• 1
  • 2
2011-03-17, 17:51
Medlem
Diablo1118s avatar
Fast om man nu inte får jobb och det inte finns någon annan utväg är väl det soc är till för.
Citera
2011-03-17, 19:05
Medlem
basedONrealitys avatar
Som jag har tolkat det så får min pojkvän fullt CSN-lån även på sommarn om han läser en sommarkurs. Fast det måste vara på minst 7,5p tror jag
Citera
2011-03-17, 19:26
Medlem
datorhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basedONreality
Som jag har tolkat det så får min pojkvän fullt CSN-lån även på sommarn om han läser en sommarkurs. Fast det måste vara på minst 7,5p tror jag
Ska han få fullt CSN under sommaren (alltså 10 veckor) måste han läsa 15hp. För 7.5 högskolepoäng kan han få fullt CSN i 5 veckor.
Citera
2011-03-17, 21:11
Medlem
basedONrealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datorhell
Ska han få fullt CSN under sommaren (alltså 10 veckor) måste han läsa 15hp. För 7.5 högskolepoäng kan han få fullt CSN i 5 veckor.

Okej, då kanske han ska läsa två kurser :P Men jag vet att han ska få fullt CSN under sommaren iaf. Så det stämmer säkert det du säger.
Citera
2011-03-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlleycatScratch
Att flytta hem till mamma kan vara ett alternativ fast det är skitsvårt att få lägenhet i denna stan. Tror inte hon tjänar tillräckligt att låna ut dock, och pappa har jag ingen kontakt med...

Din mamma hade råd att ta hand om dig när du var barn så varför skulle hon inte kunna låna ut lite pengar till dig nu? Hoppas det löser sig.
Citera
2011-03-18, 00:15
Medlem
Bara för att du är personlig assistens betyder det inte att du måste torka bajs varje dag. Det har inte jag behövt göra någon gång och kommer med största sannolikhet aldrig göra det heller, såvida jag inte byter brukare. Som du kanske förstått nu beror arbetsuppgifterna helt på med vem du får jobba med. Sök och prova!
Citera
2011-05-11, 21:20
Snor tråden lite!

Ligger ungefär lika illa till nu börjar det se ut som. Sökte 10 jobb inför sommaren (allt jävla slags möjligt skit) men det är lite svågerpolitik i orten jag befinner mig i under sommaren. Hur illa det än låter så har tillochmed blivit nekad på donken :] Förstår ni hur illa det är då? Riktigt jävla illa

De flesta jobben har jag blivit nekad till (vad jag uppfattade det som) är för att min erfarenhet är liten jämfört med andra som sökt.

Kraven som min hemkommun har är:

Frågan är: Skulle jag kunna folkbokföra mig i hemkommun (eftersom jag ändå flyttar tillbaka dit under det allt för långa "sommarlovet") och få ekonomiskt stöd av dem? Givetvis så får jag ju anmäla mig i min hemorts AF Dagen efter jag har slutat skolan, vilket är en del utav min plan isf.

Stannar jag kvar i orten jag pluggar i så kommer jag inte överleva, tar jag mig hem så har jag ändå inte råd med räkningarna. Att be morsan om pengar är uteslutet då hon ligger under existensminimum!
Farsan vet jag inte riktigt var han finns. ^^

Edit: Även sökt i orten jag pluggar i men fått samma svar här.
Citera
2011-05-12, 02:51
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Fast om man nu inte får jobb och det inte finns någon annan utväg är väl det soc är till för.

Bara handläggningsperioden är väl typ längre än sommarlovet för studenter?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in