• 1
  • 2
2011-03-13, 01:03
Medlem
Hej!

Detta är min första tråd här, vilket beror lite på att jag även blev medlem lite p.g.a. att kunna skriva detta.

Jag har ett problem. Jag har alltid älskat att röka. Jag har i min umgängeskrets alltid haft tillgång till röka och vi har regelbundet rökt. Största uppehållen har väl varit 1 eller 2 månader max. Jag har aldrig tagit någon annan drog än cannabis, för jag har nöjt mig med det för jag alltid uppskattat ruset så mycket. Hur som helst, i sommras så var jag och en kompis (vi kallar honom "A") uttråkade så vi ringde en kille ("B") som vi brukar köpa av. Han sa att han inte hade någonting utom Spice inne, och vi nöjde oss med det. Jag har rökt Spice innan och effekten är väl ingenting att hänga i granen tycker jag, men det funkar om man inte har tillgång till något annat. Så vi mötte B för att köpa Spice av honom denna soliga sommareftermiddag och alla var på bra humör. B stod redan och rökte en joint med sin kompis (hans kompis har ingen betydelse) och vi började diskutera pris och mängd. Dem erbjöd oss lite av deras joint medans vi stod och "gjorde affärer". Jag rökte några bloss, och affären var klar. Nu börjar det sjuka.

Allting blev svart. Det var som om jag fick en blackout. Helt plötsligt "vaknade" jag och jag traskade omkring i skogen, nu ensam med A. Han ropade mitt namn upprepade gånger och jag svarade inte, trots att jag nu var medvetande och hörde honom. Sen började jag få förståndet tillbaka och kom på att vi hade rökt. Så jag fick världens hemskaste paranoia och trodde att jag hade dött av jointen. Jag var så jävla rädd att jag var död och jag nojjade mig så sjukt mycket över det. A försökte lugna mig genom att säga att jag inte var död och jag tänkte då: "A är ju med mig, har han också dött". Så det gick några minuter, och det började klarna till i huvudet. Jag insåg då att jag antagligen hade "sneat" eller något liknande, men började sedan komma in i andra tankebanor; Psykos. Jag tänkte, har jag fått en psykos? Fan mitt liv är över, jag kommer aldrig mer bli normal. Så jag sa till A att jag bara ville gå hem och sova och se om det hade gått över dagen efter. Men jag vågade inte gå hem för om mina föräldrar var hemma kanske de hade märkt någonting på mitt beteende. Så vi satte oss på ett väldigt säkert ställe och försökte lugna ner oss. A hade nu också kommit in i en paranoia-fas som lyckligtvis inte var lika illa som min, men den besvärade honom. Vi satt ner och pratade och jag ringde en väldigt nära vän "C" och bad om hjälp. Han var van vid att jag brukade nojja för jag nojjar alltid för polisen när vi är ute och röker, så han brydde sig inte utan tänkte bara att jag var så hög att jag nojjade. Detta gick ju över sen och efter en veckas tid tänkte jag inte mer på det, det blev mer som en historia man berättade för grabbarna.

Hur som helst så har jag ALDRIG kunnat röka igen efter denna händelsen. Varje gång jag röker, så blir jag så nere. Jag sitter bara och tänker, hela tiden. Mina kompisar har det bra och njuter för fulla drag av deras rus, medans jag sitter i mina egna tankar och nästan mår dåligt, tänker på allting. Det är inga positiva tankar, allt är negativt. Jag har testat att ha uppehåll och att inte röka men det är alltid dessa tankar som tar över mig, och jag är alltid hela sjukt röd i ögonen. Så var det aldrig innan, men nu blir jag overkligt röd i ögonen. Vad är det som har hänt? Vad hände den soliga eftermiddagen? Jag rökte på en joint som dem sa det var Spice i. Kan det ha varit något annat? Och varför sitter det kvar?

Jag är ledsen om historian är oklar eller någonting men det är som sagt mitt första inlägg och om någonting inte stämmer så ändra det.

Tack på förhand!
Citera
2011-03-13, 01:14
Medlem
LakeLeonards avatar
Haft en haschpsykos men visste då inte om att jag var mitt uppe i en psykos.
Citera
2011-03-13, 01:17
Medlem
Germanofils avatar
Spice är fucked up!

Jag har testat det ett dussnital gånger och jag sneat mer eller mindre säkert hälften av gångerna. Kommer aldrig röka skiten igen!
Citera
2011-03-13, 01:17
Medlem
Alltså det tråkiga är att jag verkligen tycker om att röka, och jag säger inte att man får psykoser av att röka eller någonting sådant. Jag vill bara veta vad som har hänt?
Citera
2011-03-13, 01:20
Medlem
LakeLeonards avatar
Ta ett break från rökandet ett tag, att sitta så i egna tankar & bara fundera & inte njuta av rökat är bara jobbigt o kommer nog bara bli värre. Har du rökt länge?
Citera
2011-03-13, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LakeLeonard
Ta ett break från rökandet ett tag, att sitta så i egna tankar & bara fundera & inte njuta av rökat är bara jobbigt o kommer nog bara bli värre. Har du rökt länge?

Jag tar studenten nu till sommaren och började väl röka i 9an, men har haft uppehåll. Men kanske ska testa ett längre uppehåll, typ mer än ett halvår? Nej det är jävligt jobbigt att sitta så och vet inte vad det beror på.
Citera
2011-03-13, 01:27
Medlem
https://www.flashback.org/t610039

Liknande histora efter Spice, ligger nog något i det.
Citera
2011-03-13, 01:32
Medlem
LakeLeonards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vAz0Li
Jag tar studenten nu till sommaren och började väl röka i 9an, men har haft uppehåll. Men kanske ska testa ett längre uppehåll, typ mer än ett halvår? Nej det är jävligt jobbigt att sitta så och vet inte vad det beror på.
Det var många andra saker som bidrog till min psykos men framförallt röka. Jag hade rökt 2 år dagligen när jag fick psykosen. Men första gången jag kände något på röka bar väl 3e gången jag rökte & allt blev skitskumt, jag var inte mig själv alls. Så jag tog ett uppehåll på nån månad sen fråga jag några kompisar om de hade känt nåt konstigt nån gång, de hade inte det så jag fortsatte röka. Detta var över 2 år sen men jag röker än idag, men den där spicen tycker jag är lte skum & håller mig hellre till hederligt röka.
Citera
2011-03-13, 01:47
Medlem
Immunitys avatar
Har bara hört dåliga saker om Spice, håll dig borta från skiten!
Citera
2011-03-13, 01:49
Medlem
polackenfans avatar
Du är inte den ända, jag blev erbjuden gräs en gång av min granne. De började så här.

Jag var hemma med min kompis (Vi kallar honom A), och då så smsade han med min granne, och hon sa att hon hade spice och ville gärna ställa oss. Så jag blev ja sure. Så då gick jag o A och träffade henne, vi satte oss på en bänk nära skogen och rökte. Vi alla blev sjukt stenade, vi satte där på bänken helt tysta i en timme, och bara kollade ner på marken.. Alla vi 3 sneade. Jag fick panik och behövde något att dricka för annars skulle jag spy. Så vi stack till kiosken och köpte varsin dricka..
Ingen av oss började må bättre, Jag spydde som en galning. Så bestämde vi oss att dra hem. Så de drog hem till sig och jag drog hem för att sova bort mitt sneande haha men iaf, jag vakna kl 04.00 så typ jag sov i 2 timmar. Så jag vaknar upp jag går till köket, Och då tror jag att de är en dröm som tar mig till köket, de är inte jag som kontrollerar min kropp, sen så välter jag mitt vardagsbord upp och ner. Sen så hör jag en röst i mitt huvud som säger NEJ TA BORT DEN TA BORT DEN. Så jag fick panik och gömde mig i köket och började städa bort allt som fanns framme. Så när jag städar så tror jag fortfarande de är en dröm fast en mardröm. Sen så såg jag att bordet vände sig upp och ner hela tiden. Så jag ringde polisen och Sa DE ÄR NÅGON HEMMA HOS MIG HJÄLP FAN. Så dom började fråga vad som har hänt o blablaba, Så börjar jag berätta att någon har vält mitt bord hos mig. Och så försöker dom lugna ner mig.. Sen så "vaknar" jag upp och får kontroll över mig själv, så säger jag sry, jag är full och jag hade en marddröm sjukt ledsen, så frågade dom om de skulle skicka en polisbil för att se hur läget var. Så sa jag nej de är lungt tack ändå. Så frågade de om jag hade tagit något knark. Så sa jag Nej nej ... Så "klarade" jag mej.. ( wow de var helt sjukt...!) Men iaf så jag lägger mig ígen och sover. Vaknar upp 1 timme efteråt. kl är runt halv 6. Jag tror att jag drömmer, och i drömmen så reser jag mig, tar på mig min VINTERjacka, och tar på mig trätofflor, shorts, och och min mobil och en bild på min mamma, så tar jag med det och springer ut ur huset till skogsområdet där folk brukar jogga i. Så jag springer dit, och ringer min mor och säger att jag kmr dö, du måste hjälpa mig, jag kmr dö. Så jag typ sa bara jag kmr dö du måste komma. Jag trodde typ att världen skulle gå under.. Så sa hon att hon kommer direkt, så talade jag om var jag var någonstans. När hon kom så "vaknade" jag upp ur drömmen och så fick jag sova hos henne. Sen efter det så var allt en läskig rök historia jag har berättat för vänner.

De var nog de sjukaste som någonsin har hänt mig..

Jag har rökt efter den här händelsen och de har aldrig inträffat något sånt igen. Som tur är
Vet inte riktigt hur min historia hjälper dig, men jag kände bara att dela med mig min, eftersom dom är lite lika :P
Senast redigerad av polackenfan 2011-03-13 kl. 01:51.
Citera
2011-03-13, 04:18
Medlem
Vad har spice med cannabis att göra?
Citera
2011-03-13, 04:33
Medlem
labambayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polackenfan
Du är inte den ända, jag blev erbjuden gräs en gång av min granne. De började så här.

Jag var hemma med min kompis (Vi kallar honom A), och då så smsade han med min granne, och hon sa att hon hade spice och ville gärna ställa oss. Så jag blev ja sure. Så då gick jag o A och träffade henne, vi satte oss på en bänk nära skogen och rökte. Vi alla blev sjukt stenade, vi satte där på bänken helt tysta i en timme, och bara kollade ner på marken.. Alla vi 3 sneade. Jag fick panik och behövde något att dricka för annars skulle jag spy. Så vi stack till kiosken och köpte varsin dricka..
Ingen av oss började må bättre, Jag spydde som en galning. Så bestämde vi oss att dra hem. Så de drog hem till sig och jag drog hem för att sova bort mitt sneande haha men iaf, jag vakna kl 04.00 så typ jag sov i 2 timmar. Så jag vaknar upp jag går till köket, Och då tror jag att de är en dröm som tar mig till köket, de är inte jag som kontrollerar min kropp, sen så välter jag mitt vardagsbord upp och ner. Sen så hör jag en röst i mitt huvud som säger NEJ TA BORT DEN TA BORT DEN. Så jag fick panik och gömde mig i köket och började städa bort allt som fanns framme. Så när jag städar så tror jag fortfarande de är en dröm fast en mardröm. Sen så såg jag att bordet vände sig upp och ner hela tiden. Så jag ringde polisen och Sa DE ÄR NÅGON HEMMA HOS MIG HJÄLP FAN. Så dom började fråga vad som har hänt o blablaba, Så börjar jag berätta att någon har vält mitt bord hos mig. Och så försöker dom lugna ner mig.. Sen så "vaknar" jag upp och får kontroll över mig själv, så säger jag sry, jag är full och jag hade en marddröm sjukt ledsen, så frågade dom om de skulle skicka en polisbil för att se hur läget var. Så sa jag nej de är lungt tack ändå. Så frågade de om jag hade tagit något knark. Så sa jag Nej nej ... Så "klarade" jag mej.. ( wow de var helt sjukt...!) Men iaf så jag lägger mig ígen och sover. Vaknar upp 1 timme efteråt. kl är runt halv 6. Jag tror att jag drömmer, och i drömmen så reser jag mig, tar på mig min VINTERjacka, och tar på mig trätofflor, shorts, och och min mobil och en bild på min mamma, så tar jag med det och springer ut ur huset till skogsområdet där folk brukar jogga i. Så jag springer dit, och ringer min mor och säger att jag kmr dö, du måste hjälpa mig, jag kmr dö. Så jag typ sa bara jag kmr dö du måste komma. Jag trodde typ att världen skulle gå under.. Så sa hon att hon kommer direkt, så talade jag om var jag var någonstans. När hon kom så "vaknade" jag upp ur drömmen och så fick jag sova hos henne. Sen efter det så var allt en läskig rök historia jag har berättat för vänner.

De var nog de sjukaste som någonsin har hänt mig..

Jag har rökt efter den här händelsen och de har aldrig inträffat något sånt igen. Som tur är
Vet inte riktigt hur min historia hjälper dig, men jag kände bara att dela med mig min, eftersom dom är lite lika :P
Det här är bland det roligaste jag har läst, sitter å skrattar högt mitt i natten helt själv, jag trodde jag skulle ramla av stolen när jag läste om bordet Hjärtligt tack för att du delade med dig av denna unbara historia
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in