2010-03-08, 20:28
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det finns i regel en övre gräns för hur mycket man kan lägga ner på en vara och fortfarande få ett mervärde bortom prestigen.

App app app! Prestige har också ett värde! Speciellt för vissa, väldigt rika personer...
Citera
2010-03-08, 20:39
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck
App app app! Prestige har också ett värde! Speciellt för vissa, väldigt rika personer...

Visst, men då är väl en halv miljon nästan i underkant? Det ska vara om sängramen är i guld och diamanter då kanske. Det är hur som helst en annan diskussion, prestigen har sällan med prisvärdhet att göra vilket väl egentligen var topic, väl?
Citera
2010-03-14, 18:57
Medlem
beos avatar
Jag är uppväxt i Hästens men sover sedan nagra ar i Ikea. Kan inte direkt rekommendera Ikean som sadan men jag sover bra i den och ser inte riktigt att jag kommer uppgradera den i nästone. När jag väl kommer mig för blir det troligtvis Hästens, gillar dem fran förr, de har butik här i närheten (Carpe Diem som vore mitt andra alternativ har det inte) och jag orkar inte lägga sa mycket krut pa sängletande. Jag sover f ö bra pa luftmadrass ocksa..
Citera
2010-03-21, 18:39
Medlem
Snurrens avatar
Vad säger ni om den här sängen då? http://www.blocket.se/stockholm/Hasten_sang_flygen_2_ex_i_varlden_se_priset_261274 29.htm?ca=11&w=1&last=1 Men jag misstänker att en nolla fallit bort i slutpriset.
Citera
2010-03-21, 22:04
Medlem
Hassenpfeffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Vad säger ni om den här sängen då? http://www.blocket.se/stockholm/Hasten_sang_flygen_2_ex_i_varlden_se_priset_261274 29.htm?ca=11&w=1&last=1 Men jag misstänker att en nolla fallit bort i slutpriset.

Cool! =) Men ny är den fan inte, om man ser på bäddmadrassen så har den nog ett antal år på nacken eftersom det inte finns någon stretchspegel bl.a. Den är säkerligen 4-5 år... Minst...
Citera
2010-04-17, 13:31
Medlem
Avskedsfestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supreme100
Har precis gått från DUX till IKEA, märker ingen skillnad. Anledningen till mitt nya sängval är att jag råkar veta var de tillverkas...
Hilding?
Citera
2010-04-21, 00:07
Medlem
Newbieh1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avskedsfesten
Hilding?

Och de producerar ju så otroligt bra kvalité.
Citera
2010-04-21, 00:08
Medlem
Newbieh1234s avatar
Folk som är så otroligt sugna på naturmaterial (Hästens?! ), kolla in Vi-spring och få en säng HELT i naturmaterial, för ett billigare pris.
Citera
2010-04-21, 00:15
Medlem
Newbieh1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen
Har letat säng ett tag nu..
Hittade Bed Factory SWEDEN http://www.bedfactorysweden.se/
som enligt dem själva är samma som Carpe Diem.
Stämmer det?
Någon som handlat därifrån?
Någon som vet mer?

Den som driver bed factory är en skojare som dessutom har personlighetsstörningar, kommer inte sluta bra (och har aldrig börjat ens).
Citera
2010-04-21, 13:32
Medlem
Xekichs avatar
En fråga bara, kan man på nåt sätt mäta hur "gott" man har sovit?? När jag somnat så är ju inte jag medveten om hur jädrans SKÖN min Hästens säng är.. När klockan ringer vid 06.00 är jag ju lika ovillig att gå upp från en Hästens säng som en vanlig madrass.
Jag har haft fyllenätter där jag vaknat i nån park, på trottoaren och liknande och inte kan jag säga att jag då sovit dåligt, jag sov ju!

Slutsats:
Är man trött sover man lika bra i en Hästens som på en skumgummimadrass!

Tips!
Om man går och lägger sig när man är trött istället för att envisas med att krypa ner efter Bolibompa så sover man gott hela natten oavsett vilken stoppning det är i madrassen!
Citera
2010-04-21, 15:42
Medlem
Hassenpfeffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xekich
En fråga bara, kan man på nåt sätt mäta hur "gott" man har sovit?? När jag somnat så är ju inte jag medveten om hur jädrans SKÖN min Hästens säng är.. När klockan ringer vid 06.00 är jag ju lika ovillig att gå upp från en Hästens säng som en vanlig madrass.
Jag har haft fyllenätter där jag vaknat i nån park, på trottoaren och liknande och inte kan jag säga att jag då sovit dåligt, jag sov ju!

Slutsats:
Är man trött sover man lika bra i en Hästens som på en skumgummimadrass!

Tips!
Om man går och lägger sig när man är trött istället för att envisas med att krypa ner efter Bolibompa så sover man gott hela natten oavsett vilken stoppning det är i madrassen!

Nu tänkte du inte hela vägen va? Det är ju som att påstå att man lika gärna kan käka tapetklister istället för riktig mat för att man ändå får en bukfylla och blir mätt...

Om du sover på en dålig säng så är det mycket lättare att få belastningsskador, man sover inte lika djupt vilket gör att man blir mer lättväckt, man får ryggproblem etc.

Jag har själv sovit på diverse konstiga platser och man mår ju inte prima efter en natt på backen. Känns som om hela kroppen är ett stort blåmärke. Och det händer aldrig i min Carpe Diem-säng, även om jag kan vara trött ibland när jag vaknar. Men då har det mer att göra hur länge jag sovit...
Citera
2010-04-21, 23:15
Medlem
Juvelidiots avatar
Nej, de är inte värda sitt pris.
Hästen görs av flera underleverantörer och en av dessa sängbyggare med mångårig erfarenhet rekommenderar konstmaterial före hästtagel då småkryp och annat äckligt inte trivs i syntetmaterial. Dessa håller väl så bra också bara det är av kvalité.
En hästensäng borde kosta runt 7000:- allt annat är pris för rutigt tyg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in