• 1
  • 2
2011-03-15, 21:38
Medlem
Sitter här med ångest just nu efter att fått ännu ett "tack för din ansökan,men tjänsten har blivit tillsatt" mail.
Jag är student, tar fullt CSN vilket är det enda jag lever på. Jag försöker lägga undan lite varje månad för att kunna betala hyran i sommar (har tyvärr inga hyresfria månader) men det blir tyvärr inte så mycket så det kommer räcka i tre månader.

Söker verkligen jobb HELA tiden, har varit runt i affärer och lämnat CV, ringt runt etc.
Det enda jag inte sökt är vårdjobb (personlig assistent etc) för jag klarar verkligen inte av det, jag har provat och det var verkligen det värsta jag gjort, hjälpa till med tvätt, toabesök etc.

Jag kan inte heller ta en sommarkurs och få CSN för jag ligger efter med poäng och kommer ta en sommarkurs för att "komma ifatt" så jag får CSN igen till hösten.

Kommer jag kunna få hjälp till mat/hyra av socialen under sommaren om jag inte får ett jobb?

Citera
2011-03-15, 21:40
Bannlyst
Torka bajs och äta eller svälta och frihet!
Citera
2011-03-15, 21:43
Medlem
segims avatar
bo hemma en stund? låna av föräldrarna?
Citera
2011-03-15, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av segim
bo hemma en stund? låna av föräldrarna?

Att flytta hem till mamma kan vara ett alternativ fast det är skitsvårt att få lägenhet i denna stan. Tror inte hon tjänar tillräckligt att låna ut dock, och pappa har jag ingen kontakt med...
Citera
2011-03-15, 21:49
Medlem
Man har ju till o med ökat csn lånet.

Men fråga om du kan få låna av en kompis, och det borde ju inte vara så himla mycket begärt, om du nu vet att du kan betala tillbaka
Citera
2011-03-15, 22:02
Medlem
eXtremos avatar
Nödlån av kåren?
Citera
2011-03-15, 22:12
Medlem
jaffajaffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlleycatScratch
Sitter här med ångest just nu efter att fått ännu ett "tack för din ansökan,men tjänsten har blivit tillsatt" mail.
Jag är student, tar fullt CSN vilket är det enda jag lever på. Jag försöker lägga undan lite varje månad för att kunna betala hyran i sommar (har tyvärr inga hyresfria månader) men det blir tyvärr inte så mycket så det kommer räcka i tre månader.

Söker verkligen jobb HELA tiden, har varit runt i affärer och lämnat CV, ringt runt etc.
Det enda jag inte sökt är vårdjobb (personlig assistent etc) för jag klarar verkligen inte av det, jag har provat och det var verkligen det värsta jag gjort, hjälpa till med tvätt, toabesök etc.

Jag kan inte heller ta en sommarkurs och få CSN för jag ligger efter med poäng och kommer ta en sommarkurs för att "komma ifatt" så jag får CSN igen till hösten.

Kommer jag kunna få hjälp till mat/hyra av socialen under sommaren om jag inte får ett jobb?

Du borde nog dubbelkolla det där med CSN. Tidigare har man fått automatiskt godkännande för sommar-CSN om du har haft det under föregående termin. Skall inte vara några problem vad jag vet. Har själv bara haft 30-p tentor så om jag har tagit omtentan i augusti har jag tagit 0p på pappret för CSN. Det har dock gått bra de gånger det vart aktuellt, så ta en dubbelkoll på det!
Citera
2011-03-15, 22:21
Medlem
JackShephards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlleycatScratch

Klart du får, jag tar studenten till sommaren och kommer få hyr/mat/etc. pengar till september månaden av socialen. Sen få man se om man studerar vidare eller skaffar jobb.
Citera
2011-03-17, 07:58
Medlem
drutgers avatar
Finns massa jobb på academic work som du kan få
Citera
2011-03-17, 09:48
Medlem
bernankes avatar
Fixa ett jobb... Det är inte jätteknepigt.
Citera
2011-03-17, 10:03
Medlem
Mindstormers avatar
Du kanske skulle kunna hyra ut din lägenhet i andra hand under sommaren och bo hemma?
Citera
2011-03-17, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackShephard
Klart du får, jag tar studenten till sommaren och kommer få hyr/mat/etc. pengar till september månaden av socialen. Sen få man se om man studerar vidare eller skaffar jobb.

Har folk ingen jävla skam i kroppen längre? Hur fan kan man redan nu sitta och säga att man ska leva på soc under sommaren?! Lata jävel

Sommarjobb borde inte vara något störreproblem för en student då det kryllar av bemaningsbolag som fokuserar enbart på att anställa studenter. Lycka till med sökandet!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in