Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-03-16, 19:46
  #1
Medlem
Rocky69s avatar
Såg precis på nyheterna att Reinfeldt är mycket uppbragt över det faktum att folk röstar efter sin övertygelse.
Varför kan han inte bara acceptera att man tycker och tänker olika om saker och ting?
Är inte detta mot demokratins kärna att bete sig som han?
Citera
2011-03-16, 20:09
  #2
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Ja, Imamen Reinfeldt var märktbart sur över att den demokratiskt valda riksdagen hade en annan åsikt än hans egen.
Imamen blir alltid extra besvärad då SD kommer på tal. Detta syntes tydligt i hans psykotiska blick återigen idag.
__________________
Senast redigerad av KarlDenSistaGustaf 2011-03-16 kl. 20:13.
Citera
2011-03-16, 20:17
  #3
Medlem
tj.s avatar
I riksdagen handlar allt, precis som Camilla Lindberg påpekat flera gånger i debatter, om kollektivism; man ska tycka likadant, agera likadant och rösta likadant - även om man personligen ogillar förslaget. Om det är något riksdagen saknar är det individualism - även om jag egentligen vill avskaffa demokratisystemet helt och hållet.
Citera
2011-03-16, 20:44
  #4
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Såg precis på nyheterna att Reinfeldt är mycket uppbragt över det faktum att folk röstar efter sin övertygelse.
Varför kan han inte bara acceptera att man tycker och tänker olika om saker och ting?
Är inte detta mot demokratins kärna att bete sig som han?

Cirkusnegerättlingen verkar ha lite svårt med demokrati trots allt!!!Men bra att folk börjar genomskåda "nya Moderaterna"....
Citera
2011-03-16, 20:45
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Såg precis på nyheterna att Reinfeldt är mycket uppbragt över det faktum att folk röstar efter sin övertygelse.
Varför kan han inte bara acceptera att man tycker och tänker olika om saker och ting?
Är inte detta mot demokratins kärna att bete sig som han?
Vad exakt sade han i inslaget?
Citera
2011-03-16, 21:05
  #6
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transform
Vad exakt sade han i inslaget?

Kommer inte ihåg exakt.
Men andemeningen var att V och Mp var polare med Åkesson och att de nu har sett till att skattebetalarna får stå för en nota i hundramiljonersklassen. Med andra ord så är det bättre att rösta mot sin övertygelse enligt Reinfeldt.

Han är en stor idiot den mannen. En äcklig stor idiot.
Citera
2011-03-16, 21:19
  #7
Medlem
Jag ångrar verkligen bittert att jag röstade på moderaterna, det frihetliga parti som de var tidigare har nästan helt försvunnit iom att Reinfeldt och hans junta tog över.
Citera
2011-03-16, 21:25
  #8
Medlem
Skafferns avatar
Det var ett riktigt nöje att se imamen Reinfeldt stå i tv och vara arg på Åkesson och de andra som röstat ner honom. Tårarna var inte långt borta i hans bruna och aningen skelande ögon.
"Detta var pengar som kunde användas till vård, skola och omsorg"

Skitsnack. Han hade pumpat in pengarna i hans huvudprojekt och livsuppgift:
Mer mångkultur och muslimer till Sverige och att ännu en gång slå invandringsrekord
Citera
2011-03-16, 22:07
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Såg precis på nyheterna att Reinfeldt är mycket uppbragt över det faktum att folk röstar efter sin övertygelse.
Varför kan han inte bara acceptera att man tycker och tänker olika om saker och ting?
Är inte detta mot demokratins kärna att bete sig som han?

Tror du att Åkesson kommer att acceptera att en SD:are röstar annorlunda än partilinjen någon gång? Kanske ska ta det lugnt med stenkastandet i glashusen
Citera
2011-03-16, 22:08
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukiskillen
Jag ångrar verkligen bittert att jag röstade på moderaterna, det frihetliga parti som de var tidigare har nästan helt försvunnit iom att Reinfeldt och hans junta tog över.

När röstade du på M då? Fantastiskt att du fortfarande inte efter 7 år hade fattat vad det innebar...

Sen är det ju lite naivt att tro att det fungerar på något annorlunda sätt i de andra partierna iofs
Citera
2011-03-16, 22:09
  #11
Medlem
Blossom-Russos avatar
schweinpäls har gjort klart att han hatar sverige och svenskar.

Vad han än säger så behöver man inte lyssna på det.
Citera
2011-03-16, 22:23
  #12
Medlem
Krösus Sorks avatar
Nu vet jag inte exakt vad han har sagt, men eftersom det svenska valsystemet ser ut som det gör tycker jag nog att Reinfeldt kan ha en poäng. Du röstar i första hand på ett parti, i andra hand person (även om inte alla utnyttjar den möjligheten), det betyder att de som sitter i riksdagen i de flesta fall har fått sitt mandat till att driva partiets frågor och inte sina egna. Det gäller iaf de frågor som partiet har gått till val på där jag tycker att de har en skyldighet att rösta enligt partiets vilja (om de nu inte har ändrat sig i frågan sen valet).
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback