2011-12-23, 15:42
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigtnamn200

Bashar har redan gjort ändringar i lagen. Hans fru är uppväxt i London, och Bashar var där och studerade. Hon bär inte slöja, och han är ingen religiös fanatiker. Syrien har varit självständigt i cirkus 70 år - det är oerhört svårt för ett land att bygga upp en fungerande demokrati på en så kort tid.

Tex var det ju bashars fru som införde lagen att inga slöjor fick bäras i skolor vilket blev till ett sjuhelvetes ramaskri bland alla islamister.

I somras överfölls en transport med mat som skulle från en bas till en annan där armetransporten vart överfallen av rebellerna.
3 soldater skjöts till döds men inget om det i media.
Media är vinklad för att gynna dem som profiterar på vinklingen.

ofT. Och kan nån förklara för mig att på varje klipp du ser så skriker folket allauakbar?
Alltifrån gripandet av ghadaffi till attacker och saddams hängning till det ena och det andra?
2011-12-23, 15:46
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Ps.... Hur reagerade USA under upploppen i Los Angeles på 90-talet?... Var det inte militärer på gatorna? ... DS.

Jag kommer inte håg att de sköt mot demonstranter...Militären i demokratier har fö, andra syften än dem som finns i diktaturer - tex att förrycka den egna befolkningen.

mvh
Giladi
2011-12-23, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giladi
Jag kommer inte håg att de sköt mot demonstranter...Militären i demokratier har fö, andra syften än dem som finns i diktaturer - bl.a förrycka den egna befolkningen.

mvh
Giladi

Hur tror du det hade sett ut ifall det hade dött över 1000 amerikanska soldater. Hade USA:s militär gullat med demonstranterna? Både du och jag vet att militären hade agerat med järnhand. Ytterligare en gång; titta gärna på intervjun jag la upp på förra sidan.
2011-12-23, 16:06
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Hur tror du det hade sett ut ifall det hade dött över 1000 amerikanska soldater. Hade USA:s militär gullat med demonstranterna? Både du och jag vet att militären hade agerat med järnhand. Ytterligare en gång; titta gärna på intervjun jag la upp på förra sidan.

Det hade inte sett roligt kan jag lova...hur hade det sett ut om min gamla mormor hade börjat åka rollerlades..? Härligt talat skiter jag fullständigt. Att ljuga eller fabulera...har varit och är nomadfolkens (fantasmatiska) sätt att engagera och skapa legender och traditioner hållas sig samman. I arabvärlden lever detta fenomen vidare därför är det jävligt svårt att ta till sig all rapporter från denna del av världen, .. Vidare har Islam (genom profeten Muhammed) reglerat och förankrat den i religionen. Nu när lögnarna måste bekämpa varandra - går det inte längre att dra nyttan av Taqqyjan, eftersom alla parter känner till den och utnyttjar den !

Du måste försöka använda dig av fakta/bevis mao ! När du har lyckats bevisa att det var de syriska demonstranterna som började skjuta och döda soldaterna...kommer jag att ändra min uppfattning.

vill du vara snäll och googla själv ordet/begreppet taqqyja / eller....Lögnen i Allahs namn

mvh
Giladi
2011-12-23, 16:29
Bannlyst
Citat:
Du måste försöka använda dig av fakta/bevis mao ! När du har lyckats bevisa att det var de syriska demonstranterna som började skjuta och döda soldaterna...kommer jag att ändra min uppfattning.

mvh
Giladi

Det finns massvis med videoklipp där man ser "fredliga demonstranter" som är beväpnade. Hur tror du att folk från militären dog? Självmord? Eller tror du att militären dödar egna män?

Fredliga demonstranter: http://www.youtube.com/watch?src_vid=-0SQkzNTiaU&feature=iv&annotation_id=annotation_448 068&v=ulNfCKDMmRU&fb_source=message
2011-12-23, 16:40
Bannlyst
Till alla som har koll på svensk historia... Hur såg det ut under arbetardemostrationen i Ådalen?
2011-12-23, 16:57
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Det finns massvis med videoklipp där man ser "fredliga demonstranter" som är beväpnade. Hur tror du att folk från militären dog? Självmord? Eller tror du att militären dödar egna män?

Fredliga demonstranter: http://www.youtube.com/watch?src_vid=-0SQkzNTiaU&feature=iv&annotation_id=annotation_448 068&v=ulNfCKDMmRU&fb_source=message

Uppenbarligen besköts soldater av sina f.d egna kamrater..Det förnekar ingen i dagsläge. Men det tog ganska lång tid INNAN avhoppade soldater började skjuta mot sina f.d egna. De allra flesta hoppade av efter att ha vägrat beskjuta civila. Till följd av vägran - flydde dessa hals över huvud - för att slipa bli ihjälskjutna av sina egna befäl. Om du har bevis för att det fungerar annorlunda i arabvärlden vill jag gärna att du presenterar fakta...Vidare vill jag hävda att viltskjutande mot civila/folkmassan har ägt rum tidigare i Syrien...av Bashars far, Hafez al Assad ...så fenomenet är inte unikt, inte !!

När du har googlat klar Taqqyja kan du fortsätta med " Syrien/Hama 82..."

mvh
Giladi
Senast redigerad av Giladi 2011-12-23 kl. 17:01.
2011-12-23, 17:14
Bannlyst
Citat:
Uppenbarligen besköts soldater av sina f.d egna kamrater..Det förnekar ingen i dagsläge. Men det tog ganska lång tid INNAN avhoppade soldater började skjuta mot sina f.d egna. De allra flesta hoppade av efter att ha vägrat beskjuta civila. Till följd av vägran - flydde dessa hals över huvud - för att slipa bli ihjälskjutna av sina egna befäl. Om du har bevis för att det fungerar annorlunda i arabvärlden vill jag gärna att du presenterar fakta...Vidare vill jag hävda att viltskjutande mot civila/folkmassan har ägt rum tidigare i Syrien...av Bashars far, Hafez al Assad ...så fenomenet är inte unikt, inte !!

När du har googlat klar Taqqyja kan du fortsätta med " Syrien/Hama 82..."

mvh
Giladi

Varje år flyr tusentals soldater från armén i Syrien. Detta är inget nytt fenomen.

Ifall du hävdar att det var vilt skjutande mot "civila" i Hama har du härmed ingen talan om situationen i Syrien eftersom att du antingen 1. Inte har någon som helst koll, eller 2. Ljuger om fakta. I Hama på 80-talet försökte Achoan Muslimin (Muslimska brödraskapet) att ta över staden. Terroristerna hade massvis med vapen, vilket ledde till att president Hafez al Assad isolerade staden under en månads tid och tog hand om terroristerna.
2011-12-23, 17:44
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Varje år flyr tusentals soldater från armén i Syrien. Detta är inget nytt fenomen.

Ifall du hävdar att det var vilt skjutande mot "civila" i Hama har du härmed ingen talan om situationen i Syrien eftersom att du antingen 1. Inte har någon som helst koll, eller 2. Ljuger om fakta. I Hama på 80-talet försökte Achoan Muslimin (Muslimska brödraskapet) att ta över staden. Terroristerna hade massvis med vapen, vilket ledde till att president Hafez al Assad isolerade staden under en månads tid och tog hand om terroristerna.

Att tusentals flyr från armén varje år.. säger mer om armén än om de flyende. Håller du inte med. ? Varför flyr man i tusentals, levnadsvillkor, mänskliga rättigheter, obekväma politiska åsikter...värdegrunder kanske? Skitsamma men när man flyr med motivet att vägra skjuta på den egna befolkning, riskerar man inte längre bara långa fängelsestraff...eller har jag fel även här menar du.. nackskott ..efter nageldragningar ..och avskurna könsorgan som stoppas i ens mun...var/är bara få av Baathpartiets favoriter...Förnakar du även detta??

Jo ..jag håller med att i Hama försökte islamistiska rörelser skaffa fotfästen ja...men varken du eller den syriska regimen kan förneka/dölja de massmord som har pågått där. Ni gör så gott ni kan, dock ..År 1982 dödade den syriska regeringen 25.000 - 30.000 av sina egna medborgare. Hafez el Assad "planat" en hel stad med en luft bombardemang följt av tungartilleri och tanks eld. Varför? Jo...De var tydligen anti Baathpartiet, det enda tillåtna partiet 1982 i Syrien ...simple as that.

Vill du ha länkar till det..?

Du låter värre än Bagdad Bob

mvh
Giladi
Senast redigerad av Giladi 2011-12-23 kl. 18:08.
2011-12-23, 19:26
Bannlyst
Citat:
Att tusentals flyr från armén varje år.. säger mer om armén än om de flyende. Håller du inte med. ? Varför flyr man i tusentals, levnadsvillkor, mänskliga rättigheter, obekväma politiska åsikter...värdegrunder kanske?

Källa på det? Exempelvis så "flydde" min kusin från armén efter att ha studerat i universitet i sex år till mattelärare, för att flytta till Sverige.

Citat:
det enda tillåtna partiet 1982 i Syrien ...simple as that.

Okej, och hur ser det ut idag med konkurrerande partier i Syrien? Sluta ta upp 1980-talet som exempel. Som om det är så Syrien ser ut idag. På samma sätt som du inte kan jämföra 80-talets händelser då hans far ledde landet, kan jag inte dra paraleller till 30-talets Sverige eller andra exempel.
2012-01-06, 16:14
Bannlyst
http://www.dn.se/nyheter/varlden/minst-25-doda-i-explosion-i-syrien

"Oppositionen i Syrien anklagar myndigheterna för att ha iscensatt händelsen och säger enligt Sky News att "köttprodukter" förts till platsen före explosionen."

Hoppas de har filmer/bilder på detta, de brukar ju annars vara väldigt snabba på att ta fram mobiltelefonerna. Deras förklaringar börjar bli komiska.
2012-01-06, 16:33
Medlem
masamisos avatar
Citat:
http://www.dn.se/nyheter/varlden/minst-25-doda-i-explosion-i-syrien

"Oppositionen i Syrien anklagar myndigheterna för att ha iscensatt händelsen och säger enligt Sky News att "köttprodukter" förts till platsen före explosionen."

Hoppas de har filmer/bilder på detta, de brukar ju annars vara väldigt snabba på att ta fram mobiltelefonerna. Deras förklaringar börjar bli komiska.

Kolla på youtube, där kan det finnas mycket. Själv tror jag också att regimen låg bakom explosionen. Snart faller regimen, det är inte mycket kvar, Bashar stannar inte i makten till 2014.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in