Svara
  • 1
  • 2
2011-03-15, 06:40
Medlem
Gismivs avatar
Kn: Man
lder: 20
Vikt: 95
Substans: Ritalin
Dos: Osker men MAX 200mg
Erfarenheter: Cannabis, benzo, "lyckopiller" ssom Lyrica, Concerta och nu Ritalin

Tv av mina polare kom till mig runt 19.30 tiden och den ena som vi kan kalla fr Erik hade med sig Ritalin, en medicin som han tog frut mot sin ADHD.
Vi bestmmer oss fr att testa och snorta samt flumma p Ritalin och se hur ruset r.
Vi hllde ut ungefr 7 stycken kapslar, 40mg per kapsel.
Vi krossade allting och jag lade upp en lina, vet inte vilken dos, men den var inte s jttestor.
Klockan r ungefr 19.45 nr jag drar linan och det var det vidrigaste skit jag ngonsin snortat i hela mitt liv. Ett tips till er som tnker testa att snorta Ritalin: Det smakar vidrigt.
Klockan r runt 20.00 nr jag bestmmer mig fr att "bomba" lite Ritalin istllet fr att snorta.
Jag tar en bit toapapper och lgger i ganska mycket Ritalin i den och stoppar in i kften och svljer med vatten. Efter det knner jag att jag mste rra p mig hela tiden, mste hlla p med ngonting hela tiden. Jag hittar en sak som jag kan gra hela tiden medans jag r som spralligast och det r att skriva till folk msn och faceboook, fr nr jag knappar p tangentbordet s knns det bttre n och hlla p med ngonting annat, t.ex. mobilen.
Jaja, nog om det.
Ungefr 20.15 s bombar jag en riktigt fet och svljer den, smakar ingenting, gr skitbra.
Nr klockan r typ 20.30 var jag pratsam som fan, knde mig glad upphetsad, sprallig, avbrt alltid mina polare nr dom hll p och pratade, oavsett om jag inte ville avbryta dom s bara flg orden ut ur munnen p mig, och det gr dom fortfarande. Skriver jag till folk p msn eller p fb s skriver jag p, jag skiter i vad dom vill sga eller vad dom vill veta utan jag bara pratar p och det gr jag nnu. Har knt av ruset i 9 timmar nu, helt sjukt men sant.
Min andra polare, Patrik kan vi kalla honom, han bombade nstan resten som var kvar och blev lika sprallig som jag och var tvungen att g och gra saker hela tiden hlla p med ngot, han brjade prata i munnen p mig och jag brjade prata i munnen p honom. Han trodde ju helt skert att jag lyssnade p vad han sa medan jag snackde p om allt mellan himmel och jord och trodde p fullt allvar att att han lyssnade p vad jag sa.
Det kan bli vldigt frvirrande text ibland d jag r fruktansvrt skakig och frvirrad av mig. Extremt muntorr r jag ocks, dricker vatten hela tiden.
Gick ut till spegeln fr 20 min sen fr att om jag sg "pverkad" ut, och det gjorde jag..
Det syntes p gonen att ngot var "fel" p mig och jag sg vldigt hngig och trtt ut ven trots att jag var hur pigg som helst. Jag har nu varit vaken i 24 timmar och knner fortfarande av ruset sen 21.00 ungefr. Har suttit och snackat massa goja med folk p facebook och msn hela natten typ. Dom har lyssnat och skrattat t mig. Frresten mste jag be er ha verseende med att jag byter samtalsmne ibland, det r ocks nt med ruset som gr att jag pratar enormt mycket, hela tiden, repeterar saker jag sagt tidigare och jag vet det.
Nu r klockan 06.26 och jag vntar p att Patrik ska komma med bussen till mig, han mdde dligt sa han. Han knner fortfarande av ruset, skakade, hade hjrtrusningar och som han sjlv sa till mig " det knns om att kroppen kommer explodera snart" s drfr bad jag honom komma hit istllet fr att han r hemma med sina frldrar och sen att dom kommer p honom osv. D r det bttre han kommer hit, sover ruset av sig lite och om han nojjar s finns jag ju hr.
Jaja, nu har jag nog kommit till slutet av min frsta och kanske sista tripprapport nr jag r pverkad av ngonting i alla fall, tminstone nr jag tagit Ritalin, fr man blir ofta frvirrad svida du inte koncentrerade dig p ngonting fr d kan man inte slppa det man tittar p.
Jag tror nstan att jag ska kra lite Ritalin nsta vecka eller idag i skolan, fr att kunna koncentrera mig p det jag ska jobba med d koncentrationen blir skitbra. Har aldrig varit s fokuserad p att skriva en text p flashback frut. Wow, nu svartnade det till fr gonen p mig ocks, det blir s d och d p mitt afterglow att nr jag blinkar med gonen s svartnar precis allting i 5 sekunder..
Bokstverna flyter runt som bara fan, s det r svrt och vet vad jag har skrivit och vad jag har glmt...
Blev ltt fokuserad p saker och ting, pratade vldigt mycket med folk som var hr, jag pratade KONSTANT, om olika saker hela tiden, bytte samtalsmne hela tiden, fattade ingenting i princip.
Sen nr ruset var som bst s knde jag mig som kung ver vrlden, ingenting kunde f mig att m dligt eller bli arg, jag var bara s krleksfull och bttre n alla andra. Sjlvfrtroenden kade enormt! S det var otroligt. Ville bara mysa ner mig i soffan med ngon egentligen. Men satte mig p msn och brjade skriva helt nojjiga saker till folk jag aldrig pratat med frr, sa saker som t.ex. "Jag r nstan kr i dig du r s jkla fin, helt otroligt! Kom hit och gift dig med mig?" och snt fortsatte jag skriva till folk jag aldrig ens pratat med frut. Till vissa personer som jag knner skrev jag hur lnga konversationer som helst, ingen hann ens lsa klart ett stycke innan jag hade skrivit ett stycke till den hr stackaren som satt och lste allting och skrattade t mig och jag bara log t det.
Jag har aldrig mtt s himla i hela mitt liv som nr jag var p toppen av ruset av Ritalin.
Jag pratade om allt frn krogen, brudar, ansikten, ronvax, jag bytte en gng mne frn ronvax till att frga min vn om han tnder p pussar? Fick inget svar fr han satt bara och skrattade t mig och jag fortsatte avbryta honom hela tiden med mina samtalsmnen.
Det r det bsta narkotikaklassade "pillret" jag testat n s lnge, och d har jag faktiskt testat benzo, i alla fall stesolid och det sg tyckte jag.
Annars rker jag bara lite spice d och d, lite cannabis d och d samt testar lite nya lagliga droger d och d, allt fr att m bra, vilket jag inte kan utan mediciner/droger.

Tack fr att ni tog er tid att lsa min klippt vrdelsa men, enligt mig, roliga tripprapport
Vi fr se om det kommer fler tripprapporter frn min sida.
Om det skulle komma ngon mer s kommer jag vara nykter/ren i alla fall.
S jag slipper skriva s frvirrande och repetera saker och ting.

OBS: Jag r allts vldigt pverkad av Ritalinet fortfarande s ha verseende med stavfel och s vidare eftersom hela skrmen lutar fr mig och bokstverna flyter runt s kan det ltt bli stavfel.
Citera
2011-03-15, 07:58
Medlem
Tack fr att du delade med dig, det var intressant.

Har funderat sjlv p att testa ritalin ett bra tag nu faktiskt, men jag vet inte hur jag ska f tag p det
Citera
2011-03-15, 10:11
Medlem
Jussefines avatar
Har sjlv funderingar p att infrskaffa mig lite Ritalin frn vnner med ADHD, denna rapport fick mig nnu mer sugen!
Citera
2011-03-15, 12:37
Medlem
Hahahah har varit med om ngot liknande nr jag och en kompis provade ritalin frsta gngen, vi satt frn klockan 23:00 till 08:00 och lste allt och inget hr p Flashback, Innan vi testade det, var vi skit hungriga och gjorde riktigt goda mackor med ost och skinka och en stor cola, men mrkte vid klockan 5 p morgonen att mackorna och colan var orrd s inne i flashback vi hade varit hahahah
Citera
2011-03-15, 14:22
Medlem
Ngon som har tips p hur man enkelt kan f ritalin utskrivet?
Citera
2011-03-15, 14:45
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemgjord
Ngon som har tips p hur man enkelt kan f ritalin utskrivet?
Skaffa adhd/aspergers och klaga p strattera/concerta d du kommer f testa dem fre ritalin.
Citera
2011-03-15, 16:20
Medlem
Gismivs avatar
Ja, allts jag vet mnga som sger att Ritalin r skitdligt att flumma p, tvrtom, det r riktigt bra. Tyvrr satt mitt rus i nda fram tills 11.00 nsta dag allts..
Nr jag skrev denna rapporten s var jag otroligt frvirrad, visste inte vad jag hade skrivit ibland, jag repeterade saker, och orden och meningarna bara flg ut.
Jag har ALDRIG i hela mitt liv pratar s mycket, bde IRL och p ntet, ngonsin frut.
Ni som vill testa att flumma p Ritalin, gr det, ni kommer inte ngra er.
Men var beredda p att om ni tar 200mg t.ex. som jag gjorde s finns risken att ni inte kommer sova p sisdr en 30 timmar, minst. Jag har inte ens gtt och lagt mig nnu, jag vntar faktiskt p att "Erik" ska komma hit med mera Ritalin nu

Det r dock svrt att f tag p Ritalin om du inte knner ngon som har ADHD typ.
Sen r Ritalin faktiskt jkligt beroendeframkallande knde jag direkt efter att det vrsta ruset hade lagt sig, d fick jag enormt sug efter mera.
Sen har jag lst om att avtndningen skulle ge extrem ngest osv och det hnde inte i mitt fall. Fick lite sm ngest fr att jag gick till skolan pverkad och blev pkommen av lrarna och sna sm saker, annars hade jag ingen ngest alls
Senast redigerad av Gismiv 2011-03-15 kl. 16:22.
Citera
2011-03-16, 22:51
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gismiv
Ja, allts jag vet mnga som sger att Ritalin r skitdligt att flumma p, tvrtom, det r riktigt bra. Tyvrr satt mitt rus i nda fram tills 11.00 nsta dag allts..
Nr jag skrev denna rapporten s var jag otroligt frvirrad, visste inte vad jag hade skrivit ibland, jag repeterade saker, och orden och meningarna bara flg ut.
Jag har ALDRIG i hela mitt liv pratar s mycket, bde IRL och p ntet, ngonsin frut.
Ni som vill testa att flumma p Ritalin, gr det, ni kommer inte ngra er.
Men var beredda p att om ni tar 200mg t.ex. som jag gjorde s finns risken att ni inte kommer sova p sisdr en 30 timmar, minst. Jag har inte ens gtt och lagt mig nnu, jag vntar faktiskt p att "Erik" ska komma hit med mera Ritalin nu

Det r dock svrt att f tag p Ritalin om du inte knner ngon som har ADHD typ.
Sen r Ritalin faktiskt jkligt beroendeframkallande knde jag direkt efter att det vrsta ruset hade lagt sig, d fick jag enormt sug efter mera.
Sen har jag lst om att avtndningen skulle ge extrem ngest osv och det hnde inte i mitt fall. Fick lite sm ngest fr att jag gick till skolan pverkad och blev pkommen av lrarna och sna sm saker, annars hade jag ingen ngest alls
Att du fr sug efter det r inte beroendeframkallande, du r uppenbarligen runt 16 r
Citera
2011-07-12, 01:24
Medlem
Gismivs avatar
Hade helt glmt bort den hr trden.
Nej, jag r inte 16 r. Jag r 21.
Citera
2011-12-31, 03:48
Medlem
pl00jErs avatar
Har precis sjlv tagit 8-10 st 10 mg tabs Ritalin (Ritalina?). Knner igen mig i precis allt du sa, fast jag har inte suttit vid datorn frens nu. Borde egentligen sova eftersom det r nyr och behver vara pigg och s i morgon, men jag vet att det r lnlst s kan likavl surfa p flashback.

Tog tabletterna kl 11 kanske, knns som att jag suttit konstant i 4 timmar och snackat om sjukt ointressanta saker. Jag ser tre nackdelar med drogen just nu.

Frsta nackdelen jag ser r att jag fr sjukt mycket tics, dock bara ver nacken. Allts tungan rr sig hela tiden, blinkar med gonen 20/ggr per sekund, har skakat huvudet fram och tillbaka konstant, inte varit still i mer n 1 minut nr jag skulle se hur lnge jag klarade det. Hller p att bli galen.

Andra nackdelen r att jag blir sjukt torr i munnen, spelar ingen roll hur mycket jag dricker heller Har skert druckit 2-3 liter vatten ikvll, muntorrheten frsvinner i typ 5 sekunder. Jag vet inte vad jag ska gra, ska leta upp ngon hrd godis som jag kan suga p.

Tredje nackdelen r att man r pverkad s jvla lnge, man kan ju aldrig somna?! Kommer skert f fetaste ngesten imorgon. Hoppas att man inte fr avtndning heller, det kan man vl inte f av shr liten dos?

Resten r bara positivt enligt mig, jag kan snacka hur mycket som helst, allting r intressant. (Nyktra personer tycker nog inte det) Mitt sjlvfrtroende svajar lite, men det r 100ggr bttre n i vanliga fall. Jag pratar med folk som jag annars har vldigt svrt att prata med. Det r jag som tar initiativet till att prata, och vad vi ska prata om.

Ibland tnker jag dock, "undra ifall nn tycker jag r konstig. r jag jobbig eller rolig?" Men det slutar med att jag tnker "sch, skit samma. Det blir trkigt om jag inte pratar."

Om ngon lser detta, har ni ngra tips angende att somna och f bort ticsen?
Citera
2011-12-31, 04:14
Medlem
fiskmedcitrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pl00jEr

Om ngon lser detta, har ni ngra tips angende att somna och f bort ticsen?

Om du inte har ngon medicin hemma, s prova mat-koma. Helt enkelt, t tills du dckar..
Tuggummi fungerar om du gnisslar tnder.
Citera
2012-01-06, 01:12
Medlem
Pazuzu80s avatar
Min erfarenhet: Ta inte ta Ritta om du inte r van vid centralstimulerande OCH inte har ngot lugnande. Alkohol funkar inte. Annars: kr. Undantag: Zolpidem som man kan g HELT bananas p.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in