2018-10-25, 10:54
Medlem
Såg ett ställe som sålde halloweenburka.
Citera
2018-10-25, 22:17
Medlem
Med ett ofläckat vitt lakan virad om kroppen och en rödrutig borduk till huvudbonad pyntad med ett pärlhalsband blir du en Saudisk härskare och bjud på prinskorvar modifierade till kapta fingrar.. lite ketchupp till.... huu.
Citera
2018-10-26, 17:59
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Till Kläder och skor: köpråd för eventuellt sammanfogande med (FB) Tips på klädsel till temafester/maskerad ("vad skall jag klä ut mig till")/Mod.

Kultur: allmänt --> Kläder och skor: köpråd
/Moderator
Citera
2018-10-29, 17:10
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Var köper sossar sina kläder?

Det vankas Halloween och jag ska eventuellt på maskerad. Funderar på att klä ut mig till sosse, och det första som dyker upp i huvudet är Dressmann, är det en sossig klädaffär? Frågar aldrig folk var de köper sina kläder, men de ser väl ofta ut att ha typ en skjorta därifrån, kanske rent av en kavaj från Hennes och Mauritz. Vad tror ni? Har ni lite tips?
Citera
2018-10-29, 17:14
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LatentAmbivalens
Det vankas Halloween och jag ska eventuellt på maskerad. Funderar på att klä ut mig till sosse, och det första som dyker upp i huvudet är Dressmann, är det en sossig klädaffär? Frågar aldrig folk var de köper sina kläder, men de ser väl ofta ut att ha typ en skjorta därifrån, kanske rent av en kavaj från Hennes och Mauritz. Vad tror ni? Har ni lite tips?

Jag tror sossar köper sina kläder på samma ställen som moderater och sverigedemokrater. Dvs lite här och var betoende på ekonomisk status. Jag är sosse och köper ibland på dressman, ibland på jack & Jones och ibland Björn borg. Ibland åker jag till Gekås och ibland nån dyrare affär.
Citera
2018-10-29, 17:17
Medlem
Riktig sosse har prislappen kvar så att plagget kan lämnas tillbaka
Citera
2018-10-29, 17:23
Medlem
fittslickarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LatentAmbivalens

Sossar kan väl många gånger klä sig ganska "bratigt"? Svårt att avgöra vem som är moderat och vem som är sosse.

Klä ut dig till miljöpartist eller kommunist. Då får du leta en del men tipset är sunkiga second hands.
Citera
2018-10-29, 17:32
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag tror sossar köper sina kläder på samma ställen som moderater och sverigedemokrater. Dvs lite här och var betoende på ekonomisk status. Jag är sosse och köper ibland på dressman, ibland på jack & Jones och ibland Björn borg. Ibland åker jag till Gekås och ibland nån dyrare affär.

Citat:
Ursprungligen postat av fittslickarn
Sossar kan väl många gånger klä sig ganska "bratigt"? Svårt att avgöra vem som är moderat och vem som är sosse.

Klä ut dig till miljöpartist eller kommunist. Då får du leta en del men tipset är sunkiga second hands.

Ja, självklart varierar det rätt mycket. Försöker slå huvudet på spiken så att de som frågar tycker att det är lite kul. Men kanske blir svårt att hitta en typisk sosse-look.
Citera
2018-12-03, 10:49
Medlem
Shawn92s avatar
Tema - Sjukhus

Hallå!

Behöver lite inspo från mina kära flashbackare. Ska på fest där temat är "sjukhus" och har fanimig ingen aning om vad jag kan ha på mig. Tänkte "scrubs" eller liknande, men tänkte någon mer lär ju gått på en fest med liknande tema som tog ut svängarna mer än att bara klä ut sig till en karaktär från en tv-serie.

Tacksam för all hjälp!
Citera
2018-12-03, 11:23
Medlem
Du skaffar en vit rock, en namnskylt likt denna https://www.skyltcentralen.se/wp-con...vård.jpg med ditt namn, samt ditt yrke som skall vara "Proktolog".

Medtag ett förstoringsglas, lavemangspruta och visitkort där en gratis undersökning ingår vid första besöket.

Lycka till!
Citera
2018-12-03, 11:37
Medlem
AX64s avatar
Du kanske inte behöver begränsa din utstyrsel till att likna dem som arbetar inom sjukvården. Du kan också klä ut dig till "kund". Break a leg?
Citera
2018-12-03, 11:55
Medlem
Shawn92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meatfuck
Du skaffar en vit rock, en namnskylt likt denna https://www.skyltcentralen.se/wp-con...vård.jpg med ditt namn, samt ditt yrke som skall vara "Proktolog".

Medtag ett förstoringsglas, lavemangspruta och visitkort där en gratis undersökning ingår vid första besöket.

Lycka till!

haha denna var bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in