Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Jag hörde en historia för ett tag sedan. Det var från en person som hade träffat en av cheferna på Hilding Anders. De tillverkar BÅDE Hästens och IKEAs sängar, i SAMMA fabrik tydligen. Så skillnaden på sängarna är kanske inte så stor som man kan tro om man litar på TV-reklamen. Min källa frågade varför IKEAs sängar kunde vara så billiga? Och fick som svar att frågan är varför Hästens sängar är så dyra.
Ni som har köpt Hästens sängar och sover bra i dem. Grattis! Och jag vill också passa på att ge ett grattis till de reklammakare som har fått er att köpa de dyra sängarn.
Själv så sover jag i en fantastisk DUX som jag fick för 1000:-
Däremot så tillverkas IKEAS sängar i Hilding AB´s fabrik. Det stämmer. Viktigt att påpeka är dock att det är
RÅVARORNA som skiljer. Samma maskiner, helt olika material. Klart att både pris o kvalité skiljer, eller hur?!
Hilding AB är en enorm concern... börja bena upp det och inse att VILA, Koz, Hilding Anders, Scapa Bedding, Jensen alla ägs av samma investmentbolag. Givetvis konkurrerar de på lägre nivåer, men än dock.
Det ÄR skillnad på sängar, men visst... grattis till er som tycker att ni sover bättre o skönare i en IKEA än i en Wonderland Windsor.