2012-07-18, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Som jag sa tidigare, trovärdiga källor. Den källan du angav är inte trovärdig. Allt jag vill ha är bilder eller videor på att dem existerar. Du säger dig inte ha dem. Om dessa specialstyrkor existerat hade vi haft bilder eller videor på dem.

kallar du antiwar för en icketrovärdig källa.
2012-07-18, 04:50
Medlem
Russia accuses US of arming Syrian rebels
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/syria/9329366/Russia-accuses-US-of-arming-Syrian-rebels.html

Hoppas inte att EU är med på ett hörn. Jag vill inte vara med o beväpna ett gäng apor.
Kan man hoppas att Ryssland och Kina hjälper al-Assad?
2012-07-18, 07:25
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokakatt
Russia accuses US of arming Syrian rebels
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/syria/9329366/Russia-accuses-US-of-arming-Syrian-rebels.html

Hoppas inte att EU är med på ett hörn. Jag vill inte vara med o beväpna ett gäng apor.
Kan man hoppas att Ryssland och Kina hjälper al-Assad?

Ryssland har sagt att man kommer att stödja Syrien med sitt veto i säkerhetsrådet. De servade attackhelikoptrarna är på väg och man kommer att sälja robotar till Syrien enligt avtal. Ryska krigsfartyg är på väg till Tartus. Det verkar definitivt inte tillåtas bli ett nytt Libyen.
2012-07-18, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
För er som undrar hur oppositionen kan ha dessa framgångar, så titta på denna videon.

http://www.youtube.com/watch?v=8hkQrHgPmdo&feature=plcp

Här ser vi en syrisk soldat bli dödad av en sniper. Sådana fall sker dagligen och överallt i Syrien. En kombination av klassisk gerillakrigföring i landsbyggden och urban gatu-krigföring i urbana miljöer såsom Homs som videon är filmad i.

Notera videon för jag tycker den är väldigt viktig.

Hahahahahahha denna är ju fejk.
han skjuter en kille i uniform på 30 meter med ett vapen som har ett kikarsikte.
killen vandrar fram å tillbaka omgärdad av en mur.
han har en kalle i hanen som han släpar runt på som om han vore på semester.
efter skottet så är det ingen av hans kollegor som sätter motvärns eld för att dra undan den skjutne.

vet du varför? jo för att de fanns inga andra där.
och en ensam soldat i ett krigsdrabbat område skulle aldrig vara ensam.

till å med min mormor som tror på
denna sekvens http://www.youtube.com/watch?v=gQ1GlGoNBEU
kan se att din video du lagt upp är fejk
2012-07-18, 13:08
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masken23
och en ensam soldat i ett krigsdrabbat område skulle aldrig vara ensam.

Så. En ensam soldat (som enligt definition alltså är mol allena) är alltså INTE ensam? Kan du utveckla det lite?

Inte för att jag tror det blir klarare, men jag kan kanske få mig ett gott skratt.....
2012-07-18, 13:44
Medlem
bl1nks avatar
Om ni vill ha vapenträning med hjälp av FSA så finns alltid: Free Syrian Army Help en kanal på YouTube. Folk ska tydligen använda denna kanal för just information om vapen m.m.

Den verkar ganska välgjord och seriös. Tror ni den produceras utomlands?
Senast redigerad av bl1nk 2012-07-18 kl. 13:47.
2012-07-18, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Så. En ensam soldat (som enligt definition alltså är mol allena) är alltså INTE ensam? Kan du utveckla det lite?

Inte för att jag tror det blir klarare, men jag kan kanske få mig ett gott skratt.....

Jag behöver inte utveckla för du har inget bättre argument emot mitt inlägg.....

men jag kan även tillägga att kamera mannen tar ett steg tillbaka innan skott ögonblicket, och fokuserar sin kamera på killen som skjuter just för att inte avslöja att filmen är fejkad, och soldaten som faller kommer inte med i filmen förens efter att han skjutit.

en sak till som bevisar att denna dåliga bollywood rulle e fejk, är att, ÄNDA sättet att ögonblickligen döda någon eller något är genom ett skott i huvudet/nacken. denna soldat har ej blivit skjuten i bakhuvudet/nacken, det skulle synas klart å tydligt på filmen. förmodligen fejkar dom att han har blivit skjuten i ryggen och blir man skjuten i ryggen så ligger man inte blixt stilla! det tar någon minut att förblöda till döds då blodtrycket sjunker när lunga hjärta inte kan pumpa runt blod/syre för att hålla igång hjärnan.
2012-07-18, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Om ni vill ha vapenträning med hjälp av FSA så finns alltid: Free Syrian Army Help en kanal på YouTube. Folk ska tydligen använda denna kanal för just information om vapen m.m.

Ja....
vapnet med kikarsikte är en remington 700 police och finns knappast i mellanöster!
förmodigen i Europa eller USA
2012-07-18, 15:46
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk

Du tror att man kan ha vapenträning via en youtube kanal? Terroristerna i Syrien har givetvis tränats av utlänningar som vill att de skall leva rövare i Syrien tills det är möjligt för dem att gå in med sina trupper. Troligen tränats av USA som knappast vill möta Syriens armé i strider utan kunna gå in under en täckmantel av humanitär hjälp.

Terroristerna i Syrien har inte gets någon träning i tyngre vapen om man skall tro på rapporteringen och det har sedan starten ryktats om att det finns utlänningar som strider mot den Syriska armén.
2012-07-18, 15:47
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masken23
Ja....
vapnet med kikarsikte är en remington 700 police och finns knappast i mellanöster!
förmodigen i Europa eller USA
Nästan alla vapen terroristerna har är amerikanska. AR-15 skall vara det vanligaste, att de inte skulle få in en remington har jag svårt att se.
2012-07-18, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Nästan alla vapen terroristerna har är amerikanska. AR-15 skall vara det vanligaste, att de inte skulle få in en remington har jag svårt att se.

kolla in denna länk

http://www.liveleak.com/view?i=56a_1340581439&comments=1

ganska många Icke ryska vapen !
2012-07-18, 20:28
Medlem
Madagascars avatar
Det hävdas att dagens attack som dödade tre (eller fyra?) i Assads inre kärna var en självmordsbombare bland livvakterna. Jag är skeptisk. Varför är inte denne själmordsbombare namngiven bland de döda då? Kan det inte lika gärna vara ett kuppförsök med en placerad bomb?

Var det Assad själv som var målet?

Är det helt säkert att Assad är oskadd?

Om det nu var en självmordsbombare bland livvakterna så måste regimen vara fruktansvärt nervösa för sin egen säkerhet. Om de inte kan lita på sina egna livvakter så måste det vara mycket svårt att göra sitt jobb. Fler avhopp från regimen är nog att vänta oavsett vem som utfört dådet.

http://www.reuters.com/article/2012/07/18/us-syria-crisis-idUSBRE8610SH20120718
Senast redigerad av Madagascar 2012-07-18 kl. 20:37.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in