2012-05-29, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Varför skulle rebellerna döda civila på nära håll i Houla!?

Nej, jag tror mer på Shabiha eller ev någon irreguljär iransk styrka.

vad för dig att tro att iranierna har krigförande förband/black ops på plats?

säger inte att det inte förehåller sig så, men undrar vad som får dig att tro det, finns det uppgifter om sådana grupper eller är det egna spekulationer?
2012-05-29, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micks
Det har förekommit uppgifter om att denna man leder sin rebeller, samma som i Libyen,från Turkiet. Kommer däremot inte ihåg var jag sett dessa uppgifter.

RT hade ett repotag härom veckan om syriska rebeller som tränas och beväpnas av "nato personal" i turkiet, minns inte om dom nämnde någonting om eventuella Libyer bland dom.

hittar förövrigt inte inslaget vid en snabb sökning, men det finns nog kvar...
2012-05-29, 21:00
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Nej, uppfattade ditt inlägg som du inte visste vem Belhadj är. Du kan alltid pröva att vara tydligare i dina frågor så slipper vi dylika missförstånd

sen finns det förvisso uppgifter om att "jihadkrigare" från Libyen ska finnas i Syrien, men att Belhadj skulle vara en av dom finner jag inte sannolikt....
Jo, visst kan jag försöka vara tydligare. Men jag svarade Shabahi på frågan om vems som kan ha dödat civila på nära håll i Houla (undeförstått). Varpå du svarar mig Eller Belhadj.

Ett missförstånd bara.

Återkom sedan gärna om du hittar något vederhäftigt på att Belhadj är inblandad.
Senast redigerad av Madagascar 2012-05-29 kl. 21:03.
2012-05-29, 21:03
Medlem
Citat:
Jo visst, kan jag försöka vara tydligare. Men jag svarade Shabahi på frågan om vems som kan ha dödat civila på nära håll i Houla (undeförstått). Varpå du svarar mig Eller Belhadj.

Ett missförstånd bara.

Gjorde jag verkligen det? aja spelar ingen roll, nu förstår vi varandra
2012-05-29, 21:08
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
vad för dig att tro att iranierna har krigförande förband/black ops på plats?

säger inte att det inte förehåller sig så, men undrar vad som får dig att tro det, finns det uppgifter om sådana grupper eller är det egna spekulationer?
Något om ev soldater från Iran här: https://www.flashback.org/sp37565721
2012-05-29, 21:10
Medlem
Citat:
Något om ev soldater från Iran här: https://www.flashback.org/sp37565721

tack
2012-05-29, 21:24
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
tack
Märk väl att tidningen är Israelisk - ifall det inte var uppenbart.
Senast redigerad av Madagascar 2012-05-29 kl. 21:27.
2012-05-29, 21:32
Medlem
Citat:
Märk väl att tidningen är Israelisk - ifall det inte var uppenbart.
Spelar det någon roll? Det borde vara en axiomatisk antagande att Iran försöker hjälpa till med all kraft. Det är ett krig som förutsäger balasen i MÖ bland sunni/shi'iter - om Syrien är förlorad, kommer Iran gå mot samma öde tids nog, förhoppningsvis. Om man är ense om detta (vilket ingen kan förneka förutom någon taqiyya-ayatollah här och där) är slutsatsen att Iran gör allt för att förhindra det; det innebär eventuella stöd genom att sända män dit.
2012-05-29, 21:39
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebax
Spelar det någon roll? Det borde vara en axiomatisk antagande att Iran försöker hjälpa till med all kraft. Det är ett krig som förutsäger balasen i MÖ bland sunni/shi'iter - om Syrien är förlorad, kommer Iran gå mot samma öde tids nog, förhoppningsvis. Om man är ense om detta (vilket ingen kan förneka förutom någon taqiyya-ayatollah här och där) är slutsatsen att Iran gör allt för att förhindra det; det innebär eventuella stöd genom att sända män dit.
Sant att motiv finns, men jag skulle gärna se lite fler och bättre belägg för att Iran skickat soldater till Syrien. Artikeln i YNet är lite konstig - de citerar ett uttalande på ISNA, som de säger togs bort senare - omöjligt att kontrollera.

Jag tror det är troligare att Iran skickat vapen än soldater.
Senast redigerad av Madagascar 2012-05-29 kl. 21:44.
2012-05-29, 23:21
Medlem
JMKKs avatar
Är det inte dags att protestera?
2012-05-29, 23:25
Medlem
Citat:
Sant att motiv finns, men jag skulle gärna se lite fler och bättre belägg för att Iran skickat soldater till Syrien. Artikeln i YNet är lite konstig - de citerar ett uttalande på ISNA, som de säger togs bort senare - omöjligt att kontrollera.

Jag tror det är troligare att Iran skickat vapen än soldater.
Jag tror att FSA hade lanserat ett videoklipp för ett tag sedan där de hade gripit några iranska soldater. Man kan ju alltid kritisera sanningshalten - och hävda att den är fejk. Mig veterligen finns det inte mycket till tvivel när det kommer till Irans ryteri och hur desperata de är vid detta tillfället.
2012-05-29, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JMKK
Är det inte dags att protestera?
Eller varför kan inte båda parterna samlas och #Prataomdet på Aftonbladets chatt?

Nä. Den enda vettiga alternativen som finns nu är att utrota regimen - endast en feg kräk skulle ta till 'diplomatisk lösning'. Man varken protesterar eller #prataromdet när 9000+ av ditt folk eller eventuellt deras släktingar har blivit mördad/våldtagen och förstörda. Krig är det som gäller, hellre dö stående än att krypa sig genom livet likt en feg kräk.
Senast redigerad av Rebax 2012-05-29 kl. 23:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in