Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Liten update:
Syrian opposition no angels either – Medvedev
http://rt.com/news/russia-syria-medvedev-interview-167/
Självklart så ligger det nåt i det Medved säger. Och det har ju i princip slagit alla, att revolutioner aldrig är homogena till sin natur; för massan kan då aldrig vara homogen, varken politiskt eller moraliskt. Allra minst i en etniskt och religiöst blandad stat.
Med detta som bakgrund, så bör det inte vara helt främmande för individen att även extrema element också väljer att demonstrera. Sedan så kan effekten av att regimen brukar överdrivet våld, för att på så sätt stävja motståndet, bli att radikala och extrema grupper skapas, allt i ett led att effektivisera motståndet. Men att det här skulle vara anledningen till att Ryssland står på Syriens sida, ser jag som ren och skär skitsnack. När oppositionen växer sig starka och etablerar sig själva internationellt, så kommer även Ryssland upphöra med deras ondförklaring av demonstrationerna.
Personligen så tror jag att demonstranterna kommer vinandes ur det här, men ifall det här genererar i en "demokratisk" stat, låter jag vara osagt, men det som är säkert är att situationen inte är hållbar för regimen. Vill även passa på att tacka dig för att du förmedla oss den här länken!