2012-07-19, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Varför skulle rebellerna bli mer stridslystna om de fastar?
för att när de fastar så tror de förmodligen mer på att de kommer få 24 oskulder av deras allah när de spränger sig själva eller går in i döden i guds namn!

Dör de under ramadan så garanteras dom 26 oskulder i himmelriket.
de blir mer stridsbenägna och skiter i konsekvenserna me tanke på vad de får när de dör !

Förmodligen
2012-07-19, 23:56
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Aftonbladet eldar på som aldrig förr på löpet:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15141574.ab

Nu är det "diktatorn" rakt av, inga halvmessyrer längre. Det här känns helt sjukt, sitta i Sverige och inte EGENTLIGEN veta ett skit om vad som pågår. Media är ju så sjukt köpta och ryktespridningen i andra änden av spektrat lika kass. Detta förbannande krigshetsande.

Jag vet bara en sak. Jag kommer aldrig lyfta ett vapen mot en annan människa. Oavsett. Mvh

Edit: Dom var sjukt snabba med att döpa om diktator till president.
Senast redigerad av HanSomForsvann 2012-07-20 kl. 00:00.
2012-07-20, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masken23
för att när de fastar så tror de förmodligen mer på att de kommer få 24 oskulder av deras allah när de spränger sig själva eller går in i döden i guds namn!

Dör de under ramadan så garanteras dom 26 oskulder i himmelriket.
de blir mer stridsbenägna och skiter i konsekvenserna me tanke på vad de får när de dör !

Förmodligen
Samtidigt så får dom ju inte äta eller dricka något under dagen det borde påverka dom lite psykiskt och fysiskt
2012-07-20, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Aftonbladet eldar på som aldrig förr på löpet:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15141574.ab

Nu är det "diktatorn" rakt av, inga halvmessyrer längre. Det här känns helt sjukt, sitta i Sverige och inte EGENTLIGEN veta ett skit om vad som pågår. Media är ju så sjukt köpta och ryktespridningen i andra änden av spektrat lika kass. Detta förbannande krigshetsande.

Jag vet bara en sak. Jag kommer aldrig lyfta ett vapen mot en annan människa. Oavsett. Mvh

Edit: Dom var sjukt snabba med att döpa om diktator till president.

Hörde precis på arabisk tv att syriska säkerhets tjänsten gripit någon eller några som varit inblandade i försvarsministerns död och jag hörde att flera enheter har kallats in till damaskus, om jag förstod det rätt så handlar det om 2 pansar brigader som är på väg dit.
2012-07-20, 03:17
Medlem
Shaytaniss avatar
Citat:
Citat:
WASHINGTON. Ledamöter i USA-kongressen vill tvinga militärhögkvarteret Pentagon att bryta ett köpekontrakt med statligt ägda ryska vapenföretaget Rosoboronexport.
Anledningen är att företaget säljer vapen till Syrien, säger en grupp i representanthuset.
Gruppen har motionerat i representanthuset om att stoppa affären, som gäller ett köp av tio ryska attackhelikoptrar, Mi-17. De är avsedda för Afghanistans krigsmakt, när USA dragit ner sin militära verksamhet i landet.
TT-AFP/

Det här måste vara höjden av hyckleri. Well, nästan åtminstone.

För Er som inte vet så dundrar terroristerna/islamisterna/oppositionen runt med amerikansk materiell. Det är amerikanska kulor som satt landet i inbördeskrig inte ryska.
Senast redigerad av Shaytanis 2012-07-20 kl. 03:22.
2012-07-20, 07:38
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaytanis
Det här måste vara höjden av hyckleri. Well, nästan åtminstone.

För Er som inte vet så dundrar terroristerna/islamisterna/oppositionen runt med amerikansk materiell. Det är amerikanska kulor som satt landet i inbördeskrig inte ryska.

Ja naturligtvis. Tyvärr så vet de allra flesta här i väst inte mycket om det. Detta p.g.a. vår "fria" medias rapportering, eller brist på sådan.
Om jag var rysk ledare så skulle jag som en motåtgärd sätta stopp för USAs flygtransporter till Irak och Afghanistan över ryskt territorium, vilka Ryssland nu tillåter.
2012-07-20, 12:13
Medlem
Shaytaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ja naturligtvis. Tyvärr så vet de allra flesta här i väst inte mycket om det. Detta p.g.a. vår "fria" medias rapportering, eller brist på sådan.
Om jag var rysk ledare så skulle jag som en motåtgärd sätta stopp för USAs flygtransporter till Irak och Afghanistan över ryskt territorium, vilka Ryssland nu tillåter.

Det gör ryssarna inte.

Samtal med al-Assad om att lämna ifrån sig makten har pågått ett tag (från ryska sidan). Men det är ett känsligt ämne och kan inte ske hur som helst. Ryssarna vill inte gå in, men de vill inte heller förlora territoriet till USA samt att al-Assad inte kan lämnas i sticket. Det måste ske på ett sätt där al-Assad inte tappar ansiktet troligen.

för övrigt är det ett pussel av intriger som vi som utomstående inte riktigt har koll på. Det har heller inte de som är på plats. Klart är att USA har en lierad högt upp i ledningen.
2012-07-20, 14:28
Bannlyst
Syrisk TV förnekar Assads tankar om avgång: http://www.syriaonline.sy/?f=Details...12&pageid=3018

" Ministry of Information dismissed as "completely untrue" what some TV channels ascribed to Russia' Ambassador in Paris Alexander Orlov on President Bashar al-Assad agreeing to what they said "stepping down in a civilized way".
2012-07-20, 15:09
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaytanis
Så är det nog. MSM hyllar "Syriens Nationella Råd", Syrian National Council. Dessa är dock inte de frihetskämpar vi ska fås att tro. De är sannolikt köpta av NWO. Fria Tider återger idag en artikel i The Guardian som tar av helgonglorian från dessa: http://www.friatider.se/syriens-demokratiaktivister-var-vasterlandsk-bluffrorelse

Vidare så är en viss taleskvinna för SNC Bassama Kodani, skriver man. Hon har enligt uppgift (bild) besökt årets Bilderbergermöte i Virginia, USA. Fler sådana indicier finns i artikeln. Ingen annan svensk källa skriver något sådant.

Syrien: NWO:s sista skrik. Game over!
2012-07-20, 17:46
Medlem
Supporters avatar
http://www.youtube.com/watch?v=pkILCx334-o

Stora militärmassor börjar synas till på syriens gator. "protecting syria day and night"
2012-07-20, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Så är det nog. MSM hyllar "Syriens Nationella Råd", Syrian National Council. Dessa är dock inte de frihetskämpar vi ska fås att tro. De är sannolikt köpta av NWO. Fria Tider återger idag en artikel i The Guardian som tar av helgonglorian från dessa: http://www.friatider.se/syriens-demokratiaktivister-var-vasterlandsk-bluffrorelse

Vidare så är en viss taleskvinna för SNC Bassama Kodani, skriver man. Hon har enligt uppgift (bild) besökt årets Bilderbergermöte i Virginia, USA. Fler sådana indicier finns i artikeln. Ingen annan svensk källa skriver något sådant.

Syrien: NWO:s sista skrik. Game over!

NWO existerar inte. Bilderbergergruppen är ingen konspiration.

Kan ni inte hitta på nya konspirationer. Har hört den där sörjan i flera år nu.
2012-07-20, 19:13
Medlem
postkrans avatar
Fail?
http://www.youtube.com/watch?v=YtGhZ6lBDPA&feature=player_embedded

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här