• 1
  • 2
2011-03-13, 13:15
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
När jag i veckan hörde Migrationsminister Tobias Billströms uttalande från tidigare i vinter om de utvisade zigenarna så tyckte jag att han lät som vilken Sverigedemokrat som helst. Skiljer det egentligen så mycket mellen dessa partier?
Citera
2011-03-13, 13:26
Medlem
Rodolfuss avatar
Ja, (M) har gjort en stor omvändning i invandringsfrågan de senaste åren. De skickar väl ut Billström för att göra något uttalande då och då som gör gräsrötterna glada. Fast med tanke på regeringens uppgörelse med Miljöpartiet så är väl inte hans ord något att gå på.
Citera
2011-03-13, 13:37
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodolfus
Ja, (M) har gjort en stor omvändning i invandringsfrågan de senaste åren. De skickar väl ut Billström för att göra något uttalande då och då som gör gräsrötterna glada. Fast med tanke på regeringens uppgörelse med Miljöpartiet så är väl inte hans ord något att gå på.

Nja, eller så är det väl det om man vill veta vad de egentligen tycker. Vidare så hörde jag Carl B Hamilton i samtal med någon Sverigedemokrat i något radioprogram. De verkade inte speciellt osams och CBH är väl Folkpartist? Alliansens avoghet mot SD verkar mest vara något slags utanpåverk, men det glädjer väl dig...
Citera
2011-03-13, 14:04
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Nja, eller så är det väl det om man vill veta vad de egentligen tycker. Vidare så hörde jag Carl B Hamilton i samtal med någon Sverigedemokrat i något radioprogram. De verkade inte speciellt osams och CBH är väl Folkpartist? Alliansens avoghet mot SD verkar mest vara något slags utanpåverk, men det glädjer väl dig...
Låt dig inte luras! Dessa allianspartier är så långt man kan komma från SD i sin invandrings och flyktingpolitik.
De står för den mest extrema massinvandringspolitik som Sverige skådat.
Och Billström stod som bekant i riksdagen och flinade när han slog fast att det var tvärt omöjligt att sänka flödet av slödder.
Han och övriga alliansmuppar älskar massinvandringen och därför kommer den att fortsätta.
Kanske kommer man t.o.m att slå rekord igen?
Citera
2011-03-13, 14:48
Medlem
Billström har visserligen tidigare tydligt ställt sig bakom att åtminstone svensk lag ska följas och att illegala invandrare ska utvisas, inte ges en massa belöningar. En självklarhet kan man tycka, speciellt om man kallar sig moderat, men så ej längre. För tyvärr är Billström en skenhelig kappvändare som går med på vad som helst för att få behålla makten så inte ens det kunde han stå fast vid i och med uppgörelsen med de andra Allianspartierna och Mp. Hade han haft något kurage hade han sagt upp sig i protest likt den förre försvarsministern Odenberg gjorde.

Nej, det är inte SD som M:s invandringspolitik liknar. Det är istället Mp:s extrema invandringspolitik man antagit så när som på några mindre nyansskillnader. Billströms tidigare eventuella uttalanden i någon annan riktning var bara tomma ord.
Citera
2011-03-18, 15:36
Medlem
Citat:

Jag tror att du blandar ihop Moderaterna och Nya Moderaterna.

Moderaterna finns inte längre. I Nya Moderaterna handlar allt om hur extremliberal man vågar vara. Inte hur konservativ man borde vara för nationens bästa. Förbered dig på fler "vi vågar knäcka välfärdsnationens grepp om folket" från Frippe Cirkus.

Till Frippes försvar vill jag dock tillägga att det var länge sedan någon nationell politiker såg till Sveriges bästa. Nu handlar det om partiets bästa, eller möjligen egennytta.
Citera
2011-10-19, 12:50
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Tobias Billström - Samlingstråden [Mod]

Finns det fler än jag som tycker att det imagemässigt blir för dyrt för Sverige att behålla denna mespropp inom landets gränser, borde han inte utvisas?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13804365.ab
Det syns ju lång väg att det är ett gammalt mobboffer som nu kommit upp sig och då ger igen genom att ge sig på svagare grupper.
Citera
2011-10-27, 17:42
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Finns det fler än jag som tycker att det imagemässigt blir för dyrt för Sverige att behålla denna mespropp inom landets gränser, borde han inte utvisas?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13804365.ab
Det syns ju lång väg att det är ett gammalt mobboffer som nu kommit upp sig och då ger igen genom att ge sig på svagare grupper.

HAHA Här är något som jag tycker är för dyrt!!!

Idag:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13844049.ab

Från 2009:
http://www.expressen.se/nyheter/avsl...or-i-stockholm
Citera
2011-10-27, 17:52
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
HAHA Här är något som jag tycker är för dyrt!!!

Idag:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13844049.ab

Från 2009:
http://www.expressen.se/nyheter/avsl...or-i-stockholm

Förväntar mig se Blown, Lupos med flera i den här tråden som har enögdhet som sin specialitet. Till skillnad mot Juholt så försvarar karlkräket sitt handlande men det ligger väl i linja med M:s politik?
Citera
2011-10-27, 19:33
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Förväntar mig se Blown, Lupos med flera i den här tråden som har enögdhet som sin specialitet. Till skillnad mot Juholt så försvarar karlkräket sitt handlande men det ligger väl i linja med M:s politik?

Lustigt, när Juholt avslöjades som girigbuk så var vi överens om att det inte hade med att han var socialdemokrat att göra.

Men nu är det förstås annorlunda. Fast är du säker på det där med "till skillnad mot Juholt så försvarar karlkräket sitt handlande"? Är det verkligen fastställt att han gjort en Juholt, genom att begära bidrag för hela bostadskostnaden för en lägenhet som en annan person bor permanent i. Det är lite luddigt i artikeln, som även blandas med bostadsklippsvinkeln som ju är något annat.

Det kan handla om en Juholtare, men i så fall borde rimligen krav på återbetalande ha framförts, eller åtminstone frågan ställts om återbetalning.

Jag tycker dock att det är helt fel att få ersättning från riksdagen, ens till hälften, för att bo i en "övernattningslägenhet" som ens partner bor permanent i och dessutom är skriven där. Då handlar det knappast om övernattningslägenhet. En girighetsvarning, helt klart. Ingen tvingar någon att söka ett sånt här bidrag. Men det tycks ju inte vara mot reglerna, och Juholt betalar således bara tillbaka hälften.
Citera
2011-10-27, 19:53
Medlem
Bergakungens avatar
Självklart skall Billström behandlas liksom Juholt. Har han fått för mycket skall han klandras på samma sätt. Har han följt regelverket kan man gott överväga att ändra det.

Men annars (med likabehandlingsprincipen i åtanke) kanske han får pudla en dag eller två i pressen, sammanträda med Alliansens motsvarighet till VU, sedan erhålla fullt stöd från dem och skickas runt på snyft och förlåtresa till de olika M-distrikten, där M-edlemmarna gråter en skvätt över hans fagra tal och... Det där låter ju helt sinnessjukt, sådant kan ju bara inte hända.

Nä, har han gjort bort sig får han nog gå. Skillnaden är kanske att man reder ut vad han fått och hur fel det (kanske inte) har gjort innan han får svara för konsekvenserna
Citera
2011-10-27, 20:21
Medlem
Bostadsbidrag när man är höginkomsttagare. Dessa girigbukar är ett hot mot rättssamhället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in