dom frsker ju trots allt prata engelska med engelsk accent. Jmfr det med mnga invandrare i Sverige som inte ens frsker.

Men dremot hller jag med, nr det gller tjejer s kan det lta s verdrivet tntigt. Det mrks fr att mnga tycker dom r s oerhrt balla nr dom pratar engelska, det r d det blir oerhrt pinsamt.
Citera
2011-03-17, 18:51
Medlem
Nehass avatar
Det r ju inte s jvla underligt att svenska mn blir kallade bgar internationellt. Har ni ens sett hur 80% av "mnnen" ser ut i vran huvudstad? Svenska mn r den nya "bg stmpeln". Ungefr som franska mn lnge har haft ryktet som bgar.

OT: Min erfarenhet med britter i allmnhet r att dem tenderar att ha en sunken attityd mot det mesta, r bittra och avundsjuk p det mesta. Att britter skulle snacka skit om just svenska mn r vl inget speciellt med tanke p allt annat dem snackar dligt om.
Citera
2011-03-17, 19:48
Medlem
Starobrnos avatar
Om jag minns korrekt, s har Sverige har inte ftt stryk av England p mer n 40 r i fotboll. Men de spar oss nog i cricket och andra fjollsporter. Engelsmn r fula och har nnu fulare brudar. Jag frstr att de hnger ver len.
Citera
2011-03-17, 20:43
Medlem
Witticisms avatar
Allts... Var i Sverige tnder svenska tjejer p britter? Jag har aldrig hrt en tjej sga att britter r snygga. Britter r ju knda fr sin fulhet! De r visserligen charmiga, men riktigt ruggigt fula. Jag har bott dr i tv och ett halvt r och hur mycket jag n spanade sg jag aldrig ngon som var ens godknd.. Om jag mot frmodan hittade ngon s var han naturligtvis inte britt

Men serist? Varfr s mnga trdar p FB dr svenska killar knner ett behov av att racka ner p "hgstatus-killarna" frn Storbritannien?
Citera
2011-03-17, 20:44
Bannlyst
Witticism tss brittiska tjejer r ju r snygga gingers <3
Citera
2011-03-17, 21:01
Medlem
Witticisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aphyro
Witticism tss brittiska tjejer r ju r snygga gingers <3

Jass?
Tur att det finns ngra snygga tjejer dr ocks. Jag missade dem dock nr jag bodde dr. Alla jag sg var verviktiga, degiga och bleka, kldda i kort-kort och hgklackat och urringat vare sig det var juni eller december, taskig hy, taskigt hr och taskig attityd. Fast jag gillar dem nd, de r roliga som fan
Citera
2011-03-17, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Witticism
Jass?
Tur att det finns ngra snygga tjejer dr ocks. Jag missade dem dock nr jag bodde dr. Alla jag sg var verviktiga, degiga och bleka, kldda i kort-kort och hgklackat och urringat vare sig det var juni eller december, taskig hy, taskigt hr och taskig attityd. Fast jag gillar dem nd, de r roliga som fan

Haha men nu drog du vl nd en grov generalisering med taskig hy menar du att dom r bleka d? isfall passar dom mig perfekt r rtt blek sjlv s hehe
Citera
2011-03-17, 21:09
Medlem
Witticisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aphyro
Haha men nu drog du vl nd en grov generalisering med taskig hy menar du att dom r bleka d? isfall passar dom mig perfekt r rtt blek sjlv s hehe

Klart jag generaliserar och verdriver ngot Det finns naturligtvis vackra brittiska kvinnor ocks.
Men de flesta som bott i en Engelsk, medelstor stad kan nog hlla med om att min generalisering inte helt saknar grunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in