Citat:
Ursprungligen postat av Xekich
En fråga bara, kan man på nåt sätt mäta hur "gott" man har sovit?? När jag somnat så är ju inte jag medveten om hur jädrans SKÖN min Hästens säng är.. När klockan ringer vid 06.00 är jag ju lika ovillig att gå upp från en Hästens säng som en vanlig madrass.
Jag har haft fyllenätter där jag vaknat i nån park, på trottoaren och liknande och inte kan jag säga att jag då sovit dåligt, jag sov ju!
Slutsats:
Är man trött sover man lika bra i en Hästens som på en skumgummimadrass!
Tips!
Om man går och lägger sig när man är trött istället för att envisas med att krypa ner efter Bolibompa så sover man gott hela natten oavsett vilken stoppning det är i madrassen!
Nu tänkte du inte hela vägen va? Det är ju som att påstå att man lika gärna kan käka tapetklister istället för riktig mat för att man ändå får en bukfylla och blir mätt...
Om du sover på en dålig säng så är det mycket lättare att få belastningsskador, man sover inte lika djupt vilket gör att man blir mer lättväckt, man får ryggproblem etc.
Jag har själv sovit på diverse konstiga platser och man mår ju inte prima efter en natt på backen. Känns som om hela kroppen är ett stort blåmärke. Och det händer aldrig i min Carpe Diem-säng, även om jag kan vara trött ibland när jag vaknar. Men då har det mer att göra hur länge jag sovit...