Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-14, 17:01
  #481
Medlem
papa_smurfs avatar
Lät jävligt likt, du kan ju alltid hoppas på det bästa!
Citera
2011-05-14, 19:55
  #482
Medlem
hörde att Sandklef numera bor i Miami south beach!
Citera
2011-09-06, 12:27
  #483
Medlem
FredrikSahlins avatar
Hur gick allting egentligen?
Citera
2011-09-06, 14:52
  #484
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikSahlin
Hur gick allting egentligen?
Låtarna har ju i princip ingenting gemensamt så skulle inte tro att det hände så mycket. Tror de flesta i den här tråden har missförstått den hopklippta videon med båda låtarna.
Citera
2013-02-22, 12:22
  #485
Medlem
Hur gick det man?
Citera
2013-02-26, 13:11
  #486
Medlem
TS uppdatera oss!
Citera
2018-12-10, 13:29
  #487
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandklef
Hej ber om ursäkt för en försenad sammanfattning. Jag är nog inte jätte bra på detta men här kommer den.

Jag (Kleffan) anser att min låt är lite väl för lik Dj Frank E's Hitlåt som Enrique Iglesias och Ludacris har gjort sång till. (Enrique Iglesias - Tonight (I'm lovin you).

Jag började med att kontakta mina vänner för att få en bekräftelse på detta. Jag startade en tråd här på flashback och fick mycket bra svar, men även lite sämre. "Kaspen" här på flashback har kontaktat sin advokat för lite råd och tips. Advokatens tips var att säkra alla bevis och försöka samla på sig så många som möjligt, då detta är ett väldigt stort företag som har tillgång till några av världens bästa advokater kan det vara svårt att få ut någonting i domstol.

Många personer håller med om att det är likt men tror snarare att det är en slump, då låten använder sig av för vanliga ackordföljder som nästan alla låtar använder sig utav.
Majoriteten håller inte med om detta och tror att det är ett medvetet plagiat.

Jag kontaktade STIM för ytterligare ett utlåtande om hur likt det var men även för tips och råd om hur jag skall gå tillväga, men fick tyvärr inte så mycket information jag hade hoppats på då jag inte var medlem som musikproducent hos dem.

Jag kontaktade en släkting som arbetat inom musikbranschen i närmare 40 år och fick ytterligare en bekräftelse om att det var likt, men han kunde tyvärr inte hjälpa mig någonting juristiskt.

Som det ser ut nu så lutar det åt att jag skall försöka få en förlikning för att slippa eventuella kostnader i rätten, då sannolikheten att jag förlorar är för stor. Jag har samlat mina bevis och skapat några säkerhetskopior. Jag skulle även vilja ha ett riktigt bra EXPERT utlåtande om detta, och ifall det är någonting som kan gå igenom. Det bör gärna vara någon som gjort utlåtanden om liknande fall i rätten tidigare.

Fick även en bra kontakt här på flashback som heter Maria, hon bor i USA och hade intresse att hjälpa mig få kontakt med en duktig advokat, och på den vägen är det.



Då detta är min första tråd på flashback och även min första sammanfattning på en tråd, så för ni mer än gärna rätta/lägga till information i min sammanfattning för bästa möjliga resultat.

MVH Jonathan
Hur går det TS? Hur många miljoner SEK fick du av Enrique Iglesias?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback